Awatar Wiki
Advertisement
URN icon
Ten artykuł dotyczy lokacji. Jeśli szukasz bitwy, która miała tutaj miejsce, zobacz Bitwa w Lesie Wulong.

Las Wulong to obszar geograficzny położony na zachodnim wybrzeżu Zjednoczonej Republiki Narodów, dawniej Królestwa Ziemi, i był miejscem ostatniej bitwy wojny stuletniej między Królem Feniksem Ozaiem i Awatarem Aangiem. Charakteryzuje się setkami kolumn skalnych, które górują nad krajobrazem.

Historia[]

Po nauczeniu Aanga magii energii, lwiożółw polecił Awatarowi, by poczekał na przybycie Ozaia w Lesie Wulong, gdzie obaj mieli stoczyć pojedynek. Gdy ten ostatni i jego flota sterowców przybyli, natychmiast wykorzystali moc Komety Sozina, aby wzmocnić swoje zdolności magii ognia i spalić krajobraz. Znaczna część zielonego, który leżał wokół lasu skalnego, została zniszczona, wypierając większość dzikiej przyrody.

Podczas gdy Sokka, Suki i Toph ingerowali i sabotowali flotę sterowców, zapobiegając wyrządzaniu większych szkód środowisku, Aang spotkał Króla Feniksa, aby stoczyć konfrontację jeden na jednego pośród wielu skalnych filarów rozsianych po całym terenie. Podczas tej walki wiele z tych filarów zostało zniszczonych przez ofensywne i defensywne ruchy obu stron. Ostatecznie Aangowi udało się obezwładnić Ozaia i odebrać mu jego magię, po czym wykorzystał swoją kontrolę nad Stanem Awatara i magią wody, aby ugasić ogromny pożar lasu, który groził pochłonięciem pozostałej roślinności.

Ciekawostki[]

  • Na granicy chińsko-północnokoreańskiej, w pobliżu miasta Dandong, znajduję się las Kras Wulong słynący z formacji skalnych.
  • Narodowy Park Leśny Zhangjiajie w chińskiej prowincji Hunan kryje w sobie formacje skalne podobne do tych w Lesie Wulong.
  • Las Wulong bardzo przypomina krajobraz widziany w oryginalnej sekwencji otwierającej, kiedy jest pokazywany Awatar Roko, a także miejsce, w którym Drużyna Awatara po raz pierwszy spotkała Człowieka Spalinę.
    • Las ma także podobieństwa z lokalizacją przedstawioną na wczesnych grafikach koncepcyjnych, na których Aang unosi się nad skalną kolumną.
Advertisement