Air Nomads emblem.pngMag powietrza

Instynkt jest kłamstwem, który opowiada strachliwe ciało mając nadzieję, że się myli. Jeśli oprzesz swoje oczekiwania tylko na tym co widzisz nie ujrzysz możliwości oferowanych przez nową rzeczywistość.

Zaheer podczas ucieczki ze swego więzienia.

Guru laghima był guru nomadem powietrza i znany poeta, który żył w świątyni Północnej powietrza około 3829 BG. Przypuszcza się, że odkrył sekret nieważkości, co pozwoliło mu stać się swobodne z ziemi i żyć ostatnich czterdziestu lat swojego życia, nigdy nie dotyka ziemi.

Historia[edytujedytuj kod]

Wczesne życie i osiągnięcie lotu[edytujedytuj kod]

Guru Laghima dorastał w Świątyni Północnego Powietrza, w czasie, gdy cztery narody nie były jeszcze uformowane. Zaczął pisać poezję na tematy takie jak instynkt i iluzja, i miał co najmniej jednego współczesnego rywala filozoficznego, Guru Shokena. Chociaż szczegóły życia Laghimy stały się niejasne w obliczu zniknięcia kultury powietrznych nomadów z wiedzy publicznej, wiadomo, że odkrył sekret nieważkości czterdzieści lat przed śmiercią. Wyzbywając się ziemskich przywiązań, Laghima osiągnął stan lotu i mógł przeżyć ostatnią część swojego życia, nie będąc przywiązanym do ziemi.

Dziedzictwo[edytujedytuj kod]

Poezja i pisarstwo Guru Laghimy były niezwykle wpływowe i zostały później zebrane razem w co najmniej jednym zbiorze znanym jako Wiersze Laghimy. Pozostał on dobrze znany nie tylko wśród Powietrznych Nomadów, ale także w Królestwie Ziemskim, a jego filozofia pozostała znacznie bardziej popularna niż ta jego rywala. Awatar Jangczen był wśród tych, którzy studiowali pisma Guru Laghimy, oprócz dzieł Shokena.

Poezja Laghimy przetrwała Wojnę Stuletnią, która zakończyła się prawie cztery tysiące lat po jego śmierci. Szczyt góry w pobliżu Świątyni Północnego Powietrza został nazwany Szczytem Laghimy na jego cześć, a kilka jaskiń położonych dwie mile od Świątyni Północnego Powietrza zdobią posągi Laghimy oraz innych wpływowych mnichów. Z czasem jednak prawda o jego osiągnięciach zaginęła, a jego zdolności zostały odrzucone jako dziecięce opowieści i legendy. Nawet Tenzin, który sam był znanym mistrzem magii powietrza, nie wierzył w zdolność Laghimy do latania.

Niemniej jednak literatura Laghimy wywarła głęboki wpływ na Zaheera, który wykorzystał jego wiersz o fałszywej naturze instynktu, aby uświadomić sobie, że opieranie oczekiwań wobec rzeczywistości na tym, co można natychmiast zaobserwować, zaślepia nas przed możliwością pojawienia się czegoś nowego. W konsekwencji uwierzył, że guru naprawdę odkrył zdolność lotu, a po uzyskaniu gięcia w powietrzu, Zaheer próbował sam uzyskać tę umiejętność.

Zaheer również kilkakrotnie recytował fragmenty wierszy Laghimy, na przykład kilku strażnikom Białego Lotosu przed swoją celą przed ucieczką, a także Ikki'emu na Wyspie Świątyń Powietrza po znalezieniu medalionu z wizerunkiem Laghimy. Podczas prezentacji misji Czerwonego Lotosu do Avatar Korra w Xai Bau Gaju, Zaheer cytowane Guru Laghima i stwierdził, że nowy wzrost nie może istnieć bez zniszczenia starego.

Po śmierci P'Li, Zaheer był w stanie puścić swoje ostatnie ziemskie więzy, odblokowując zdolność lotu na szczycie Szczytu Laghimy. W rezultacie, zdolności guru nie były już odrzucane jako legendy.

Znane pisma[edytujedytuj kod]

Instynkt to kłamstwo, wypowiedziane przez bojaźliwe ciało, mające nadzieję, że się myli.

Porzuć swoje ziemskie pęta. Wejdź w pustkę. Opróżnij się i stań się wiatrem.

Nowy wzrost nie może istnieć bez uprzedniego zniszczenia starego.