Awatar Wiki
Advertisement
Water Tribe emblem
Ten artykuł dotyczy tytułu politycznego. Jeżeli szukasz księżniczki poznanej przez Drużynę Awatara, zobacz Yue.
Kind Yue

Yue była księżniczką Północnego Plemienia Wody do 100 o.Z.

Księżniczka plemienna to tytuł posiadany przez córkę wodza Północnego Plemienia Wody. Ostatnią znaną księżniczką była Eska, córka zmarłego wodza Unalaqa. Pod koniec wojny stuletniej tytuł ten posiadała Yue, córka wodza Arnooka. Księżniczka zamieszkuje Pałac Królewski Północnego Plemienia Wody.

Księżniczka plemienna ma wątpliwą władzę i prawa. Chociaż jej ranga zapewnia znaczną pozycję kulturową i możliwość wpływania na swój lud, podejmowanie przez księżniczkę decyzji dotyczących spraw osobistych przekracza standardy społeczne. Na przykład aranżowane małżeństwa darzone są dużym szacunkiem i uważa się je za moralny obowiązek księżniczki. Księżniczka plemienna nie posiada straży osobistej ani nie jest noszona w palankinie, w przeciwieństwie do księżniczki Narodu Ognia. Często jednak towarzyszy jej grupa służby; Yue była często przewożona przez miasto łodzią przy pomocy maga wody.

Podobnie jak sam wódz, księżniczka plemienna nie ma takiej władzy, jaką posiadają członkowie rodziny królewskiej Narodu Ognia i Królestwa Ziemi, co wynika ze słabej struktury politycznej plemienia. Ma jednak wielki wpływ na swoje plemię, ponieważ Yue określiła swoją ceremonialną rolę jako obowiązek wobec swojego ludu.

Znane księżniczki plemienne[]

Ciekawostki[]

Zobacz też[]

Advertisement