Awatar Wiki
Advertisement
Awatar Wiki
Earth Kingdom emblem.png

Krzew białego smoka wytwarza czerwone i białe kwiaty na końcu łodygi.

Krzew białego smoka (白龍花 w języku chińskim) to rzadka roślina rosnąca w lasach wschodniego Królestwa Ziemi. Kwiat ten stał się rzadkością ze względu na jego nadmierne zbiory.

Liście i kwiaty rośliny to składniki wykorzystywane są do wyrobu herbaty "tak pysznej, że aż bolesnej". Przez to krzew ten jest bardzo ceniony przez twórców znakomitych herbat. Krzew białego smoka występuje naturalnie na terenach leśnych i rośnie w obfitym cieniu.[1]

Ze względu na swój wygląd, krzew ten jest często mylony z krzewem białego nefrytu, rośliną bardzo toksyczną. W związku z tym jest ona czasami spożywana przez miłośników herbaty, takich jak Iroh. Jednakże, wśród miejscowych, różnica między krzewami jest łatwo dostrzegalna.[2]

Wykwalifikowani zielarze powinni łatwo zapamiętać różnicę między kwiatami: płatki białego smoka są czerwonawe z białymi lub niebieskimi smugami, podczas gdy płatki białego nefrytu są białe z ciemnopomarańczowymi smugami.

Przypisy

  2. Hamilton, Joshua (scenariusz) & MacMullan, Lauren (reżyseria). (24 marca 2006). "Jaskinia Dwojga Kochanków". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 2. Odcinek 2. Nickelodeon.

Zobacz też[]