Awatar Wiki
Advertisement
Earth Kingdom emblem
White jade

Iroh przygląda się krzewowi białego nefrytu.

Krzew białego nefrytu to trująca roślina rosnąca w lasach wschodniego Królestwa Ziemi. Jest to czerwono-biały kwiat na końcu długiej łodygi.

Jej liście i kwiaty zawierają toksyny, które powodują swędzącą wysypkę przy kontakcie ze skórą. W przypadku spożycia, wysypka rozprzestrzenia się po całym organizmie i może doprowadzić do zgonu, rozpalając i zwężając drogi oddechowe ofiary. Specjalna zielona pasta może uzdrowić wszelkie takie przypadki, jeśli zostanie nałożona na ciało przed dotarciem wysypki do gardła. Jagody bacui mogą być stosowane jako lek ziołowy.

Ze względu na swój wygląd, krzew ten jest często mylony z krzewem białego smoka, rośliną, z której wytwarza się herbatę. W związku z tym jest czasami spożywana przez miłośników herbaty, takich jak Iroh.[1]

Ciekawostki[]

  • Krzew białego nefrytu to 白玉花 w języku chińskim.
  • Skutki dotknięcia lub zjedzenia białego nefrytu są podobne do skutków ubocznych trującego bluszczu.
  • Ming, strażniczka więzienna Narodu Ognia, dała Iroh herbatę z białego nefrytu do picia mimo fatalnych konsekwencji.[2]

Przypisy

  1. Hamilton, Joshua (scenariusz) & MacMullan, Lauren (reżyseria). (24 marca 2006). "Jaskinia Dwojga Kochanków". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 2. Odcinek 2. Nickelodeon.
  2. DiMartino, Michael Dante (scenariusz) & Volpe, Giancarlo (reżyseria). (30 listopada 2007). "Dzień Czarnego Słońca, część 1: Inwazja". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 3. Odcinek 10. Nickelodeon.

Zobacz też[]

Advertisement