Ten artykuł dotyczy odcinka. Jeżeli szukasz głowy Królestwa Ziemi, zobacz Monarcha Ziemi. Jeśli szukasz tytułowej postaci, zobacz Hou-Ting.

Kazałaś mi odwalić brudną robotę i wyduszasz pieniądze z poddanych, żeby budować te pałace i przycinać krzewy, a teraz mnie odsyłasz?! Nigdzie stąd nie pójdziemy, dopóki nie znajdziemy magów powietrza. Wiemy, że tu są!

Królowa Ziemi (ang. The Earth Queen) to dwudziesty dziewiąty odcinek serialu animowanego Legenda Korry. Jego premiera miała miejsce 27 czerwca 2014 roku w Stanach Zjednoczonych i 5 maja 2015 roku w Polsce.

Opis[edytujedytuj kod]

Drużyna Awatara dociera do Ba Sing Se. Gdy Korra udaje się na audiencję u Królowej Ziemi, Mako i Bolin wyruszają na poszukiwania Kaia, który nagle zniknął. Kiedy go odnajdują, okazuje się, że chłopiec specjalnie się wymknął, lecz wkrótce tracą go z oczu na stacji kolejowej. Bracia przez przypadek trafiają do dolnego pierścienia stolicy, gdzie odnajdują rodzinę ze strony swojego ojca, z którą nigdy nie mieli kontaktu. Korra i Asami wyruszają do niewielkiej wioski, by zebrać podatki na rzecz Królowej Ziemi jako przysługę. Kiedy kończą zadanie, władczyni ignoruje ich prośbę o odnalezienie magów powietrza w Ba Sing Se. Tymczasem Kai zostaje aresztowany przez Dai Li i wcielony do pierwszego regimentu magów powietrza w armii Królowej Ziemi.

Zobacz też[edytujedytuj kod]

Neutral Emblem.png KSIĘGA III: ZMIANA

1. „Łyk świeżego powietrza
2. „Odrodzenie
3. „Królowa Ziemi
4. „Wyzwolenie
5. „Klan Metalu

6. „Dawne rany
7. „Pierwotni magowie powietrza
8. „Napaść
9. „Zasadzka
10. „Niech żyje królowa

11. „Ultimatum
12. „Wejście w pustkę
13. „Jad Czerwonego Lotosu

Awatar: Legenda Aanga: WodaZiemiaOgień
Legenda Korry: PowietrzeDuchyZmianaRównowaga