Ten artykuł dotyczy odcinka Księgi I: Wody. Jeśli szukasz tytułowej postaci, zobacz Bumi (król Omashu). Jeśli szukasz tytułu władcy miasta, zobacz król Omashu. Jeśli szukasz podobnego artykułu, zobacz inne znaczenia tego słowa.

Zamiast widzieć to, co chcą, żebyś widział, musisz otworzyć umysł na nowe możliwości.

Bumi do Aanga w dzieciństwie.

Król Omashu (ang. The King of Omashu) to piąty odcinek serialu animowanego "Awatar: Legenda Aanga". Jego premiera miała miejsce 18 marca 2005 roku w Stanach Zjednoczonych i 12 lipca 2008 roku w Polsce.

Opis[edytujedytuj kod]

Drużyna dociera do Omashu, miasta Królestwa Ziemi, w którym Aang pokazuje Katarze i Socce jego sławny system transportowy, na którym chłopiec bawił się ze swoim przyjacielem Bumim sto lat wcześniej. Trójka próbuje się przejechać w jednym z wagoników, jednak wkrótce zostają złapani i aresztowani. Stary król Omashu szybko odkrywa, że Aang jest Awatarem i postanawia wystawić go na trzy śmiertelne próby, by sprawdzić jego umiejętności. Po zakończeniu wyzwań, chłopiec decyduje się, że władca miasta to jego dawny przyjaciel, Bumi. Stary znajomy wyjawia Awatarowi, że jego przeznaczeniem jest opanować pozostałe trzy żywioły i pokonać Władcę Ognia Ozaia.

Przypisy[edytujedytuj kod]

Rewelacje o postaciach[edytujedytuj kod]

  • Aang ujawnia, że ​​jest wegetarianinem.

Ciekawostki[edytujedytuj kod]

  • Według strony internetowej Nick.com, epizod został zatytułowany "The King and Aang" (pol. "Król i Aang").
  • Ten odcinek jest pierwszym, w którym użyta została magia ziemi (nie licząc czołówki).
  • W tym odcinku Bumi twierdzi, że jest najpotężniejszym magiem ziemi na świecie, choć Toph twierdzi, że to ona jest najpotężniejsza.
  • Jest to pierwszy i jedyny raz, gdy Katara i Sokka wspominają o dziadku.

Zobacz też[edytujedytuj kod]

Water Tribe emblem.png KSIĘGA I: WODA

1. „Chłopiec w górze lodowej
2. „Powrót Awatara
3. „Południowa Świątynia Powietrza
4. „Wojowniczki z Kyoshi
5. „Król Omashu
6. „Więźniowie
7. „Zimowe przesilenie, część 1: Świat duchów

8. „Zimowe przesilenie, część 2: Awatar Roko
9. „Zwój magii wody
10. „Jet
11. „Wielka przepaść
12. „Sztorm
13. „Błękitny Duch
14. „Wróżbiarka

15. „Bato z Plemienia Wody
16. „Dezerter
17. „Północna Świątynia Powietrza
18. „Mistrz magii wody
19. „Oblężenie Północy, część 1
20. „Oblężenie Północy, część 2

Awatar: Legenda Aanga: WodaZiemiaOgień
Legenda Korry: PowietrzeDuchyZmianaRównowaga