Ogłaszam całemu światu: Królestwo Ziemi przestaje istnieć.

Kuvira ogłasza rozwiązanie Królestwa Ziemi i powstanie Imperium Ziemi.

Koronacja (ang. The Coronation) to czterdziesty drugi odcinek serialu animowanego Legenda Korry. Jego premiera miała miejsce 17 października 2014 roku w Stanach Zjednoczonych i 22 maja 2015 roku w Polsce.

Opis[edytujedytuj kod]

Gdy książę Wu przygotowuje się do koronacji, Mako zaczyna szczerze wątpić w jego umiejętności przywódcze i zdolności do wypełniania obowiązków królewskich. Podczas ceremonii, młody król przyznaje Kuvirze medal, ta jednak podważa jego autorytet, ogłasza się głową nowego Imperium Ziemi, które zastąpi Królestwo Ziemi oraz grozi zmiażdżeniem każdemu, kto się jej przeciwstawi. Chociaż Wu został koronowany, nie wzbudza szacunku wśród swoich ludzi. Spodziewający się nieuniknionego konfliktu Tenzin wysyła trójkę swoich dzieci na poszukiwania Korry. Tymczasem na Mglistym Bagnie, Korra ćwiczy z Toph, która ujawnia, że w ciele dziewczyny wciąż znajdują się śladowe pozostałości po truciźnie Czerwonego Lotosu. Staruszka próbuje z niej wydobyć szkodzącą rtęć, jednak Korra podświadomie opiera się jej próbom. Toph twierdzi, że dziewczyna wykorzystuje obecność trucizny jako wymówkę do unikania obowiązków Awatara.

Zobacz też[edytujedytuj kod]

URN icon.png KSIĘGA IV: RÓWNOWAGA

1. „Po latach
2. „Samotna Korra
3. „Koronacja
4. „Wezwanie
5. „Wróg u bram

6. „Bitwa o Zaofu
7. „Spotkanie
8. „Wspomnienia
9. „Ostoja duchów
10. „Operacja Beifong

11. „Gambit Kuviry
12. „Dzień kolosa
13. „Ostatnia bitwa

Awatar: Legenda Aanga: WodaZiemiaOgień
Legenda Korry: PowietrzeDuchyZmianaRównowaga