Awatar Wiki
Advertisement
Fire Nation emblem

… to królewski atrybut. Powinien go nosić następca tronu.

Crown Prince headpiece

Elementy korony następcy tronu mają kształt stylizowanych płomieni.

Korona następcy tronu to starożytny atrybut królewski w Narodzie Ognia, tradycyjnie noszony przez następcę Władcy Ognia. Składa się ona z dwóch ostro zakończonych elementów po przeciwnych stronach, w odróżnieniu od należącej do Władców Ognia pięcioramiennej, skierowanej do przodu[1]; co więcej, korona następcy otacza kok, a Władcy Ognia umieszczana jest wewnątrz splecionych w ten sposób włosów[2].

Historia[]

Korona ta przekazywana była następcom tronu Narodu Ognia z pokolenia na pokolenie, aż została odziedziczona przez księcia Sozina, który podarował ją swojemu przyjacielowi, Roko, jako symbol ich przyjaźni, tuż przed opuszczeniem domu przez młodego Awatara w celu opanowania czterech żywiołów. Roko nosił ten atrybut przez resztę swojego życia, jako pamiątkę ich relacji[3].

Stary Awatar nie miał jej jednak przy sobie w momencie śmierci, gdyż korona spadła z jego stolika nocnego, gdy mężczyzna uciekał ze swojego domu z żoną, Ta Min[1]. Po śmierci Roko korona trafiła do rąk jego córki, Riny, która przyglądała się jej ze smutkiem, kiedy Władca Ognia Azulon przybył do jej domu, by poprosić o zgodę na zaręczyny jej córki, Ursy i księcia Ozaia[4]. Wkrótce obiekt trafił w ręce Iroh, najstarszego wnuka Sozina. Stary generał podarował ją swojemu bratankowi, Zuko, kiedy wyjawił księciu, że jest on prawnukiem Awatara Roko od strony swojej matki, Ursy[1].

Ciekawostki[]

  • Pomysł na koronę noszoną przez koronowanego księcia został najprawdopodobniej zaczerpnięty z Chin z dynastii Han. Kiedy cesarz wybierał swego następcę spośród swoich synów, osobiście zakładał takową ozdobę na kok wybranego i utwierdzał ją w miejscu specjalnym drążkiem. Ten proces został przedstawiony w serialu, kiedy Roko zakłada koronę na własny kok.
  • Chociaż Roko nie miał jej przy sobie w momencie śmierci, zawsze objawiał się Aangowi z koroną na głowie, kiedy przemawiał do niego w postaci ducha, lub przybierał formę fizyczną[5].
  • Zuko nigdy nie założył korony po tym, gdy otrzymał ją od Iroh.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 6. „Awatar i Władca Ognia” (46/61).
  2. Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 21. „Kometa Sozina, część 4: Awatar Aang” (61/61).
  4. Komiks „The Search Part One”.
  5. Awatar: Legenda Aanga

Zobacz też[]

Advertisement