Awatar Wiki
Advertisement
Fire Nation emblem

Komodorożec to zwierzę pochodzące z Narodu Ognia, hodowane zarówno dla mięsa w kiełbaskach komodo[1], jak i dla użytku w transporcie militarnym oraz cywilnym[1].

Historia[]

Komodorożec został udomowiony po raz pierwszy za czasów dynastii Pho Zel w Narodzie Ognia[2].

Podczas wojny stuletniej Naród Ognia wykorzystywał te istoty jako wierzchowce[3][4][5] oraz jako zwierzęta transportowe[6], często dekorując je czerwienią. Komodorożce były wykorzystywane w niemal każdej operacji wojskowej Narodu Ognia, takich jak Oblężenie Północy[7] czy inwazja na Naród Ognia[8]. Najbardziej znani z ich użytkowania są członkowie Bandy Nosorożców[9][10]. Ze względu na ich szerokie wykorzystanie w armii, obozy szkoleniowe Narodu Ognia wprowadziły ćwiczenia dla nowych rekrutów związane z ujeżdżaniem komodorożców[11].

Anatomia[]

Komodorożce posiadają grubą, „twardą jak stal” skórę, która służy im za naturalną ochronę przeciwko obrażeniom. Na ich pyskach znajdują się trzy duże, zakrzywione rogi: dwa skierowane w dół wyrastające znad oczu, oraz jeden na końcu nosa, zakrzywiony w górę.

Pysk i szczęka tej istoty posiada jaszczuropodobną strukturę, ale małe uszy są cechą ssaków. Ciało komodorożca przypomina tors nosorożca, ale zakończony długim, gadzim ogonem. Łapy tego gatunku są krótkie, umięśnione i wyposażone w pazury.

Powiązania ze światem rzeczywistym[]

Komodorożec przypomina zwierzęta, od których czerpie nazwę: warana z Komodo i nosorożca, a także dinozaury z rodziny ceratopsów, do których należą triceratops, styrakozaur i chasmozaur. Ułożenie rogów komodorożca zostało zainspirowane przez gatunek chrząszcza rohatyniec nosorożec[12]. Przypominają one także kryptydę znaną jako Emela Ntouka, z tą różnicą, że ma ona jeden róg, a nie trzy.

Ciekawostki[]

  • W Narodzie Ognia popularne są pluszaki wyglądające jak komodorożce[13].
  • Podobnie do mechanicznych byków, w jednym z barów w Narodzie Ognia znajdował się mechaniczny komodorożec do ujeżdżania[14].
  • Komodorożce z filmu nie posiadały rogów[15].
  • Po wojnie stuletniej jedna z drużyn walk magicznych nazywała się Komodorożce z Kolau[1].

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 The Lost Lore of Avatar Aang (angielski), zarchiwizowana zawartość biblioteki online na temat serialu.
  2. Avatar Extras dla odcinka „Wojowniczki z Kyoshi”.
  3. Awatar: Legenda Aanga”, Księga I: Woda, rozdział 4. „Wojowniczki z Kyoshi” (4/61).
  4. Awatar: Legenda Aanga”, Księga I: Woda, rozdział 7. „Zimowe przesilenie, część 1: Świat duchów” (7/61).
  5. Komiks „Don't Blow It!”.
  6. Awatar: Legenda Aanga”, Księga I: Woda, rozdział 13. „Błękitny Duch” (13/61).
  7. Awatar: Legenda Aanga”, Księga I: Woda, rozdział 20. „Oblężenie Północy, część 2” (20/61).
  8. Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 10. „Dzień Czarnego Słońca, część 1: Inwazja” (50/61).
  9. Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 5. „Dzień Awatara” (25/61).
  10. Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 11. „Pustynia” (31/61).
  11. Komiks „Private Fire”.
  12. Avatar: The Last Airbender—The Art of the Animated Series, s. 82.
  13. Komiks „Combustion Man on a Train”.
  14. Komiks „Boys' Day Out”.
  15. Ostatni Władca Wiatru”.

Zobacz też[]

Linki zewnętrzne[]

Advertisement