Ten artykuł dotyczy trzeciej części ostatniego odcinka Księgi III: Ognia. Jeśli szukasz tytułowego bohatera, zobacz Aang. Jeżeli szukasz podobnego artykułu, zobacz Kometa Sozina (ujednoznacznienie).

Dzisiaj wreszcie skończyła się wojna! Obiecałem memu stryjowi, że przywrócę honor Narodowi Ognia. Zrobię to. Przed nami bardzo trudna droga. Sto lat wojny pozostawiło po sobie podzielony i zniszczony świat. Ale z pomocą Awatara powrócimy na właściwą ścieżkę. Rozpoczniemy nową erę miłości i pokoju.

Władca Ognia Zuko ogłaszający koniec wojny u boku Awatara Aanga.

Kometa Sozina, część 4: Awatar Aang (ang. Sozin's Comet, Part 4: Avatar Aang) to sześćdziesiąty pierwszy serialu animowanego Awatar: Legenda Aanga. Jego premiera miała miejsce 19 lipca 2008 roku w Stanach Zjednoczonych i 30 sierpnia 2010 roku w Polsce.

Opis[edytujedytuj kod]

Ozai przypadkowo odblokowuje czakrę Aanga, przez co chłopiec wchodzi w Stan Awatara. Porządek Białego Lotosu z powodzeniem uwalnia miasto Ba Sing Se, a Sokka i Toph unieszkodliwiają wszystkie sterowce Narodu Ognia. Katarze udaje się pokonać Azulę, pętając ją łańcuchami, po czym leczy ranę Zuko po trafieniu błyskawicy. W Stanie Awatara Aangowi z łatwością przychodzi obezwładnienie Ozaia, lecz wciąż nie zamierza go zabić. Osłabia Króla Feniksa na tyle, by móc go zatrzymać i za pomocą starożytnej sztuki magii energii odbiera mu zdolność tkania ognia. Ozai zostaje pokonany, lecz przeżywa i Aang zachowuje wierność swoim wartościom. Nowy Władca Ognia Zuko ogłasza koniec wojny. Drużyna Awatara i przyjaciele świętują zwycięstwo. Aang i Katara dzielą romantyczną chwilę.

Zobacz też[edytujedytuj kod]

Fire Nation emblem.png KSIĘGA III: OGIEŃ

1. „Przebudzenie
2. „Opaska
3. „Malowana Pani
4. „Mistrz Sokki
5. „Plaża
6. „Awatar i Władca Ognia
7. „Uciekinierka

8. „Mroczna strona księżyca
9. „Koszmary i marzenia
10. „Dzień Czarnego Słońca, część 1: Inwazja
11. „Dzień Czarnego Słońca, część 2: Zaćmienie
12. „Zachodnia Świątynia Powietrza
13. „Mistrzowie magii ognia
14. „Wrząca Skała, część 1

15. „Wrząca Skała, część 2
16. „Najeźdźcy z Południa
17. „Teatr z Żarzącej Wyspy
18. „Kometa Sozina, część 1: Król Feniks
19. „Kometa Sozina, część 2: Starzy mistrzowie
20. „Kometa Sozina, część 3: Morze ognia
21. „Kometa Sozina, część 4: Awatar Aang

Awatar: Legenda Aanga: WodaZiemiaOgień
Legenda Korry: PowietrzeDuchyZmianaRównowaga