Ten artykuł dotyczy drugiej części ostatniego odcinka Księgi III: Ognia. Jeżeli szukasz podobnego artykułu, zobacz Kometa Sozina (ujednoznacznienie).

Prawdziwy umysł potrafi przeniknąć wszelkie kłamstwa oraz iluzje nie gubiąc się. Prawdziwe serce potrafi znieść truciznę nienawiści nie doznając szkód. Od niepamiętnych czasów ciemność rozwija się w próżni, lecz zawsze ustępuje przed oczyszczającym światłem.

Lwiożółw wyjaśniający Aangowi tajniki tkania energii.

Kometa Sozina, część 2: Starzy mistrzowie (ang. Sozin's Comet, Part 2: The Old Masters) to pięćdziesiąty dziewiąty odcinek serialu animowanego Awatar: Legenda Aanga. Jego premiera miała miejsce 19 lipca 2008 roku w Stanach Zjednoczonych i 25 sierpnia 2010 roku w Polsce.

Opis[edytujedytuj kod]

Odzyskawszy przytomność na tajemniczej wyspie, Aang poszukuje porady u swoich poprzednich wcieleń, lecz każde nalega, że musi odebrać życie Ozaia. Chłopiec odkrywa, że ta wysepka to tak naprawdę gigantyczny lwiożółw, który przekazuje Awatarowi starożytną wiedzę zapomnianej sztuki magii energii. Kiedy June nie jest w stanie odnaleźć Aanga, Zuko postanawia odszukać swojego stryja. Przyjaciele Awatara trafiają do Ba Sing Se i tam spotykają Porządek Białego Lotosu, którego przywódcą jest generał Iroh. Drużyna postanawia rozdzielić się, by pomóc powstrzymać Naród Ognia. Tymczasem nadciąga Kometa Sozina, a Król Feniks Ozai przygotowuje się do zniszczenia Królestwa Ziemi.

Zobacz też[edytujedytuj kod]

Fire Nation emblem.png KSIĘGA III: OGIEŃ

1. „Przebudzenie
2. „Opaska
3. „Malowana Pani
4. „Mistrz Sokki
5. „Plaża
6. „Awatar i Władca Ognia
7. „Uciekinierka

8. „Mroczna strona księżyca
9. „Koszmary i marzenia
10. „Dzień Czarnego Słońca, część 1: Inwazja
11. „Dzień Czarnego Słońca, część 2: Zaćmienie
12. „Zachodnia Świątynia Powietrza
13. „Mistrzowie magii ognia
14. „Wrząca Skała, część 1

15. „Wrząca Skała, część 2
16. „Najeźdźcy z Południa
17. „Teatr z Żarzącej Wyspy
18. „Kometa Sozina, część 1: Król Feniks
19. „Kometa Sozina, część 2: Starzy mistrzowie
20. „Kometa Sozina, część 3: Morze ognia
21. „Kometa Sozina, część 4: Awatar Aang

Awatar: Legenda Aanga: WodaZiemiaOgień
Legenda Korry: PowietrzeDuchyZmianaRównowaga