Awatar Wiki
Advertisement
Earth Kingdom emblem

Oskarżony zakręci teraz kołem kary, by poznać wyrok.

Strażnik z Wioski Chin[1].
Wheel of Punishment

Aang musiał zakręcić kołem kary, kiedy został uznany za winnego śmierci China z rąk Kyoshi.

Koło kary to obiekt używany we Wiosce Chin jako mechanizm sprawiedliwości używany do wybierania wyroku dla przestępców.

Historia[]

Awatar Aang został poddany kołu kary, aby wybrać wyrok za przestępstwo popełnione przez jedno z jego poprzednich inkarnacji, Awatar Kyoshi, która rzekomo miała zamordować China Zdobywcę, znanego w wiosce jako Chin Wielki. Sama oskarżona objawiła się w postaci ducha i wyjaśniła mieszkańcom tyranię China, a Sokka i Katara zebrali dowody na niewinność Aanga. Pomimo to burmistrz Tong uznał Kyoshi za winną, ponieważ teoretycznie to nadal przez nią zginął ich przywódca. Aang zakręcił kołem kary i miał zostać ugotowany w oleju, ale zmieniono mu karę na służbę społeczną, kiedy wioskę zaatakowała Banda Nosorożców i burmistrz kazał mu „służyć społeczności” i pozbyć się bandytów.

Podczas ataku komodorożec przebił koło kary swoim rogiem, kiedy burmistrz Tong skrył się za nim przed najeźdźcami[1].

Kary[]

Punishments

Proste obrazki reprezentowały kary.

  • Łoże z gwoździ
  • Biczowanie na pręgierzu
  • Gotowanie w oleju
  • Zjedzenie przez rekina
  • Dół z pikami
  • Głodne niedźwiedziobaki
  • Spalenie żywcem
  • Służba społeczna

Wygląd[]

Koło kary jest większe niż dorosły człowiek i ma formę dysku z lekkiego materiału na stojaku. Oskarżony wprawia je w ruch własną siłą i koło zatrzymuje się po jakimś czasie samo z siebie. Proste obrazki na tarczy reprezentowały poszczególne kary, a wskaźnik umieszczony na górze pokazywał, jaka kara została wybrana[1].

Zastosowanie[]

Koło kary ma dwa zastosowania: wybór kary dla winnego oraz forma rozrywki dla osób obserwujących proces[1].

Błędy[]

  • Kiedy Aang zakręcił kołem i podekscytowani mieszkańcy wykrzykiwali kary, jakie mają nadzieję zobaczyć, jeden z nich rzucił, żeby chłopak został pożarty przez „głodne niedźwiedzie”, choć obrazek przedstawia niedźwiedziobaka.
  • Kiedy koło kary zatrzymuje się na gotowaniu w oleju, łoże z gwoździ ukazane jest jako następna opcja. Kiedy jednak burmistrz obraca koło po ataku Bandy Nosorożców, to służba społeczna znajduje się po gotowaniu w oleju.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 5. „Dzień Awatara” (25/61).

Zobacz też[]

Advertisement