Awatar Wiki
Advertisement

Klapcio to gorylo-koza należąca do króla Bumiego. Klapcio był niezwykle dużym zwierzęciem, mimo to jednak był łagodnego usposobienia. Uwielbiał głaskanie po brzuchu.

Historia[]

Flopsie

Bumi głaszczący Klapcia po brzuchu

W odcinku „Król Omashu” jednym z zadań, jakie musiał wykonać Aang, aby uwolnić Katarę i Sokkę z rąk władcy Omashu było odnalezienie Klapcia. Początkowo Aang wziął za Klapcia małego królika, po chwili jednak zorientował się, że jest nim w rzeczywistości biegnąca do niego wielka hybryda goryla z kozą. W chwili gdy Aang wypowiada imię Klapcia ten błyskawicznie się uspokaja i zaczyna lizać Aanga, a przywołany przez Bumiego kładzie się na plecach, aby ten mógł go pogłaskać po brzuchu.

Ostatnie wystąpienie Klapcia w serialu ma miejsce w odcinku „Powrót do Omashu”, gdzie w opanowanym przez wojska narodu ognia Omashu Klapcio jest uwięziony i wykorzystywany do napędzania maszyn. Aang uwalnia go i wspólnie udają się odszukać Bumiego, który jest wówczas więźniem nowych władców Omashu. Poszukania te jednak nie okazują się skuteczne, i gdy Aang wraz ze zwierzęciem Bumiego wracają do obozowiska, Klapcio jest zasmucony i przytula Sokkę.

Dalsze losy Klapcia pozostają niesprecyzowane.

Advertisement