Awatar Wiki
Advertisement
Fire Nation emblem
White jade
Rozkoszna herbatka czy śmiertelna trucizna…?

Sei'naka. Naszym symbolem jest stylizowana osełka. Pochodzimy z maleńkiej wysepki na południe od Stolicy. Czasami nie jest ona uwzględniana na mapach stworzonych w Królestwie Ziemi.

Rangi do Kyoshi[1].

Klan Sei'naka to ród szlachecki pochodzący z bardzo małej wyspy na południe od Stolicy Narodu Ognia. Jej symbolem jest stylizowana osełka.

Ze względu na niewielki rozmiar macierzystej wyspy klan miał niewiele zasobów naturalnych, które można było wyeksportować. Dlatego klan eksportował umiejętności swoich członków. Członkowie klanu zostali nauczycielami, ochroniarzami i żołnierzami, ponieważ mogli się oprzeć tylko na swoich umiejętnościach[1].

Historia[]

Po tym, jak Awatar Kuruk i Jianzhu próbowali ukraść latającego bizona z Południowej Świątyni Powietrza, dostali reprymendę od głównych mnichów świątyni, a do opieki nad nimi zostali przydzieleni zarówno Kelsang, jak i dorosły mężczyzna z klanu Sei'naka. Jednak mężczyzna zachorował, więc wysłał na swoje miejsce swoją młodszą krewniaczkę, Hei-Ran. Kuruk był oczarowany urodą Hei-Ran w chwili, gdy na nią spojrzał i ostatecznie przyznał się do swoich uczuć. Hei-Ran publicznie odrzuciła Awatara, chociaż dała mu znać, że fakt ten miał zastosowanie tylko wtedy, gdy byli na służbie. Stała się jedną z najbliższych przyjaciółek Kuruka i choć ten już opanował żywioł, nauczyła go nowych aspektów magii ognia[2].

Władca Ognia Chaeryu miał kilku ministrów pochodzących z klanu Sei'naka. Lady Huazo z klanu Saowon wierzyła, że ​​byli częściowo odpowiedzialni za to, że Chaeryu zakończył z nią swój związek i zamiast tego poślubił lady Sulan z klanu Keohso[3].

W 316 p.Z. towarzysze Kuruka zaczęli się rozchodzić. Hei-Ran poślubiła mężczyznę o imieniu Junsik i miała córkę Rangi, która urodziła się w tym samym roku, w którym zmarł Kuruk. Hei-Ran została dyrektorką Królewskiej Akademii dla Dziewcząt, a Rangi studiowała w tym samym instytucie, zanim ukończyła szkołę wcześniej i została częścią młodszego korpusu Armii Ognia. Mąż Hei-Ran, Junsik, zmarł, gdy Rangi była jeszcze młoda. Hei-Ran osobiście uczyła młodego Władcę Ognia Zoryu podczas jej pobytu w Narodzie Ognia[4][5].

Około roku 298 p.Z., chłopiec o imieniu Yun został ogłoszony reinkarnacją Kuruka. Hei-Ran zrezygnowała ze stanowiska dyrektorki i przeniosła się do nowo wybudowanej rezydencji Awatara w Yokoyi. Chociaż Yun wyróżniał się na prawie wszystkich lekcjach, nie mógł nauczyć się magii ognia[6].

Hei-Ran i Rangi stanęły u boku Yuna podczas upadku Piątego Narodu w 296 p.Z., chociaż wydarzenia na |biegunie południowym sprawiły, że służka imieniem Kyoshi stała się możliwym Awatarem. Chociaż Kyoshi również nie potrafiła tkać ognia, Ojciec Świetlik potwierdził, że jest Awatarem, a ona w pośpiechu uciekła z Yokoyi po tym, jak zobaczyła, jak Jianzhu zabija Kelsanga z zimną krwią. Rangi towarzyszyła Kyoshi w całym Królestwie Ziemi z Kompanią Latającej Opery, podczas gdy Hei-Ran próbowała wyśledzić jej córkę i została ciężko otruta podczas konklawe Mędrców Ziemi w Yokoyi. Rangi i Hei-Ran udały się do Agna Qel'a, gdzie ta ostatnia była leczona przez Sifu Atuat, największą z uzdrowicielkę Północy[4].

Hei-Ran i Rangi powróciły do Narodu Ognia w następnym roku, aby uczcić Święto Szeto. W miarę jak narastały napięcia między klanami Saowon i Keohso na początku wojny Kamelii z Peonii, klan Sei'naka został oficjalnie uznany za neutralny; jednakże Hei-Ran i Rangi popierali prawo Władcy Ognia Zoryu do rządzenia[7]. W tym czasie Hei-Ran doznała wielu obrażeń z rąk mściwego Yuna. Rangi była obecna w Yokoyi podczas ostatniej bitwy Kyoshi z Yun, a Hei-Ran planowała wrócić wkrótce potem[8].

Rzemieślnik Sei'naka wykonał krzesło z wysokim oparciem dla Władcy Ognia Zoryu[9].

Drzewo genealogiczne[]

Hei-RanJunsik
Rangi

Ciekawostki[]

  • W usuniętym rozdziale powieści „The Shadow of Kyoshi” Hei-Ran powiedziała, że klan Sei'naka nie akceptował porażek, a nawet traktował gry i zabawy niezwykle poważnie[10].

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Powieść „The Shadow of Kyoshi”, rozdział 12. „The Fire Sage”.
  2. Powieść „The Shadow of Kyoshi”, rozdział 14. „The Message”.
  3. Powieść „The Shadow of Kyoshi”, rozdział 19. „The Companion”.
  4. 4,0 4,1 Powieść „The Rise of Kyoshi”.
  5. Powieść „The Shadow of Kyoshi”.
  6. Powieść „The Rise of Kyoshi”, rozdział 3. „The Boy from Makapu”.
  7. Powieść „The Shadow of Kyoshi”, rozdział 8. „Ancient History”.
  8. Powieść „The Shadow of Kyoshi”, rozdział 26. „Home Again”.
  9. Powieść „The Shadow of Kyoshi”, epilog.
  10. F. C. Yee (autor), Michael Dante DiMartino (autor). (19 października 2021 r). Avatar: The Last Airbender: The Kyoshi Novels (Box Set). Amulet Books.
Advertisement