Awatar Wiki
Advertisement
Fire Nation emblem
White jade
Rozkoszna herbatka czy śmiertelna trucizna…?

Klan Keohso jest jednym ze szlacheckich rodów Narodu Ognia. Pochodzący od watażków sprzed zjednoczenia narodu, klan zachował prawo do rządzenia swoją rodzinną Wyspą Shuhon i zatrzymania wojsk domowych[1]. Herbem rodziny klanu jest skrzydlata peonia[2].

Historia[]

Lady Sulan z klanu Keohso została żoną Władcy Ognia Chaeryu. Zmarła przy porodzie swojego syna, Zoryu[2]. Decyzja Chaeryu o poślubieniu Sulan zaogniła rywalizację między Keohso a ich tradycyjnymi rywalami, klanem Saowon, ponieważ lady Huazo z klanu Saowon była kochanką Chaeryu przed jego ślubem z Sulan[3].

Zoryu wstąpił na tron ​​​​po śmierci ojca. Chociaż Władca Ognia był dość niepopularny ze względu na słabe zbiory i łowiska w pierwszych latach jego panowania, Keohso pozostali zaciekle lojalni wobec korony, ponieważ matką Zoryu była Keohso. Napięcia na dworze królewskim nasiliły się, gdy nieślubny przyrodni brat Zoryu, Chaejin, zyskał wpływy i poparcie dla własnych roszczeń i miał nadzieję sprowokować Keohso do aktu przemocy wobec Saowonów, który byłby sprawiedliwym powodem do wojny. Zoryu zauważył, że nie mógł nawet rozważać abdykacji, ponieważ Keohso natychmiast zemściliby się na Saowonach[2].

Gdy Saowoni zyskał władzę i wpływy na innych Wyspach Ognia, Wyspa Shuhon pozostała ostatnim miejscem, gdzie lady Huazo nie posiadała posiadłości. Jednakże w 295 p.Z. kupiła zakład produkujący sól i dom wakacyjny w Północnym Chung-Ling na Wyspie Shuhon, mając nadzieję sprowokować Keohso swoją awangardą[4].

Sanshur Keohso, patron obchodów Święta Szeto w Północnym Chung-Ling, wpadł w złość po tym zakupie. Keohso poczuli się bardzo urażeni, gdy członek awangardy Huazo splunął na ziemię, chociaż Awatar Kyoshi zapobiegła walce. Kyoshi ostrzegła Keohso przed wszczynaniem bójek, ale Sanshur twierdził, że jako lojaliści korony nie powinni być karani[4]. Kiedy młody sprzedawca Keohso wywiesił sztandar Saowonów, aby robić interesy z innymi klanami, jego wuj i inni krewni pobili go do krwi. Kyoshi trafiła do miejskiego więzienia, ale sędzia Keohso wydawał się bardzo łagodny dla przestępców[5].

Następnego ranka Keohso poczuli się bardzo urażeni, gdy na polach melonojamów w Północnym Chung-Ling pojawiła się wiadomość o poparciu dla Chaejina jako Władcę Ognia. Chociaż Saowoni twierdzili, że było to przesłanie duchowe, Sanshur twierdził, że była to zdrada, ale musiał podkreślić swoje przekonania, ponieważ pozostali mieszkańcy Północnego Chung-Ling nie byli pewni, w co wierzyć. Prawdziwa walka wybuchła pomiędzy siłami Saowonów i Keohso po tym, jak Rangi uderzyła Koulin w twarz[6].

Otwarta wojna z Saowonami została zażegnana, a Chaejin i Huazo przetrzymywano w areszcie domowym. Postrzegając siebie jako zwycięzców wojny Kamelii i Peonii, po zwycięstwie Zoryu zaczęli uważać swoje więzi z tronem za mocno cementowane i zaczęli rywalizować o pozycję i wpływy na dworze królewskim[7]. Jednakże Zoryu zamierzał uczynić wszystkie klany nieistotnymi, w tym Keohso, uznając, że nie może być prawdziwej siły w Narodzie Ognia, dopóki jego obywatele nie będą lojalni tylko wobec Władcy Ognia, a nie klanów[8].

Przypisy

  1. Powieść „The Shadow of Kyoshi”, rozdział 5. „Cultural Diplomacy”.
  2. 2,0 2,1 2,2 Powieść „The Shadow of Kyoshi”, rozdział 8. „Ancient History”.
  3. Powieść „The Shadow of Kyoshi”, rozdział 19. „The Companion”.
  4. 4,0 4,1 Powieść „The Shadow of Kyoshi”, rozdział 12. „The Fire Sage”.
  5. Powieść „The Shadow of Kyoshi”, rozdział 13. „Spiritual Exercises”.
  6. Powieść „The Shadow of Kyoshi”, rozdział 16. „Resignation”.
  8. Powieść „The Shadow of Kyoshi”, epilog.
Advertisement