Awatar Wiki
Advertisement
Fire Nation emblem

Mędrcy Ognia przechowują tajną historię w Katakumbach Smoczej Kości.

Zuko czytający tajną wiadomość[1].

Katakumby Smoczej Kości to szereg korytarzy pod Wielką Świątynią, które służą przede wszystkim jako miejsce pochówku wszystkich dawnych Władców Ognia. Zawiera także serię malowideł ściennych przedstawiających historię, mity i legendy Narodu Ognia, a także obszerne archiwum zwojów historycznych, które odnoszą się do konkretnych punktów z przeszłości narodu[2].

Historia[]

Katakumby Smoczej Kości zostały zbudowane pod Wielką Świątynią jakiś czas po zjednoczeniu Wysp Ognia. Zostały stworzone, aby służyć jako miejsce pochówku wszystkich Władców Ognia w historii narodu, w tym pierwszego Władcy Ognia, który objął władzę po upadku reżimu watażków na podzielonych Wyspach Ognia. Katakumby były okresowo rozbudowywane, aby pomieścić krypty dla każdego kolejnego Władcy Ognia, a ściany pomalowano coraz większym freskiem przedstawiającym historię narodu, w tym jego mity i legendy[2].

W młodości Awatar Roko, jego brat Yasu i młody książę Sozin od czasu do czasu zakradali się do katakumb, aby przeczytać zastrzeżone zwoje przechowywane przez Mędrców Ognia. Jednak po wybuchu wojny stuletniej Władca Ognia Sozin nakazał zamknięcie przejść prowadzących do krypt poprzednich władców, aby sprawiać wrażenie, że historia Narodu Ognia rozpoczęła się od jego reżimu[2]. Katakumby zostały tak nazwane z powodu czaszek martwych smoków, które stały wzdłuż głównego korytarza wkrótce po tym, jak Sozin rozpoczął polowania na smoki w celu uzyskania statusu[3].

Zuko searching for answers

Książę Zuko odwiedził grobowiec Władcy Ognia Sozina i przeczytał jego ostateczny testament w 100 o.Z., aby dowiedzieć się więcej o przeszłości swojej rodziny.

W 100 o.Z. książę Zuko podążył za Mędrcem Ognia do katakumb, aby poznać historię swojego pradziadka. W tym celu przeczytał ostateczny testament Władcy Ognia Sozina, dowiadując się o przyjaźni Władcy Ognia z Awatarem Roko i jego niepowodzeniach w poszukiwaniach kolejnej reinkarnacji Awatara[1].

Po wstąpieniu na tron Narodu Ognia Zuko od czasu do czasu odwiedzał katakumby, aby przeczytać historyczne zwoje i zapoznać się z przeszłością narodu. Udał się do nich w 102 o.Z. z Awatarem Aangiem, Mai i Kei Lo, próbując znaleźć jakiekolwiek istotne informacje na temat Kemurikage, które były uważane za odpowiedzialne za uprowadzenie Tom-Toma i innych dzieci. Przeszli przez zapieczętowany korytarz po tym, jak Kei Lo i Mai odblokowali mechanizmy wewnątrz metalowych głów smoków, które zdobiły bramy i ostatecznie natknęli się na mural przedstawiający Kemurikage.

Mai znalazła w pobliżu zwój towarzyszący ilustracji i zaczęła czytać pochodzenie Kemurikage, powodując pojawienie się smugi dymu ze ściany. Zaintrygowana grupa poszła za dymem i została zaprowadzona do ściany z metalową głową smoka, którą Kei Lo natychmiast sprawdził. Po odblokowaniu mechanizmu towarzyszył Aangowi po schodach do krypty, zostawiając Mai i Zuko, aby omówić ich nieudany związek. Po wejściu do komnaty smuga dymu przekształciła się w prawdziwą Kemurikage i ujawniła, że grobowiec ten jest miejscem spoczynku pierwszego Władcy Ognia. Opowiedziała, że przywódca wymierzył sprawiedliwość watażkom i zjednoczył Wyspy Ognia, co zakończyło rozpacz i gniew duchów. Z tego powodu Kemurikage przestały nawiedzać ludzkość, co skłoniło Aanga do wniosku, że porwania Stolicy były działaniem oszustów[2].

Opis[]

Katakumby Smoczej Kości znajdują się pod Wielką Świątynią i można się do nich dostać, otwierając ozdobny metalowy okrąg magią ognia. Zawierają liczne ciemne, kręte korytarze prowadzące do różnych komnat poświęconych panowaniu dawnych Władców Ognia, a także różnym aspektom historii Narodu Ognia[4]. Główny korytarz jest wyłożony czaszkami smoków i oświetlony po obu stronach szeregiem pochodni, podczas gdy pozostałe korytarze ozdobione są wyszukanymi malowidłami ściennymi i są słabo oświetlone[2].

Sozin's tomb

Grobowiec Władcy Ognia Sozina to małe okrągłe pomieszczenie, w którym znajduje się pięć tomów jego ostatecznego testamentu.

Główny korytarz prowadzi do komnat przedstawiających historię po panowaniu Sozina i kończy się grobowcem Władcy Ognia, który znajduje się za ozdobnymi metalowymi drzwiami, na których widnieje jego postać. Te drzwi można otworzyć tylko za pomocą magii ognia. Sam grobowiec jest okrągłym pomieszczeniem, wyłożonym dużymi urnami grobowymi. Po obu stronach drzwi znajdują się posągi smoków wychylających się na tylnych łapach. Centralnym punktem pokoju jest ogromny, zwinięty kamienny smok, który jest owinięty wokół małej urny. Przed nim znajduje się drewniany stół, na którym leży pięć tomów ostatecznego testamentu Władcy Ognia Sozina[1].

Inny korytarz prowadzi do dużych, ozdobnych metalowych drzwi, które zamykają części katakumb przedstawiające historię przed panowaniem Sozina. Drzwi noszą insygnia Narodu Ognia i są ozdobione czterema dużymi głowami smoków, z których każda zawiera skomplikowany mechanizm blokujący. Jednoczesne zwolnienie tych mechanizmów powoduje otwarcie bramy, prowadzącej do długiego korytarza ozdobionego gobelinami przedstawiającymi dawnych Władców Ognia i wyszukanymi malowidłami ściennymi przedstawiającymi historię, mity i legendy narodu. Drewniane uchwyty znajdują się w pobliżu niektórych części fresku i zawierają zwoje dotyczące danego fragmentu przeszłości Narodu Ognia.

Niedaleko końca korytarza znajduje się mural przedstawiający legendę o Kemurikage i zjednoczeniu Wysp Ognia. Korytarz ciągnie się dalej i prowadzi do dużych kamiennych drzwi z metalowym smokiem, w których znajduje się kolejny skomplikowany mechanizm zamykający. Za drzwiami znajdują się schody prowadzące do krypty pierwszego Władcy Ognia.

Ciekawostki[]

  • Aang jest jedyną znaną osobą spoza Narodu Ognia, która odwiedziła katakumby.
  • Katakumby Smoczej Kości są jedynym znanym repozytorium zwojów szczegółowo opisujących historię Narodu Ognia, ponieważ całe skrzydło Biblioteki Wan Shi Tonga poświęcone Narodowi Ognia zostało zniszczone przez Zhao[5].

Zobacz też[]

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 6. „Awatar i Władca Ognia” (46/61).
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 Komiks „Smoke and Shadow Part Two”.
  3. Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 13. „Mistrzowie magii ognia” (53/61).
  5. Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 10. „Biblioteka” (30/61).
Advertisement