Awatar Wiki
Advertisement
Earth Kingdom emblem

Kapuściany ślimak to niewielkie brązowo-białe stworzenie, które potrafi bardzo szybko rozmnażać się, a grupa tych zwierząt jest w stanie zniszczyć całe pole kapusty w mniej niż tydzień. Szkodnik ten jest zazwyczaj trudny do wykrycia, gdyż dostaje się do środka kapusty i zjada je od wewnątrz; kiedy człowiek zdaje sobie sprawę z jego obecności, często jest za późno, aby uratować warzywa.[1] W rezultacie, jeden kapuściany ślimak może zniszczyć cały ekosystem.[2]

Historia[]

Jeden z tych stworzeń zagnieździł się w kapustach, które sprzedawca kapusty zamierzał sprzedać w Ba Sing Se. Kobieta wydająca paszporty w Zatoce Pełni, wiedząc, że warzywa mogą być one zaatakowane przez ślimaki, kazała ochroniarzowi zająć się tym. Ten użył niedźwiedziobaka do zniszczenia wozu z kapustami.[3]

Nawiązanie[]

Kapuściane ślimaki są nawiązaniem do ślimaków ze świata rzeczywistego, które żywią się kapustą i innymi roślinami liściastymi, głównie do ślimaków nieposiadającym muszli. Te ślimaki są podatne na wysychanie, ponieważ wydzielają śliską warstwę śluzu, zdobywają pożywienie w nocy lub w dni deszczowe i ukrywają się w czasie upału. Mają tendencję do ukrywania się w wilgotnych, ciemnych, zimnych miejscach, takich jak skały.

Przypisy

  2. DiMartino, Michael Dante, Hamilton, Joshua (scenariusz) & Spaulding, Ethan (reżyseria). (15 września 2006). "Wężowa Grobla". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 2. Odcinek 12. Nickelodeon.
  3. Komentarz twórców do odcinka "Wężowa Grobla".

Zobacz też[]

Advertisement