Awatar Wiki
Advertisement
Earth Kingdom emblem

Kłusownicy bizonów to bizonokrady z Królestwa Ziemi, którym dowodzi Ganbat, zajmujący się głównie chwytaniem cielaków latających bizonów w pobliżu Północnej Świątyni Powietrza w celu sprzedaży na czarnym rynku; do ich klientów należały także egzotyczne zakłady spożywcze z górnego pierścienia Ba Sing Se[1].

Historia[]

Ze względu na wartość oraz rzadkość występowania latających bizonów, kłusownicy zaczęli porywać młode osobniki i sprzedawać na czarnym rynku Królestwa Ziemi, nawet dla samej Królowej Ziemi Hou-Ting oraz wyższych sfer Ba Sing Se, którzy doceniali egzotyczne mięso.

W 171 o.Z. grupa kłusowników bizonów utajniła swoje działania ze względu na aktywność wielu magów powietrza w Północnej Świątyni Powietrza. Pomimo prób pozostania niezauważonym, kłusownicy porwali Jinorę i Kaia i postanowili sprzedać ich wraz z czterema nowo narodzonymi cielakami. Jednakże dziewczyna wykorzystała swoją więź z duchami, aby ostrzec Bum-Ju o swojej sytuacji. Duch następnie przekazał te wieści Bumiemu, który zorganizował zasadzkę w obozie kłusowników wraz z pozostałymi nowymi magami powietrza.

Wydostawszy się z klatki po otworzeniu zamka, Kai pomógł pozostałym rekrutom w pokonaniu kłusowników, których udało się obezwładnić za pomocą magii powietrza. Ganbat zamierzał uciec z Jinorą i trzema cielakami, lecz Kai, Tenzin oraz trzy dorosłe latające bizony ruszyli w pościg i zmusili go do poddania się. Następnie został on zamknięty w klatce wraz ze swoimi ludźmi, a Bumi upomniał ich, że nie należy zadzierać z bizonami magów powietrza[1].

Ciekawostki[]

  • Ganbat, przywódca kłusowników, posiadał płaszcz wykonany z futra latającego bizona.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Legenda Korry”, Księga III: Zmiana, rozdział 7. „Pierwotni magowie powietrza” (33/52).

Zobacz też[]

Advertisement