Awatar Wiki
Advertisement
Earth Kingdom emblem
White jade
Rozkoszna herbatka czy śmiertelna trucizna…?

Junyi był wędrownym banitą, który żył w czasach skorumpowanego reżimu Króla Ziemi Jialuna. Prawie nikt nie znał jego prawdziwej tożsamości i został zapamiętany jako Langzi, ludowy bohater, który za wszelką cenę chciał wykorzenić korupcję[1].

Historia[]

Junyi był szermierzem, który zakochał się w jednym ze swoich klientów. Obaj mężczyźni mieli razem uciec, ale o ich romansie dowiedziała się żona jego kochanka, burmistrzyni miasta. Doprowadziła do zabicia męża i zwaliła winę na Junyia, manipulując systemem, tak aby nie miał jak udowodnić swojej niewinności.

Od tego czasu ukrywał się pod pseudonimem Langzi, udając skromnego żebraka w różnych miastach, aby zdemaskować skorumpowanych ludzi u władzy i postawić ich przed sądem. Inni twierdzili, że Langzi był wojowniczym mistrzem, który potrafił władać każdą bronią. Nikt nie wiedział, kim był ani jak wyglądał, ponieważ Junyi zawsze nosił twarz zakrytą maską, ale ludzie wiedzieli, że Langzi zawsze skupiał się na zwalczaniu skorumpowanych polityków, którzy wyzyskiwali zwykłych ludzi. Ostatecznie Langzi znalazł się na szczycie listy najbardziej poszukiwanych przez Dai Li przestępców[1].

Wystąpienia[]

Avatar Legends: The Roleplaying Game[]

Ciekawostki[]

  • Postać Junyia prawdopodobnie nawiązuje do Yan Qinga, fikcyjnej postaci z „Opowieści znad brzegów rzek”, jednej z czterech wielkich powieści klasycznych literatury chińskiej. Yan Qing był wychowywany przez bogatego giermka o imieniu Lu Junyi i jest znany jako Langzi, co oznacza „Wędrowiec” lub „Marnotrawny”. Później zostaje banitą.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Magpie Games, gra fabularna „Avatar Legends: The Roleplaying Game” — podręcznik podstawowy, 2022, s. 55.
Advertisement