Awatar Wiki
Advertisement
Earth Kingdom emblemNeutralny

Niech będzie twoja waga i się dogadamy.

June negocjująca z Iroh[1].

June była łowczynią nagród, która podróżowała po Królestwie Ziemi i Narodzie Ognia. Ze wszystkich łowców nagród na świecie była najlepszą i najdroższą w swoich czasach. Była najemnikiem i nie była związana z żadnym narodem, a jedynie z tym, kto zaoferował najwyższą cenę za jej usługi[2].

Była pewną siebie kobietą, która posiadała suchy, sarkastyczny dowcip. Uważano ją także za piękną, w niebezpieczny sposób, i posiadającą niesamowitą siłę fizyczną. June siłowała się na rękę z mężczyznami w barach w ramach zakładu, a następnie marnowała wygraną na kolejkę drinków. June nosiła opaskę z motywem czaszki wokół koku.

Tropiła swoją ofiarę za pomocą wierzchowca Nyla, shirshu. Choć ślepy, widział za pomocą swoich potężnych receptorów węchowych. Aby złapać swoje cele, June polegała na swoim shirshu, używającym długiego, przypominającego bicz języka pokrytego paraliżującymi toksynami, aby je ogłuszyć.

Historia[]

June pochodzi z Królestwa Ziemi[2]. Jej matka była niesławną złodziejką znaną z okradania arystokratów Królestwa Ziemi[3], a jej ojciec był łowcą nagród[2]. To od niego nauczyła się wszystkiego co potrafi z zakresu umiejętności tropienia i walki, których używała. Ojciec June otrzymał shirshu od kolekcjonera rzadkich zwierząt w ramach zapłaty za nagrodę i dał ją jej. Shirshu o imieniu Nyla stał się nieodłącznym towarzyszem June[2].

June captures stowaway

June skutecznie schwytała swój cel przy pomocy Nyli.

Na początku 100 o.Z. June wytropiła uciekający cel, który ukrył się na pokładzie statku Zuko i schwytała go, wyrządzając uszkodzenia statku. Iroh natychmiast się nią zainteresował, podczas gdy Zuko był rozgniewany, choć po cichu pod wrażeniem, jej biegłością i umiejętnościami. Po znalezieniu łowczyni zatrudnili ją do wyśledzenia Aanga, podążając jego śladem po uzyskaniu zapachu Katary z jej naszyjnika. Udało im się znaleźć Aanga w pobliskim klasztorze, gdzie zajęła wściekłym Appą. W końcu Nyla został „oślepiony” dużą ilością perfum. Gdy shirshu zaatakował w zamieszaniu, June i Zuko zostali chwilowo sparaliżowani. Iroh złapał ją i podtrzymał, udając, że również został sparaliżowany, aby się do niej zbliżyć i objąć. Choć ten czyn wyraźnie ją zirytował, nie mogła nic na to poradzić[1].

Zuko pleading with June

Zuko namawiał June, aby odnalazła Awatara Aanga.

Pod koniec lata zreformowany Zuko i Drużyna Awatara wyruszyli na jej poszukiwania, mając nadzieję, że pomoże im odnaleźć zaginionego Aanga. Początkowo June nie była zainteresowana, dopóki Zuko nie zachęcił jej, wspominając o „końcu świata”. Nyla jednak nie był w stanie wyczuć zapachu Aanga, zupełnie jakby nie istniał[4]. Zamiast tego Zuko zasugerował, aby poszukali Iroh, a wkrótce poprowadziła ich pod zniszczone mury Ba Sing Se, mówiąc, że Iroh znajduje się po drugiej stronie dużej sterty gruzu, a po ukończeniu pracy życzyła grupie powodzenia przed odjazdem[5].

Po stuletniej wojnie Zuko zatrudnił June do jednej z wielu prób odnalezienia jego dawno zaginionej matki, lecz bez skutku. Później została zatrudniona do porwania Iroha z Ba Sing Se i sprowadzenia go do Daxii[6].

Osobowość[]

W zawodzie June musiała mieszać się z różnymi ludźmi, od biedoty do bogatszych. Jej determinacja, zdecydowanie i niezwykła siła fizyczna umożliwiły jej wykonanie najcięższych zadań. Charakter June w połączeniu ze zdolnościami shirshu uczyniły z niej siłę, z którą należy się liczyć[1][4].

June, nieustraszona kobieta, która rzadko była źle rozumiana, była także pewna siebie i zdecydowana, choć czasami bezczelna. Chociaż często była mroczna i obojętna[1], nie poprosiła Zuko o zapłatę, gdy ten powiedział, że światu grozi zagłada i potrzebuje jej pomocy, udowadniając, że lojalność wobec jej kieszeni nie była jedyną rzeczą, którą się kierowała[4].

Umiejętności[]

Nyla

June i Nyla wyśledziły Aanga i jego przyjaciół w klasztorze.

June była zawodową łowczynią nagród i doświadczonym jeźdźcem shirshu. Pomimo swojej smukłej sylwetki była również zwodniczo silna, ponieważ była w stanie bez wysiłku pokonać muskularnego mężczyznę w siłowaniu się na rękę[1] i podnieść dorosłego mężczyznę[1]. Dodatkowo June okazała się potężną wojowniczką, wykazując się niesamowitą szybkością, umiejętnością walki wręcz i unikaniem. Była w stanie pokonać wielu przeciwników, zanim kubek, z którego piła, i który wyrzuciła w powietrze, spadł na ziemię[4]. Wiadomo było również, że potrafi posługiwać się biczem.

Wystąpienia[]

Awatar: Legenda Aanga[]

Księga I: Woda (水)[]

Księga III: Ogień (火)[]

Powieści graficzne[]

  • The Bounty Hunter and the Tea Brewer

Ciekawostki[]

June Super Deformed Short

June i Nyla zostały narysowane w stylu chibi podczas występu w School Time Shipping.

  • June pojawiła się w odcinku Super Deformed ShortsSchool Time Shipping” ze swoim shirshu, Nylą.
  • Projekt June został zainspirowany pisarką Lisą Yang, a imię jej shirshu, Nyla, jest także imieniem jej rottweilera[7][8][9].
  • Wyglądało na to, że Iroh był w niej lekko zauroczony[1].
  • Zanim Drużyna Awatara poznała June, ona i Nyla były razem od ponad siedemnastu lat[2].
  • Skrócona koncepcja fabuły inwazji w Księdze III obejmowała zrekrutowanie June, tak samo, jak Haru, bojowników o wolność, czy mechanika[10].

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 Awatar: Legenda Aanga”, Księga I: Woda, rozdział 15. „Bato z Plemienia Wody” (15/61).
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 The Lost Lore of Avatar Aang (angielski), zarchiwizowana zawartość biblioteki online na temat serialu.
  3. Komiks The Bounty Hunter and the Tea Brewer.
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 18. „Kometa Sozina, część 1: Król Feniks” (58/61).
  5. Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 19. „Kometa Sozina, część 2: Starzy mistrzowie” (59/61).
  7. Avatar: The Last Airbender—The Art of the Animated Series, s. 67.
  8. Podcast Avatar: Braving the Elements.
  9. Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 19. „Kometa Sozina, część 2: Starzy mistrzowie” (59/61), komentarz. Księga III: Ogień Volume 4 DVD.
  10. Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 18. „Kometa Sozina, część 1: Król Feniks” (58/61), komentarz. Księga III: Ogień Volume 4 DVD.
Advertisement