Awatar Wiki
Advertisement
Fire Nation emblem

A co ty możesz o nim wiedzieć? Sposób, w jaki się do wszystkich odnosisz, zaczynając od twojej załogi a kończąc na twoim szacownym stryju, pokazuje, że nie wiesz czym jest szacunek. Dbasz tylko o siebie samego! Ale czego można się spodziewać po zepsutym księciu?

Jee rozmawiający z Zuko[1].

Jee był jednym ze starszych oficerów na statku Zuko. Był zdolnym magiem ognia, utalentowanym piosenkarzem i utalentowanym graczem na pipie. Jee przebywał na pokładzie statku przez długi czas, podczas którego od czasu do czasu kłócił się z księciem Zuko[2].

Historia[]

Pod koniec 99 o.Z., po trzech latach poszukiwań, Zuko w końcu odnalazł Awatara Aanga. Jee, Zuko, Iroh i reszta załogi Zuko kontynuowali polowanie na Aanga aż do początku 100 o.Z.

W tym samym roku Iroh zaczął czuć zbliżającą się burzę i poradził Zuko, aby wziął pod uwagę bezpieczeństwo całej załogi i zmienił jej kurs. Kiedy Zuko odpowiedział, że bezpieczeństwo załogi nie ma znaczenia, Jee podszedł do nich. Zuko nadal upierał się, że ważniejsze jest odnalezienie Awatara, co wprawiło Jee w złość, a Iroh próbował go uspokoić, że Zuko był po prostu „przemęczony”.

Jee and Zuko

Kłótnia pomiędzy Jee i Zuko groziła przekształceniem się w bójkę.

Później statek Zuko dotarł na skraj zbierających się chmur burzowych. Kiedy niektórzy członkowie załogi, w tym Jee, patrzyli za burtę statku, Zuko wszedł na pokład. Jee arogancko skomentował prawidłowe przewidywania Iroh dotyczące burzy, co skłoniło Zuko do udzielenia mu reprymendy. Ogarnięty gniewem Jee nakrzyczał na Zuko za brak szacunku dla jego załogi i stryja, nazywając młodego członka rodziny królewskiej zepsutym księciem. Obaj pokłócili się i już mieli rozpocząć walkę, gdy Iroh ich rozdzielił. Jee zszedł pod pokład w ponurym nastroju.

Podczas kolacji Jee rozmawiał z kilkoma innymi członkami załogi, stwierdzając, że ma dość ścigania Awatara i wykonywania rozkazów Zuko. Pojawił się Iroh i poprosił o dołączenie do nich. Opowiedział Jee i reszcie załogi o historii Zuko oraz o tym, jak został oszpecony i wygnany przez swojego ojca. To sprawiło, że Jee, który zakładał, że blizna Zuko powstała w wyniku wypadku podczas treningu, lepiej zrozumiał wygnanego księcia.

Podczas podróży przez burzę statek Zuko został trafiony piorunem. Jee i załoga pobiegli, aby zbadać zniszczenia, a chwilę później dołączył do nich książę. Zobaczyli, że most został rozbity, a sternikowi groziło niebezpieczeństwo[1]. Zuko i Jee wspięli się po drabinie i każdy z nich ryzykował życiem, aby uratować członka załogi. Po tym wydarzeniu Jee stał się bardziej lojalny i czuły wobec Zuko, podczas gdy książę zaczął bardziej słuchać i troszczyć się o swoją załogę. Kilka miesięcy później, podczas cotygodniowego wieczoru muzycznego na statku, Jee i reszta załogi została wcielona do służby Zhao w związku z planowaną inwazją admirała na biegun północny[3].

Wystąpienia[]

Awatar: Legenda Aanga[]

Księga I: Woda (水)[]

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Awatar: Legenda Aanga”, Księga I: Woda, rozdział 12. „Sztorm” (12/61).
  2. Awatar: Legenda Aanga”, Księga I: Woda, rozdział 9. „Zwój magii wody” (9/61).
  3. Awatar: Legenda Aanga”, Księga I: Woda, rozdział 18. „Mistrz magii wody” (18/61).
Advertisement