Ten odcinek dotyczy odcinka. Jeśli szukasz tytułowej trucizny, zobacz rtęć.

Kiedy cię wprowadzimy w Stan Awatara, Cykl się zakończy. Ta garstka szczęściarzy, grupka braci i sióstr w anarchii, doświadczy początku nowej ery prawdziwej wolności.

Zaheer wyjaśniający swoje plany wobec Awatar Korry.

Jad Czerwonego Lotosu (ang. Venom of the Red Lotus) to trzydziesty dziewiąty odcinek serialu animowanego Legenda Korry. Jego premiera miała miejsce 22 sierpnia 2014 roku w Stanach Zjednoczonych i 19 maja 2015 roku w Polsce.

Opis[edytujedytuj kod]

Czerwony Lotos podaje Korrze truciznę, która zmusza jej ciało do walki o życie, wprowadzając ją w Stan Awatara. Wściekła dziewczyna uwalnia się i atakuje Zaheera. Do kryjówki docierają przyjaciele Awatar, a magowie powietrza uwalniają się z łańcuchów. Gdy Korra walczy z ich przywódcą, Ming-Hua i Ghazan stają do walki z Mako i Bolinem, którzy wygrywają po śmierci przeciwników. Tymczasem Zaheer zaczyna wygrywać z osłabioną Korrą, gdy na pomoc jej przybywają uwolnieni magowie powietrza. Mężczyzna przegrywa i zostaje ponownie uwięziony. Jednakże, trucizna spowodowała ciężkie zmiany w ciele Korry, która nie może poruszać się o własnych siłach i musi korzystać z wózka inwalidzkiego. Korra popada w depresję. Jinora zostaje mianowana mistrzem magii powietrza, a Tenzin ogłasza, że Naród Powietrza powróci do swoich dawnych korzeni i będzie działać jako ambasador pokoju i równowagi na świecie podczas nieobecności Awatar.

Zobacz też[edytujedytuj kod]

Neutral Emblem.png KSIĘGA III: ZMIANA

1. „Łyk świeżego powietrza
2. „Odrodzenie
3. „Królowa Ziemi
4. „Wyzwolenie
5. „Klan Metalu

6. „Dawne rany
7. „Pierwotni magowie powietrza
8. „Napaść
9. „Zasadzka
10. „Niech żyje królowa

11. „Ultimatum
12. „Wejście w pustkę
13. „Jad Czerwonego Lotosu

Awatar: Legenda Aanga: WodaZiemiaOgień
Legenda Korry: PowietrzeDuchyZmianaRównowaga