Awatar Wiki
Advertisement
Fire Nation emblem

Naród Ognia zbyt wiele czasu zmarnował w bezsensownych wojnach i nie zamierzam wplątywać nas w kolejną, chyba że nie będzie innego wyjścia.

Izumi ogłaszająca swoją odmowę we wsparciu planu prezydenta Raiko dotyczącego wyprzedzonego ataku na Kuvirę[1].

Izumi jest obecnym Władcą Ognia, wnuczką Ozaia i Ursy, córką lorda Zuko, bratanicą Azuli i Kiyi oraz matką generała Iroh. Objęła tron w 167 o.Z. po abdykacji swojego ojca[3][4].

Historia[]

Wczesne życie[]

Izumi urodziła się jako księżniczka Narodu Ognia, jako córka Władcy Ognia Zuko, po stuletniej wojnie[5]. W pewnym momencie swojego życia urodziła syna, któremu nadała imię Iroh na cześć swojego stryja[6], oraz córkę[7]. Jako koronowana księżniczka Narodu Ognia, Izumi wstąpiła na tron ​​​​jako Władca Ognia po abdykacji jej ojca w 167 o.Z.[3][4].

Izumi zasłynęła dzięki wysiłkom na rzecz zreformowania rządu Narodu Ognia i kultywowania pokojowych stosunków z innymi narodami, w tym z Zjednoczoną Republiką Narodów. Podziela pragnienie ojca, aby w dalszym ciągu odsuwać się od brutalnej przeszłości Narodu Ognia[5].

Technicznie rzecz biorąc, jej syn Iroh jest w kolejce do tronu, ale jego status generała w Zjednoczonych Siłach sprawia, że ​​jest to niepewne. Cel Izumi, jakim było trzymanie się z dala od konfliktów zbrojnych, nie zawsze komponował się dobrze z obowiązkami Iroh i czasami oboje nie zgadzali się co do najlepszego sposobu działania, gdy Zjednoczona Republika wzywała Naród Ognia do pomocy[6].

171 o.Z.[]

Podczas anarchii w Królestwie Ziemi, która nastąpiła w 171 o.Z., ​​Izumi i inni światowi przywódcy zlecili Kuvirze przywrócenie porządku w spustoszonym chaosem narodzie, przyznając jej stanowisko tymczasowej prezydent do czasu, gdy Królestwo Ziemi ustabilizuje się na tyle, aby umożliwić powrót księcia Wu do kraju, wstąpienie na tron i przywrócenie mu dawnego stanu[8].

174 o.Z.[]

Trzy lata później Izumi przybyła do Miasta Republiki, pełniąc oficjalną funkcję Władcy Ognia, aby wziąć udział w koronacji księcia Wu na 54. Króla Ziemi. Tam usiadła obok swojego ojca i była świadkiem, jak Kuvira potępiła władzę Wu i rozwiązała Królestwo Ziemi na rzecz Imperium Ziemi pod jej własnymi rządami. Izumi i inni światowi przywódcy zebrali się po koronacji i zgodzili się wysłać Suyin Beifong jako swoją przedstawicielkę, aby porozmawiał z Kuvirą i przekonała ją do ustąpienia[9].

Kilka tygodni po tym, jak Korrze nie udało się powstrzymać Kuviry przed zajęciem Zaofu, Izumi wzięła udział w spotkaniu światowych przywódców, choć bez przedstawicieli Plemion Wody, w Ratuszu. Sugestia Wu, by zaatakować Kuvirę armią „doskonale wyszkolonych borsukokretów”, nie zrobiła na niej wrażenia, a jej spojrzenie złagodziło ekscentryczne pomysły członka rodziny królewskiej Królestwa Ziemi. Zanim mogli kontynuować, ich spotkanie zostało przerwane przez Korrę i Opal, a później przez Bolina i Varricka, którzy zaalarmowali ich o planie Kuviry dotyczącym wyprodukowania superbroni napędzanej duchową winoroślą.

World leaders at City Hall

Izumi odmówiła wsparcia uderzenia wyprzedzającego na Kuvirę podczas spotkania z innymi światowymi przywódcami w Ratuszu.

Kiedy Raiko zasugerował atak wyprzedzający ze względu na zagrożenie ze strony Kuviry, Izumi stanowczo stwierdziła, że ​​jej armia nie poprze tak agresywnej i niesprowokowanej akcji. Gdy prezydent próbował przemówić jej do rozumu, wskazując, że Kuvira stanowi zagrożenie dla świata i należy ją powstrzymać, wyjaśniła, że ​​jej naród spędził już zbyt dużą część swojej historii na toczeniu bezsensownych wojen i dlatego nie zgodziła się na włączenie go do kolejnej, chyba że nie było innego wyjścia. Kiedy Raiko ustąpił i zmienił swój plan ofensywny na plan obronny, w którym wzmocniłby granice, Izumi chętnie zaoferowała pomoc Narodu Ognia[1].

Władca Ognia Izumi skupia się obecnie na strukturze Narodu Ognia, zaniepokojona tym, co będzie wspierać i służyć jej narodowi w nadchodzących epokach. Ona i wielu jej urzędników planują wkrótce zaprosić inne narody do założenia ambasad w głównej części Stolicy Narodu Ognia, Hari Bulkanie, aby w dalszym ciągu wspierać pokojowe i oparte na współpracy stosunki. Izumi wciąż widzi, że Naród Ognia w dalszym ciągu dokonuje zadośćuczynień za szkody wyrządzone podczas wojny stuletniej. W tym celu kazała usunąć ostatni z pomników Narodu Ognia wzniesiony ku czci tych, którzy w czasie wojny dopuścili się zbrodni wojennych[5]. Władca Ognia Izumi kontynuuje również praktykę swojego ojca polegającą na wysyłaniu pracowników do pomocy przy zagranicznych projektach budowlanych i akcjach niesienia pomocy, co jest naturalnym następstwem ich prac odszkodowawczych. Czasami wysyła także bohaterów ze specjalistycznym doświadczeniem i wiedzą w imieniu Narodu Ognia, zgodnie z potrzebami innych narodów[5].

Osobowość[]

Izumi charakteryzuje się spokojną, cierpliwą osobowością i świadoma mrocznej przeszłości swojego narodu sprzeciwia się agresywnym i niesprowokowanym atakom na inne narody. Jest mądrą, racjonalną i rozważną przywódczynią, zdeterminowaną do współpracy z resztą świata, koncentrując się na kultywowaniu pokojowych stosunków z innymi narodami i rozwijaniu tożsamości kulturowej Narodu Ognia poza imperializmem. Izumi również poważnie podchodzi do swojej roli przywódcy, nie okazując żadnej tolerancji dla humoru podczas omawiania działań wojskowych i emanując stanowczą postawą, gdy ludzie próbują nakłonić ją do zmiany zdania[1][5].

Rodzina[]

Information icon Osobny artykuł: Rodzina królewska Narodu Ognia
Władca Ognia Yosor
Władca Ognia Gonryu
HuazoWładca Ognia ChaeryuSulan
ChaejinWładca Ognia Zoryu
Władca Ognia TaisoHazei
Władca Ognia SozinZeisanAwatar RokoTa Min
Władca Ognia AzulonIlahRinaJinzuk
IrohWładca Ognia OzaiUrsaNoren
Lu TenWładca Ognia ZukoAzulaKiyi
Władca Ognia Izumi
IrohCórka Izumi[10]

Wystąpienia[]

Legenda Korry[]

Księga IV: Równowaga (平衡)[]

Avatar Legends: The Roleplaying Game[]

Ciekawostki[]

  • Izumi jest jedyną znaną kobietą Władcą Ognia.
  • Według jej syna, Izumi miała bliską przyjaźń z Awatarem Aangiem i Południowym Plemieniem Wody, podobnie jak jej ojciec[11].
  • Michael Dante DiMartino i Bryan Konietzko rozważali przyznanie Izumi, Narodowi Ognia i jej związkowi z ojcem większej roli w Księdze IV, ale ostatecznie zdecydowali się tego nie robić, aby zachować skupienie na historii[7][12].
  • Bryan Konietzko zauważył także w komentarzu do odcinka „Koronacja”, że Izumi i jej córka są do siebie podobne, choć ta ostatnia nie nosi okularów.
  • W przeciwieństwie do innych znanych Władców Ognia, Izumi nie jest magiem ognia.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Legenda Korry”, Księga IV: Równowaga, rozdział 9. „Ostoja duchów” (48/52).
  3. 3,0 3,1 The Lost Lore of Avatar Korra (angielski), zarchiwizowane informacje z gry przeglądarkowej „Welcome to Republic City”, The Lost Lore of Avatar Korra - Fire Lord Zuko.
  4. 4,0 4,1 Legenda Korry”, Księga III: Zmiana, rozdział 2. „Odrodzenie” (28/52), komentarz. Księga III: Ogień Blu-ray.
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 5,4 Magpie Games, gra fabularna „Avatar Legends: The Roleplaying Game” — podręcznik podstawowy, 2022, s. 88.
  6. 6,0 6,1 Magpie Games, gra fabularna „Avatar Legends: The Roleplaying Game” — podręcznik podstawowy, 2022, s. 89.
  7. 7,0 7,1 Legenda Korry”, Księga IV: Równowaga, rozdział 3. „Koronacja” (42/52), komentarz. Księga III: Ogień Blu-ray.
  8. Legenda Korry”, Księga IV: Równowaga, rozdział 1. „Po latach” (40/52).
  9. Legenda Korry”, Księga IV: Równowaga, rozdział 3. „Koronacja” (42/52).
  10. Komentarze twórców dla odcinka „Koronacja”.
  11. Legenda Korry”, Księga II: Duchy, rozdział 5. „Rozjemcy” (17/52).
  12. Legenda Korry”, Księga IV: Równowaga, rozdział 9. „Ostoja duchów” (48/52), komentarz. Księga III: Ogień Blu-ray.
Advertisement