Awatar Wiki
Advertisement

Incydenty z mrocznymi duchami to seria ataków mrocznych duchów w kilku miejscach na świecie w czasie głębokiej nierównowagi w świecie duchów około roku 171 o.Z. Do tego czasu wpływ ducha mroku Vaatu na świat śmiertelny i świat duchów był na tyle potężny, że wiele duchów przybrało swoje mroczne, złowrogie postacie. Większość z nich zaczęła spełniać rozkazy Vaatu i rozpoczęła atakować mieszkańców Południowego Plemienia Wody oraz żeglarzy na Morzu Południowym, aby dać Unalaqowi szansę na otworzenie południowego portalu duchów[6]. Jednak kontrola Vaatu nad duchami nie była absolutna i wiele z nich działało niezależnie, stając się przeszkodami dla planów Unalaqa[4] oraz próbując zabić Awatar Korrę[5]. Krótko przed i w trakcie harmonijnego zrównania w 171 o.Z. mroczne duchy zaczęły masowe ataki na osoby, które stwarzały zagrożenie dla intencji Vaatu[3]. Większość z nich została rozproszona przez Korrę po pokonaniu ducha mroku[1], lecz niektóre pozostały w swojej mrocznej formie, zniewolone przez Hunduna, który zamierzał pogrążyć świat w chaosie. Jego siły zostały wkrótce oczyszczone przez Awatar, a wraz ze śmiercią starożytnego króla równowaga w świecie duchów została przywrócona[2].

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Legenda Korry”, Księga II: Duchy, rozdział 14. „Światło w mroku” (26/52).
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 Gra wideo studia PlatinumGames „The Legend of Korra”, Activision, 21 października 2014.
  3. 3,0 3,1 Legenda Korry”, Księga II: Duchy, rozdział 12. „Harmonijne zrównanie” (24/52).
  4. 4,0 4,1 Legenda Korry”, Księga II: Duchy, rozdział 2. „Południowe światła” (14/52).
  5. 5,0 5,1 Legenda Korry”, Księga II: Duchy, rozdział 5. „Rozjemcy” (17/52).
  6. Legenda Korry”, Księga II: Duchy, rozdział 1. „Zbuntowany duch” (13/52).
Advertisement