Awatar Wiki
Advertisement
Water Tribe emblem
White jade
Rozkoszna herbatka czy śmiertelna trucizna…?

Kocham was najbardziej na świecie. Ty i Sokka jesteście dla mnie wszystkim. Gdy wyjechałem myślałem o was każdego dnia i każdej nocy, gdy zasypiałem. Leżałem tęskniąc za wami tak bardzo, że aż bolało.

Hakoda do Katary[1].

Hakoda był wodzem Południowego Plemienia Wody, ojcem Sokki i Katary, mężem zmarłej Kyi i synem Kanny. Pierwotnie przywódca mniejszego plemienia z siedzibą w Wilczej Zatoce, które było częścią konfederacji plemiennej Plemienia Południa[4][5], Hakoda awansował na jednego z najwybitniejszych przywódców Południa pod koniec wojny stuletniej. Był utalentowanym kapitanem statku, budowniczym igloo, wytwórcą broni i wojownikiem. Większość pomysłowości i przebiegłości Sokka nauczył się od swojego ojca[3]. Hakoda wyruszył, aby walczyć z Narodem Ognia na dwa lata przed końcem wojny stuletniej, pozostawiając swoje dzieci pod opieką Kanny.

Po wojnie Hakoda został wybrany na głównego wodza całego Południowego Plemienia Wody i blisko współpracował z Północnym Plemieniem Wody, aby nadzorować Projekt Odbudowy Południa, stawiając pod znakiem zapytania jego przywództwo, gdy spora część Południowców sprzeciwiała się zagranicznej interwencji[6]. Chociaż Hakoda stanął w obliczu brutalnego powstania nacjonalistycznego pod wodzą swojego byłego przyjaciela Gilaka, zwyciężył i nadzorował stopniową odbudowę i modernizację Południa.

Historia[]

Wczesne życie[]

Jako syn Kanny[7]. rodził się w stolicy Południowego Plemienia Wody, Wilczej Zatoce, i jak wszyscy z Plemienia Wody, uczył się bycia wojownikiem. Był dobrym przyjacielem Bato i razem przeżyli wiele znanych i zabawnych przygód[2]. Hakoda ostatecznie został wodzem plemienia, poślubił Kyę i spłodził dwójkę dzieci: Sokkę i Katarę. Hakoda rozpoznał magiczne zdolności Katary, gdy była mała i zachęcał ją do ich rozwijania, wiedząc, że jej umiejętności będą kluczowe w odbudowie Południowego Plemienia Wody. Podróżował nawet po całym regionie bieguna południowego, szukając nauczyciela dla córki, ale mu się nie udało[3].

Kiedy Sokka miał dziewięć lat, a Katara osiem, Hakoda zebrał wojowników ze swojej wioski, aby odeprzeć atak Najeźdźców z Południa, którym Władca Ognia Azulon zlecił znalezienie ostatniego maga wody z południowego plemienia. Podczas bitwy został poinformowany przez Katarę, że żołnierz Narodu Ognia wtargnął do ich domu i groził Kyi. Pobiegł szybko do domu, ale zanim tam dotarł, żołnierza już nie było, a jego żona została zamordowana[8].

Udział w wojnie[]

Opuszczenie rodziny i ponowne spotkanie[]

W 97 o.Z. Hakoda podjął trudną decyzję, aby zostawić swoje dzieci i poprowadzić ludzi ze swojego plemienia do walki w wojnie stuletniej[2]. Jego niewielka siła przemierzała morza i atakowała wrażliwe jednostki Narodu Ognia, a Hakoda prawie stracił życie podczas starcia na Wielorybiej Wyspie. Uratował go Gilak, doświadczony wojownik i jeden z jego najbliższych towarzyszy[9]. Hakoda i jego grupa ostatecznie rozbili obóz na wybrzeżu Morza Wschodniego[2]. Trzy lata później podczas żeglugi Hakoda zobaczył Appę przelatującego nad flotą Południowego Plemienia Wody[10].

Sokka and Hakoda hug

Hakoda ponownie spotkał się ze swoim synem po raz pierwszy od czasu wyjazdu, aby wspomóc wysiłki wojenne.

Po otrzymaniu wiadomości o jego lokalizacji w Ba Sing Se, Sokka ponownie spotkał się z Hakodą. O wodzu często się mówiło, szczególnie przez Sokkę, który okazywał mu wielki szacunek i podziw. Podczas ich ponownego spotkania Hakoda i jego syn pomogli w tworzeniu powiązanych min, a kiedy zauważono statki Marynarki Wojennej Narodu Ognia, Hakoda poinstruował Sokkę, aby pomógł odeprzeć atak.

Jego ponowne spotkanie z Sokką zostało przerwane, gdy przybył Aang, aby uzyskać pomoc Sokki w ratowaniu Katary ze szponów Azuli; Hakoda posłał swojemu synowi pewny siebie uśmiech, rozpoczynając atak na okręty Marynarki Ognia[11]. Kiedy jednak ponownie spotkał się z rodziną, nie było to szczęśliwe spotkanie – pogrążony w śpiączce Aang i jego znużeni walką przyjaciele przybyli, niosąc wiadomość o upadku Ba Sing Se i całego Królestwa Ziemi. Zmęczone bitwą ze statkami Narodu Ognia, Plemię Wody nie było w stanie odeprzeć posiłków. Sokka jednak podzielał cechę Hakody, polegającą na niepoddawaniu się[12].

W przebraniu na statku[]

Bato and Hakoda

Bato i Hakoda przebrali się za żołnierzy Narodu Ognia.

Hakoda i Sokka poprowadzili Plemię Wody podczas najazdu na statek Marynarki Ognia po zatopieniu własnych statków. Zdobywając go bez większych problemów, popłynęli na zachód przez bramę Marynarki Wojennej Narodu Ognia, niedawno zbudowaną na Wężową Groblę[12]. W tym czasie Hakoda zauważył, że jego córka jest dziwnie odległa od niego i obrażona.

Kiedy serdecznie przywitał się z wskrzeszonym Awatarem, Katara bez ogródek poprosiła go, aby wyszedł. Po drodze napotkali inny statek Narodu Ognia, którego oficer stanął twarzą w twarz z nimi, gdyż wszystkie statki miały udać się do Ba Sing Se. Hakoda i Bato spotkali się z oficerem i przekonali go, że pochodzą z Floty Wschodniej. Chociaż kapitan początkowo kupił ich podstęp, doszło do bójki między obydwoma statkami, gdy jeden z żołnierzy Narodu Ognia poinformował swojego kapitana, że dowódca Floty Wschodniej, admirał Chan, od dwóch miesięcy przebywa na Żarzącej Wyspie, dając mu znać, że ten okręt prawdopodobnie jest tym skradzionym.

Tego wieczoru Aang wymknął się ze statku, aby samotnie stawić czoła Władcy Ognia, a Katara pobiegła do Hakody, ze złością dając upust głupocie decyzji Aanga, który myślał, że wszystko jest jego decyzją i nie zastanawiał się dwa razy nad ludźmi, których zostawił. Wkrótce wywnioskował, że ona również mówiła o nim, ponieważ wiele lat wcześniej opuścił ją i Sokkę. Wyznała, że ​​rozumie, dlaczego musiał wyjechać, ale jednocześnie jest z tego powodu smutna i zraniona, ponieważ po śmierci matki byli tak zagubieni bez ojca. Hakoda przeprosił i mocno ją przytulił, mówiąc, że kocha ją i Sokkę najbardziej na świecie i że zawsze o nich myślał.

Hakoda i jego załoga kontynuowali swój kurs, podczas gdy Drużyna Awatara odeszła, aby znaleźć Aanga[1].

Inwazja na Naród Ognia[]

Hakoda motivates the troops

Hakoda przemawiał do sił inwazyjnych.

Hakoda przybył do Czarnych Klifów w Dzień Czarnego Słońca, tak jak planowali. Sokka poprosił go, aby zrekrutował kilku wyjątkowych ludzi, którzy byliby dobrymi pomocnikami w bitwie, i chociaż Hakoda spełnił tę przysługę i przybył ze wszystkimi ludźmi, o których prosił Sokka, przyznał, że miał lekkie obawy co do ich zdolności bojowych. Sokka planował wygłosić przemówienie wyjaśniające plan inwazji, ale był bardzo zdenerwowany i zamarł. Hakoda wstąpił w miejsce swojego syna i okazał się bardzo dobrym i inspirującym mówcą. Po podnieceniu wojowników do bitwy udali się do Stolicy Narodu Ognia[13].

Po minięciu Wielkich Wrót Azulonu, była już prosta droga do Stolicy Narodu Ognia. Po wylądowaniu na plaży Hakoda poprowadził szarżę do pałacu. Wojownicy byli bombardowani przez wieże i Hakoda szybko zdał sobie sprawę, że trzeba je zniszczyć. Sokka wpadł na plan ich zniszczenia. Hakoda, Katara i Sokka weszli na Appę i przystąpili do niszczenia wieżyczek. Wylądowali pomiędzy dwiema blankami, a Hakoda powiedział Sokce i Katarze, aby zniszczyli jedną, podczas gdy on zajmie się drugą. Sokka i Katara skutecznie zniszczyli swój cel, ale zobaczyli eksplozję drugiej blanki. Hakoda potknął się jęcząc i upadł. Katara użyła magii wody, aby wyleczyć jego rany, ale nadal nie został całkowicie wyleczony. Ponieważ jego ojciec nie był w stanie dalej dowodzić inwazją, Sokka objął dowództwo, co napawało Hakodę dumą. Po tym, jak Aangowi nie udało się pokonać Władcy Ognia Ozaia, Hakoda zdecydował się wysłać młodszych wojowników na Appie. Młodsi, w tym Katara i Sokka, zostali zabrani przez Aanga do Zachodniej Świątyni Powietrza w poszukiwaniu miejsca do ukrycia. Pozostali wojownicy zostali wzięci do niewoli[14].

Uwięzienie i koniec wojny stuletniej[]

Hakoda and warden

Hakoda został uwięziony we Wrzącej Skale.

Początkowo członkowie sił inwazyjnych zostali zabrani do więzienia w Stolicy Narodu Ognia. Jednakże Naród Ognia szybko zdał sobie sprawę, że Hakoda był przywódcą i wysłał go jako jeńca wojennego do Wrzącej Skały, więzienia Narodu Ognia o zaostrzonym rygorze. Hakoda wraz z innymi więźniami ustawił się w kolejce na spotkanie z naczelnikiem. Naczelnik przekroczył linię i powiedział więźniom, że więzienie nie musi być takie złe, jak głosiły plotki, pod warunkiem, że zachowują się odpowiednio. Natrafił na Hakodę, który nie chciał spojrzeć mu w oczy. Rozbawiony naczelnik rzucił Hakodę na kolana, dopóki nie spojrzał mu w oczy. Gdy zadowolony naczelnik próbował odejść, Hakoda przewrócił go swoimi kajdankami. Następnie Hakodę i pozostałych więźniów zabrano do cel.

W celi Hakodę odwiedził Sokka, który dzień wcześniej przedostał się do więzienia w przebraniu strażnika. Hakoda był gotowy do walki z Sokką, dopóki ten nie zdjął hełmu i nie ujawnił swojej tożsamości. Uścisnęli się, a Sokka wyjaśnił, że przybył, aby wyrwać ojca z więzienia. Powiedział mu także, że znalazł Suki w więzieniu i że przybył z księciem Zuko, który dołączył do nich i wszyscy planowali ucieczkę. Oznaką tego, jak bardzo Hakoda ufał swojemu synowi, było to, że natychmiast przyjął jego słowo co do przemiany Zuko, choć początkowo miał wątpliwości. Hakoda i Sokka zaczęli opracowywać plan ucieczki. Planowali wywołać zamieszki w więzieniu, aby odwrócić uwagę strażników, wziąć naczelnika jako zakładnika i przejąć gondolę.

Hakoda, Sokka i Suki spotkali się na podwórku. Zastanawiając się, jak mogliby rozpocząć zamieszki w więzieniu, Hakoda bezskutecznie próbował je wywołać, popychając innego więźnia, który „uczył się kontrolować swój gniew”. Dołączył do nich Chit Sang, który odmówił wydania Sokki naczelnikowi, choć za cenę pozwolenia na udział w ich nowej próbie ucieczki. Sokka powiedział mu, że potrzebują buntu w więzieniu jako odwrócenia uwagi, a Chit Sang z łatwością go wywołał. Wkrótce do grupy dołączył Zuko. Suki wzięła strażnika jako zakładnika, a Hakoda i pozostali udali się do gondoli, aby uciec. Po kilku pełnych napięcia chwilach, w tym wściekłej bitwie na szczycie gondoli i prawie przecięciu liny przez strażników, grupa uciekła. Zabrali statek powietrzny Azuli i udali się z powrotem do Zachodniej Świątyni Powietrza. Hakoda ponownie spotkał się z Katarą, a on, Katara i Sokka uściskali się[15].

Hakoda smiles

Hakoda ponownie spotkał się ze swoimi dziećmi, Katarą i Sokką, po zakończeniu wojny stuletniej podczas koronacji księcia Zuko.

Kilka dni później Zachodnia Świątynia Powietrza została zaatakowana przez flotę sterowców dowodzoną przez Azulę. Ponieważ Appa nie chciał przejść przez tunel wykonany magią ziemi, grupa zdecydowała się rozdzielić. Podczas gdy Katara początkowo sprzeciwiała się ponownemu rozdzieleniu rodziny, Hakoda obiecał, że spotkają się ponownie i udał się z Teo, Piąchą, Haru i Chit Sangiem na zdobyty statek powietrzny[8].

Kiedy Aang i jego przyjaciele w końcu pokonali Króla Feniksa Ozaia, Hakoda przybył do Narodu Ognia, aby uczcić zakończenie wojny i koronację księcia Zuko na Władcę Ognia. Po ponownym spotkaniu ze swoimi dziećmy oświadczył, że jest „najdumniejszym ojcem na świecie” i że ich matka też byłaby z nich dumna[16]. Wkrótce potem wrócił na biegun południowy, aby pomóc w odbudowie Południowego Plemienia Wody[17].

Życie jako wódz[]

Projekt Odbudowy Południa[]

Hadoka kisses Malina

Hakoda i Malina zakochali się w sobie podczas współpracy przy Projekcie Odbudowy Południa.

Jakiś czas po powrocie na biegun południowy Hakoda został wybrany na naczelnego wodza Południowego Plemienia Wody. Chociaż początkowo sprzeciwiał się planom Maliny i Maliqa dotyczącym urbanizacji Południa, Hakoda ostatecznie zgodził się z mieszkańcami Północy i blisko współpracował z rodzeństwem, aby nadzorować ich plany[6]. Z biegiem czasu poczuł coś do Maliny, a ona odwzajemniła jego uczucia. Oboje nawiązali związek, a ona w końcu wyjawiła Hakodzie, że mieszkańcy Północy mają nadzieję skolonizować Południe, wierząc, że miejscowi nie nadają się do zarządzania zasobami naturalnymi regionu. Malina powiedziała mu, że porzuci te plany, a Hakoda jej uwierzył, dochodząc jednocześnie do wniosku, że Projekt Odbudowy Południa pozostaje ważny dla poprawy sytuacji Południa[9].

Niemniej jednak jego silne poparcie dla modernizacji swojego plemienia stworzyło rozłam między nim a niektórymi wojownikami, z którymi walczył podczas wojny, ponieważ sprzeciwiali się interwencji Północy w sprawy Południa. Ci nacjonaliści ostatecznie zorganizowali się pod przywództwem Gilaka, chociaż Hakoda nadal miał nadzieję na zbliżenie[6][9].

Hakoda and his children reunite

Hakoda ponownie spotkał się ze swoimi dziećmi, Katarą i Sokką, po ich powrocie do Południowego Plemienia Wody.

Niemniej jednak Hakoda pozostał mocno zaangażowany w plany urbanizacyjne i tymczasowo założył biuro w ratuszu w Wilczej Zatoce, gdzie ponownie spotkał się ze swoimi dziećmi po ich powrocie na biegun południowy. Uznając niechęć Katary do zaakceptowania wielu zmian w plemieniu, Hakoda upierał się, że wysiłki modernizacyjne skutecznie sprawią, że Południe będzie wyglądać na „równych partnerów” innym narodom.

Później tego samego wieczoru Hakoda dołączył do swoich dzieci, Maliny i Maliqa, aby zjeść kolację w Dwóch Rybach Kuchni Północy, gdzie dwóch napastników zabrało teczkę Maliqa, po czym uderzyli Malinę i uciekli z miejsca zdarzenia. Podczas gdy Katara i Sokka ścigali dzieci, Hakoda eskortował Malinę z powrotem do chaty Kanny i opatrzył jej obrażenia. Później oboje pocałowali się delikatnie, po czym Katara i Sokka weszli do chaty[6].

Hakoda finds a message

Hakoda i jego oficerowie znaleźli wiadomość w jaskiniach pod wrakiem statku.

Następnego dnia Hakoda poprowadził grupę uderzeniową, która miała za zadanie schwytać Gilaka na podstawie informacji uzyskanych od jego dzieci. Zbliżając się do wraku statku, pod którym stacjonował Gilak, Hakoda rozmawiał z oficer Lirin, że jest to bardzo dobrze wybrana baza operacyjna, co świadczy o przebiegłości Gilaka. Wewnątrz statku Hakoda przestrzegł swoich towarzyszy, aby zachowali ostrożność, ponieważ wiele pułapek pozostało aktywnych. Po krótkich poszukiwaniach odkryli ścieżkę prowadzącą do jaskiń pod statkiem. Hakoda był nieco zaskoczony, gdy stwierdził, że baza jest pusta, chociaż wojownicy odkryli w lodzie wiadomość, która ostrzegała głównego wodza, że ​​wkrótce zostanie mu pokazana „prawda”.

Zdając sobie sprawę, że Gilak coś zaplanował, Hakoda w konsekwencji zwiększył bezpieczeństwo w stolicy plemienia. Sam poprowadził funkcjonariuszy do ochrony głównej bramy podczas festiwalu z okazji Projektu Odbudowy Południa. Gdy pełnił wartę, podeszła do niego Katara i zapytała, czy planuje spędzić całą noc na swoim stanowisku. Hakoda to potwierdził, wyrażając swoje zaniepokojenie rosnącą siłą Gilaka i możliwością ataku podczas uroczystości.

Hakoda explains his love for Malina

Hakoda wyjaśnił Katarze swoją miłość do Maliny.

Wódz szybko zauważył, że jego córka martwi się jednak czymś innym i poprosił ją, aby zabrała głos. Kiedy się wahała, słusznie domyślił się, że Katara martwiła się o Malinę. W konsekwencji kwestionowała, dlaczego ukrywał swój nowy związek, co spowodowało, że Hakoda przeprosił za swoje zachowanie i wyjaśnił, że martwił się jak ona i Sokka zareagują. Zamiast tego Katara argumentowała, że ​​Malina może nie być właściwym wyborem na partnerkę, ponieważ najwyraźniej brakowało jej zrozumienia dla Południowców i mogła być „nikczemna”. Hakoda uznał tę ocenę za problematyczną i wyraził przekonanie, że ma dobre serce, co było jednym z powodów, dla których się w niej zakochał. Katara nadal kwestionowała jego osąd, dopóki Hakoda nie zauważył, że miłość nie oślepia, ale pomaga dostrzec rzeczy takimi, jakie są naprawdę.

Chwilę później oboje zauważyli Appę na niebie i radośnie przywitali Aanga, gdy ten lądował. Kiedy Awatar zauważył zwiększone bezpieczeństwo, Hakoda wyjaśnił, że on i jego siły mają wszystko pod kontrolą. Namawiał ich także, aby wspólnie cieszyli się świętem, podczas gdy on nadal czuwał. Później tej nocy Gilak i jego zwolennicy zdołali ominąć obronę, używając dużego metalowego wiertła, co pogrążyło festiwal w chaosie. Gdy Malina i Maliq uciekli z miasta, zostali schwytani przez przywódcę rebeliantów, który zamierzał ich zabić za plan przekształcenia Południa w kolonię Północy.

Gilak stabs Hakoda

Hakoda został zraniony przez Gilaka po tym, jak odmówił przyjęcia antypółnocnych światopoglądów.

Gdy Gilak przygotowywał się do zadania śmiertelnego ciosu Maliqowi, Hakoda chwycił swojego byłego towarzysza za rękę. Wyjawił Gilakowi, że doskonale znał pierwotny plan mieszkańców Północy, lecz Malina zmieniła zdanie, gdy poznała swoje siostrzane plemię. Gilak upierał się, że to podstęp, by ich oszukać, ale Hakoda przypomniał mu, że Władca Ognia Zuko, niegdyś ich wróg, jest teraz ich najzagorzalszym sojusznikiem, udowadniając swoją wiarę w to, że ludzie są zdolni do zmiany. Wściekły, że wódz nie zaakceptował jego poglądu na sytuację, Gilak uznał Hakodę za zdrajcę i zaatakował go, rozpoczynając krótki pojedynek, który zakończył się, gdy Hakoda zranił Gilaka w ramię z mieczem. Wódz jeszcze raz próbował przemówić towarzyszowi do rozsądku, przypominając mu o ich przygodzie na Wielorybiej Wyspie, ale Gilak odpowiedział, dźgając go w brzuch. Drużyna Awatara wkrótce przybyła na miejsce zdarzenia, a rozwścieczona Katara uwięziła Gilaka w lodzie, po czym opatrzyła ranę ojca, podczas gdy Aang pokonywał pozostałych zwolenników wojownika[9].

Próba uzurpacji Gilaka[]

Po konflikcie z Gilakiem rany Hakody zostały opatrzone, a on sam musiał chodzić o lasce. Nawiązując do faktu, że zakończenie wojny stuletniej wymagało zespołu złożonego z ludzi ze wszystkich narodów, mężczyzna powtórzył swoje pragnienie, aby Południe połączyło siły z innymi narodami, postrzegając to jako ostateczny sposób nie tylko odbudowania plemienia, ale także pójścia naprzód. Kiedy Aang i Katara wyrazili swoje wątpliwości co do wykonalności jego planu, prosząc go o zachowanie ostrożności, ponieważ nie każdemu obcemu można ufać, Hakoda przyznał, że otwarcie ich miasta na obcokrajowców niesie ze sobą pewne ryzyko, ale niesie też obietnicę poprawy, odnosząc się do chwil wcześniej, gdy Aang, Nomada Powietrza, pomagał Katarze, mieszkance Południa i Pakku, mieszkańcowi Północy, przekonać Siku i Surę, aby ujawniły się jako magowie wody, aby mogły odzyskać prawie wymarłą południową tradycję magii wody. Nieprzekonana Katara oświadczyła, że ​​być może uda się to zrobić, gdy zarówno plemię, jak i Hakoda wyzdrowieją, ale jej ojciec nie miał zamiaru czekać, ponieważ zaprosił już Króla Ziemi i Władcę Ognia na konferencję, która miała odbyć się tego wieczoru, aby porozmawiać o współpracy międzynarodowej i nalegał, aby Aang i Katara również byli obecni.

Hakoda orders Malina to safety

Hakoda rozkazał swoim żołnierzom zabrać Malinę i Kueia w bezpieczne miejsce, ona jednak chciała zostać przy nim.

Podczas konferencji w swoim biurze Hakoda opowiedział o swoich marzeniach o modernizacji Południa i budowaniu silniejszych relacji między wszystkimi narodami. Ich rozmowa została jednak przerwana, gdy Hakoda został poinformowany, że Gilak uciekł na chwilę przed tym, jak ten ostatni wtargnął do pokoju. Wojowniczy żołnierz oskarżył wodza o sprzedanie swojego ludu obcokrajowcom przed uderzeniem w Zuko. W zagmatwanej walce wręcz Gilak ostatecznie osaczył Hakodę, który chronił Kueia i Malinę. Ekstremistyczny wojownik wyśmiewał Hakodę, mówiąc, że ostatnie wydarzenia pokazały, że jest zdrajcą i zbyt słabym, by przewodzić Południowemu Plemieniu Wody. Hakoda został znokautowany, a Gilak zadeklarował, że lepiej poprowadzi Południe. Nieprzytomny przywódca został zabrany, ale chwilę później uratowany przez Aanga i Katarę. Gilakowi po raz kolejny udało się uniknąć aresztowania, a jego zwolennicy wykorzystali zamieszanie, aby porwać Króla Ziemi[18].

Odzyskując przytomność, Hakoda zignorował radę Maliny, aby odpocząć, ze względu na jego troskę o Kueia. Przez okno wleciał sokół pocztowy z wiadomością dla wodza Hakody. Czytając wiadomość, powiedział grupie, że jest od Gilaka, który zaproponował wymianę Hakody na Króla Ziemi na Moście Bez Powrotu, miejscu, gdzie Wilcza Zatoka zwykła radzić sobie ze swoimi przestępcami. Kiedy pojawiły się obawy, czy ekstremiści podtrzymają swoje stanowisko, Sokka zaproponował środek zaradczy.

Kiedy Hakoda i jego sojusznicy dotarli do Mostu Bez Powrotu, Gilak wkrótce przybył po drugiej stronie z pojmanym Królem Ziemi. Hakoda patrzył, jak Thod i jego uczniowie blokują chi Drużynie Awatara, zgodnie z warunkami wymiany. Sprawdzając, czy Drużyna Awatara nie odniosła obrażeń pomimo zablokowania chi, Hakoda zaczął przechodzić przez most, a Gilak wysłał Króla Ziemi. Gdy dotarli na środek, Gilak zamierzał przeciąć liny wiszące mostu, co było sygnałem do wcielenia ich planu w życie: Malina, a tuż za nią Mroczny, Penga i Ho Tun, pokonali Gilaka i jego żołnierzy, podczas gdy Drużyna Awatara, ujawniając, że nosili kolczugi, która uniemożliwiała zablokowanie chi, obezwładniła Thoda i jego uczniów.

Malina sacrifices herself

Ku jego przerażeniu Malina puściła rękę Hakody, aby go uratować.

Nie wszystko jednak poszło do końca zgodnie z planem, gdyż Gilak odmówił poddania się i zaatakował Hakodę i Kueia, wciąż znajdujących się na środku mostu, z płonącą pochodnią w dłoni. Chociaż Zuko ugasił płomienie, integralność lin została naruszona i pękły, skazując Hakodę, Kuei, Malinę, Gilaka i Zuko na trzymanie się połowy mostu, walcząc o życie. Podczas gdy Zuko i Kuei zdołali się wspiąć, Hakoda, Malina i Gilak wpadli do wąwozu, gdy zawaliły się podpory mostu. Hakodę uratował Aang, który poleciał za nimi na swojej lotni, Malina zdołała chwycić go za kostkę, a Gilak wisiał na ramieniu Maliny. Hakoda, posłuchawszy ostrzeżenia Aanga, przestrzegł wszystkich, aby przestali się ruszać, aby wszyscy nie spadli. Gilak jako pierwszy stracił uścisk i spadł, ale dodatkowy ruch wywołany jego uwolnieniem spowodował, że Aang zaczął tracić kontrolę. Hakoda zachęcał Malinę, aby nadal się trzymała, ale zdała sobie sprawę, że nadal są zbyt ciężcy, aby Aang mógł ich unieść, więc zdecydowała się puścić Hakodę po wyznaniu mu miłości. Nie mogąc jej uratować, z ulgą zobaczył, że Katara przybyła w samą porę, by złapać Malinę za pomocą magii wody.

Później tego samego dnia Hakoda dołączył do swojej rodziny i przyjaciół w igloo Kanny i Pakku na kolacji, gdzie Drużyna Awatara przygotowała popisowe dania swoich narodów[18].

Osobowość[]

Hakoda był troskliwym mężem Kyi i kochającym ojcem Sokki i Katary. Walczył, by ocalić tych, których kochał i pomścić śmierć Kyi. Poprowadził silną i odważną bitwę przeciwko Narodowi Ognia w Dniu Czarnego Słońca, wytrwale podejmując wysiłki oblężnicze pomimo obrażeń odniesionych w ataku na wieżę[13]. Hakoda był inteligentnym, otwartym i charyzmatycznym przywódcą. Kiedy nie powstrzymywał Południowego i Północnego Plemienia Wody od kłótni między sobą, skupił się na kształtowaniu przyszłości swojego plemienia[19]. Był także komiczny i znany z tworzenia wynalazków, podobnie jak jego syn Sokka[11]. Według naczelnika Wrzącej Skały był on również bardzo silny i zdeterminowany[15]. Hakoda miał również wybaczającą osobowość, co widać, gdy był otwarty na rozmowę z Gilakiem jako towarzysze broni, mimo że jego były przyjaciel przewodził buntowi przeciwko niemu i jego przywództwu[9].

Umiejętności[]

Hakoda był utalentowanym wojownikiem, kompetentnym w walce wręcz, a także w posługiwaniu się różnorodną bronią, zdolnym odeprzeć wielu magów ognia[8]. Hakoda był także inteligentnym i genialnym strategiem, co umożliwiło mu pokonanie dużej liczby magów ognia pomimo przewagi liczebnej, co przekazał swojemu synowi, Socce.

Umiejętności Hakody w zakresie strategii i walki zostały w pełni potwierdzone podczas inwazji na Naród Ognia, gdzie bezbłędnie wyjaśnił cały plan inwazji i odważnie poprowadził siły inwazyjne. W Stolicy stoczył walkę z wieloma żołnierzami Narodu Ognia. Nie był w stanie kontynuować walki po tym, jak został ranny podczas skutecznego niszczenia wieżyczek[14]. Inteligencja Hakody została pokazana po raz kolejny, gdy był uwięziony we Wrzącej Skale, gdzie z pomocą Sokki obmyślił skuteczny plan ucieczki[15].

Hakoda był znany w swoim plemieniu ze swojej mądrości i przywództwa, czyli cech, które doprowadziły go do zdobycia Znamienia Mądrości[2].

Rodzina[]

KannaPakku
HakodaKya
SokkaKataraAwatar Aang
BumiKyaTenzinPema
JinoraIkkiMeeloRohan

Wystąpienia[]

Appearances[]

Awatar: Legenda Aanga

Księga I: Woda (水)

Księga II: Ziemia (土)

Księga III: Ogień (火)

Komiksy Awatara

  • Zeszyt #14. „The Bridge

Powieści graficzne

  • North and South

Avatar Legends: The Roleplaying Game

Gry Awatara

  • Avatar: The Last Airbender: Quest for Balance

Ciekawostki[]

  • Symbol na przodzie munduru bojowego Hakody był taki sam, jak ten na naszyjniku zaręczynowym Yue[13][20].
  • Według Sokki ulubionym jedzeniem Hakody były duszone morskie śliwki.
  • Bato powiedział: „Widać, że jesteś synem swego ojca”, odnosząc się do poczucia humoru, jakie podzielają Hakoda i Sokka[11].
  • Według Bato, on i Hakoda pewnego razu oszukali Kannę, aby pomyślała, że Hakoda jest duchem wody, kładąc mu na głowie ośmiornicę, a Bato przemawiał[2].
  • W Avatar Extras dla odcinka „Przygody Appy” jego imię zostało zapisane jako „Hakkoda”, a nie „Hakoda”.
  • Sokka wspomniał, że Hakoda i Bato byli zaangażowani w „katastrofę tranową”, a Bato był zaskoczony, że Sokka o tym wiedział[2].
  • Imię „Hakoda” wymawia się podobnie do malajskiego i indonezyjskiego słowa „nakhoda”, które w kontekście dowódcy statku oznacza „kapitan”.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 1. „Przebudzenie” (41/61).
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 2,6 Awatar: Legenda Aanga”, Księga I: Woda, rozdział 15. „Bato z Plemienia Wody” (15/61).
  3. 3,0 3,1 3,2 The Lost Lore of Avatar Aang (angielski), zarchiwizowana zawartość biblioteki online na temat serialu, The Lost Lore of Avatar Aang - Character: Hakoda.
  4. The Lost Scrolls: Water”, s. 27 w The Lost Scrolls Collection.
  5. The Legend of Korra—The Art of the Animated Series, Book Two: Spirits s. 23
  6. 6,0 6,1 6,2 6,3 Komiks „North and South Part One”.
  7. Avatar fact card of Gran Gran. Zarchiwizowane od oryginału w dniu 8 lutego 2006 r.
  8. 8,0 8,1 8,2 Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 16. „Najeźdźcy z Południa” (56/61).
  9. 9,0 9,1 9,2 9,3 9,4 Komiks „North and South Part Two”.
  10. Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 16. „Przygody Appy” (36/61).
  11. 11,0 11,1 11,2 Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 19. „Guru” (39/61).
  12. 12,0 12,1 Komiks „The Bridge”.
  13. 13,0 13,1 13,2 Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 10. „Dzień Czarnego Słońca, część 1: Inwazja” (50/61).
  14. 14,0 14,1 Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 11. „Dzień Czarnego Słońca, część 2: Zaćmienie” (51/61).
  15. 15,0 15,1 15,2 Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 15. „Wrząca Skała, część 2” (55/61).
  16. Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 21. „Kometa Sozina, część 4: Awatar Aang” (61/61).
  17. Komiks „Smoke and Shadow Part Two”.
  18. 18,0 18,1 Komiks „North and South Part Three”.
  20. Awatar: Legenda Aanga”, Księga I: Woda, rozdział 18. „Mistrz magii wody” (18/61).
Advertisement