Awatar Wiki
Advertisement
Earth Kingdom emblem

Grobowiec Dwojga Kochanków jest miejscem spoczynku pierwszych magów ziemi, którzy nauczyli się magii ziemi od kretoborsuków, Omy i Shu. Znajduje się w labiryncie w Jaskini Dwojga Kochanków pod Pasmem Górskim Kolau. Grób leży pośrodku ciągle zmieniającego się labiryntu[1].

Historia[]

Podczas przeprawy przez Jaskinię Dwojga Kochanków, oraz po oddzieleniu się od Sokki i śpiewających nomadów, Katara, Aang i Appa odkryli grobowiec ukryty głęboko w górach. Początkowo myśleli, że znaleźli wyjście z labiryntu, ale gdy Appa przewrócił duży kamień zamykający wejście, a światło ich pochodni padło na dwa duże sarkofagi spoczywające na ogromnym okrągłym kamieniu, zdali sobie sprawę, że to grobowiec. Po bokach kamienia wyryta była historia Omy i Shu, opowiadająca historię dwojga kochanków, teraz na zawsze spoczywających razem w grobowcu.

Po przeczytaniu historii Aang i Katara odwrócili się i znaleźli duży posąg przedstawiający Omę i Shu całujących się, z napisem „Miłość najjaśniej świeci w ciemności”. Połączenie klątwy mówiącej, że nikt nie wyjdzie żywy z tunelu, jeśli nie zaufa miłości, z napisem na posągu i przedstawieniem pocałunku, skłoniło Katarę do zasugerowania, aby ona i Aang pocałowali się w aby wydostać się z tuneli. Zahipnotyzowany tą ideą, Aang próbował ukryć swoje zauroczenie, stwierdzając, że nie chce całować Katary. Jego niezręczne próby nadania swojej uwadze pozytywnego zabarwienia tylko pogorszyły sytuację, a Katara, zirytowana i zraniona jego słowami, wybiegła z grobowca, pozostawiając Aanga zastanawiającego się, co jest z nim nie tak[2].

Opis[]

Tomb of Two Lovers interior

W sercu labiryntu znajduje się miejsce wiecznego spoczynku dwojga kochanków.

Wejście do grobowca wyznacza kamienna brama paifang, wmurowana w ścianę. Po pochówku dwojga kochanków wejście zostało zamknięte ciężkim okrągłym kamieniem.

Wewnątrz grobowiec składa się z jednego ogromnego pomieszczenia i wszystko jest wykute w górze. Z boku znajduje się kilka posągów i nisz. Duże schody prowadzą w dół u podstawy grobowca, gdzie na ogromnym okrągłym kamieniu spoczywają dwa duże sarkofagi. Każdy sarkofag jest wzorowany na podobieństwie osoby, która w nim spoczywa, czyli Omy i Shu. U podstawy spoczywającego kamienia wyryte są w nim obrazy opowiadające ich historię[1]. Nad miejscem ich wiecznego spoczynku stoi duży posąg całujących się Omy i Shu. Pomiędzy nimi znajduje się kartusz z przesłaniem: „Miłość najjaśniej świeci w ciemności”[2].

Zobacz też[]

Przypisy

  1. 1,0 1,1 The Lost Lore of Avatar Aang (angielski), zarchiwizowana zawartość biblioteki online na temat serialu.
  2. 2,0 2,1 Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 2. „Jaskinia Dwojga Kochanków” (22/61).
Advertisement