Awatar Wiki
Advertisement

Ten obszar należy do ludu Imperium Ziemi. Nadszedł czas, by go odebrać. Miasto Republiki będzie nasze!

Kuvira do swoich żołnierzy.

Gambit Kuviry (ang. Kuvira's Gambit) to pięćdziesiąty odcinek serialu animowanego Legenda Korry. Jego premiera miała miejsce 12 grudnia 2014 roku w Stanach Zjednoczonych i 3 czerwca 2015 roku w Polsce.

Opis[]

Kuvira ujawnia swojej armii plany przejęcia Zjednoczonej Republiki Narodów i włączenia jej do Imperium Ziemi. Bolin, Zhu Li i Beifongowie wracają do Miasta Republiki, gdzie ostrzegają prezydenta Raiko i drużynę Awatara o nadchodzącym ataku. Miasto jest ewakuowane, a Zhu Li wraca do Varricka, pod warunkiem, że będą partnerami. Korra i przyjaciele zamierzają napaść na działo Kuviry i zatrzymać jej marsz. Odkrywają tedy, że działo nie porusza się koleją, a zostało zamontowane na gigantycznym mechu. Z trudem uciekają przed atakiem super broni i ostrzegają Miasto Republiki o zagrożeniu. Kuvira dociera kilka godzin później i prezentuje moc działa, niszcząc nim fragment miasta. Raiko oddaje Republikę dyktatorce. Gdy Baatar Junior wyrusza, by omówić z prezydentem warunki hołdu, Korra i magowie powietrza porywają go. Narzeczony Kuviry nie zamierza się poddawać, jednak kiedy Korra grozi mu, że pomimo przegranej zabierze go daleko od jego ukochanej, mężczyzna zgadza się na ich warunki. Dzwoni do Kuviry, by przekonać ją do odwrotu, jednak Zjednoczycielka wytycza lokalizację jego radio i strzela z super działa prosto w magazyn, w którym drużyna Awatara przetrzymuje Baatara.

Uwagi produkcyjne[]

Ciągłość serii[]

Informacje o postaciach[]

Błędy[]

  • Kiedy Kuvira wygłasza przemówienie, jest pokazana z perspektywy swoich żołnierzy, stojąca na szczycie schodów pod dużym budynkiem. Ujęcie następnie przechodzi w zbliżenie Kuviry i niektórych jej żołnierzy na posterunku, ale kiedy wraca do ujęcia przedstawiającego ją z perspektywy żołnierzy, którzy okrzyknęli ją jako wielką zjednoczycielkę na końcu jej przemówienia, dach budynku, pod którym stoi Kuvira, znajduje się bliżej żołnierzy niż na początku jej przemówienia.
  • Gdy widzimy dwóch żołnierzy Imperium Ziemi słuchających przemówienia Kuviry w radiu, w polskiej wersji językowej Kuvira nazywa Zuko „Lordem Ziemi” zamiast „Lordem Ognia”.
  • Kiedy Tenzin pyta, czy Kuvira zamierza użyć swojej broni na energię duchową przeciwko Miastu Republiki, kołnierz jego kombinezonu jest czerwony zamiast żółtego.
  • Wyspy pomnika Awatara Aanga brakuje w pierwszym ujęciu dotyczącym przybycia Zjednoczonych Sił do Miasta Republiki.

Ciekawostki[]

  • Pomimo znaczącej roli w odcinku, Bumi nie ma żadnej kwestii głosowej.
  • Kule z ciekłego metalu wewnątrz Kolosa pochodzą z kolekcji meteorytów Suyin.

Zobacz też[]

URN icon KSIĘGA IV: RÓWNOWAGA

1. „Po latach
2. „Samotna Korra
3. „Koronacja
4. „Wezwanie
5. „Wróg u bram

6. „Bitwa o Zaofu
7. „Spotkanie
8. „Wspomnienia
9. „Ostoja duchów
10. „Operacja Beifong

11. „Gambit Kuviry
12. „Dzień Kolosa
13. „Ostatnia bitwa

Awatar: Legenda Aanga: WodaZiemiaOgień
Legenda Korry: PowietrzeDuchyZmianaRównowaga
Advertisement