Ten obszar należy do ludu Imperium Ziemi. Nadszedł czas, by go odebrać. Miasto Republiki będzie nasze!

Kuvira do swoich żołnierzy.

Gambit Kuviry (ang. Kuvira's Gambit) to pięćdziesiąty odcinek serialu animowanego Legenda Korry. Jego premiera miała miejsce 12 grudnia 2014 roku w Stanach Zjednoczonych i 3 czerwca 2015 roku w Polsce.

Opis[edytujedytuj kod]

Kuvira ujawnia swojej armii plany przejęcia Zjednoczonej Republiki Narodów i włączenia jej do Imperium Ziemi. Bolin, Zhu Li i Beifongowie wracają do Miasta Republiki, gdzie ostrzegają prezydenta Raiko i drużynę Awatara o nadchodzącym ataku. Miasto jest ewakuowane, a Zhu Li wraca do Varricka, pod warunkiem, że będą partnerami. Korra i przyjaciele zamierzają napaść na działo Kuviry i zatrzymać jej marsz. Odkrywają tedy, że działo nie porusza się koleją, a zostało zamontowane na gigantycznym mechu. Z trudem uciekają przed atakiem super broni i ostrzegają Miasto Republiki o zagrożeniu. Kuvira dociera kilka godzin później i prezentuje moc działa, niszcząc nim fragment miasta. Raiko oddaje Republikę dyktatorce. Gdy Baatar Junior wyrusza, by omówić z prezydentem warunki hołdu, Korra i magowie powietrza porywają go. Narzeczony Kuviry nie zamierza się poddawać, jednak kiedy Korra grozi mu, że pomimo przegranej zabierze go daleko od jego ukochanej, mężczyzna zgadza się na ich warunki. Dzwoni do Kuviry, by przekonać ją do odwrotu, jednak Zjednoczycielka wytycza lokalizację jego radio i strzela z super działa prosto w magazyn, w którym drużyna Awatara przetrzymuje Baatara.

Zobacz też[edytujedytuj kod]

URN icon.png KSIĘGA IV: RÓWNOWAGA

1. „Po latach
2. „Samotna Korra
3. „Koronacja
4. „Wezwanie
5. „Wróg u bram

6. „Bitwa o Zaofu
7. „Spotkanie
8. „Wspomnienia
9. „Ostoja duchów
10. „Operacja Beifong

11. „Gambit Kuviry
12. „Dzień kolosa
13. „Ostatnia bitwa

Awatar: Legenda Aanga: WodaZiemiaOgień
Legenda Korry: PowietrzeDuchyZmianaRównowaga