Uratujesz ją, wchodząc w stan Awatara!

Fong do Aanga[1].

Generał Fong był potężnym magiem ziemi i urzędnikiem wojskowym Królestwa Ziemi o wysokim stopniu. Będący agresywnym strategiem, mężczyzna znany był z niespotykanych taktyk.

Biografia[edytujedytuj kod]

Zaczynając karierę jako żołdak, ponad dwadzieścia pięć lat przed poznaniem Drużyny Awatara, Fong walczył przeciwko Narodowi Ognia na froncie, gdzie jego pozbawiona wszelkiego strachu postawa przykuła uwagę jego przełożonych. Fong wkrótce wzbił się po szczeblach kariery wojskowej i został oficerem. Różnił się od pozostałych mniej formalną edukacją, jednak to mu nie przeszkodziło, by uzyskać stopień generała. Ze względu na jego niskie pochodzenie, żołnierze pod przywództwem Fenga uznawali go za jednego z nich i byli mu wyjątkowo lojalni[2].

W 100 o.Z. generał Fong został obarczony odpowiedzialnością odeskortowania Awatara i jego przyjaciół do miasta Omashu. Zdeterminowany nadzieją na zakończenie Stuletniej Wojny, podczas pobytu Aanga w fortecy Fong poinformował młodego chłopca, że jeśli opanowałby wejście w Stan Awatara, mógłby natychmiastowo pokonać Władcę Ognia i zakończyć Wojnę. Po wielu nieudanych próbach, mężczyzna uznał, że mógłby go do tego zmusić, stwarzając rzeczywiste zagrożenie wobec chłopca. By to uczynić, rozkazał swoim żołnierzom zaatakować Awatara.

Aang błaga Fonga o oszczędzenie Katary.

Atak żołnierzy nie poskutkował, więc Fong postanowił oszukać Aanga, pokazując mu, że zabił Katarę poprzez zakopanie jej pod ziemią. To wywołało w chłopcu Stan Awatara, zarówno ku zadowoleniu Fenga, jak i ku jego przerażeniu. Po tej sytuacji, generał Fong zaczął planować atak Awatara na Naród Ognia, jednak został ogłuszony przez Sokkę. Drużyna Awatara ruszyła ku Omashu bez eskorty[1].

Po kilku miesiącach Aang dowiedział się, że magowie ognia będą bezsilni podczas Dnia Czarnego Słońca i przekazaniu tej informacji Królowi Ziemi Kueiowi, Rada Pięciu postanowiła, że inwazja na Naród Ognia rozpocznie się z fortecy Fonga[3]. Jednakże, z powodu upadku Ba Sing Se[4], generał Fong nie mógł osobiście uczestniczyć w ataku i zamiast tego wysłał swoich żołnierzy, by wsparli inwazję[5].

Wystąpienia[edytujedytuj kod]

„Awatar: Legenda Aanga”[edytujedytuj kod]

Księga II: Ziemia[edytujedytuj kod]

Ciekawostki[edytujedytuj kod]

  • Generał Fong uznawany jest za jednego z najbardziej agresywnych generałów w armii Królestwa Ziemi[6].
  • Fong to jedyny znany generał Królestwa Ziemi, nie zasiadający w Radzie Pięciu.
  • Mimo, iż sprzeciwił się sugestii Fonga, że musi wejść w Stan Awatara, by pokonać Władcę Ognia Ozaia, tylko dzięki temu Aangowi udało się wygrać walkę z nim[7].

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, „Stan Awatara” (21/61).
  2. Informacje z dawnej strony „Awatara: Legendy Aanga”, pierwotnie na stronie Nick.com. Encyklopedia została wyłączona, ale zawartość zarchiwizowano przez fanowską stronę The Lost Lore of Avatar Aang (angielski).
  3. Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, „Guru” (39/61).
  4. Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, „Rozdroża przeznaczenia” (40/61).
  5. Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, „Dzień Czarnego Słońca, część 1: Inwazja” (50/61).
  6. Avatar Extras
  7. Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, „Kometa Sozina, część 4: Awatar Aang” (61/61).