Musimy wspólnie zaatakować i osłaniać tych w zbrojach ważkolibrów. To nasza jedyna nadzieja.

Dzień kolosa (ang. Day of the Colossus) to pięćdziesiąty pierwszy odcinek serialu animowanego Legenda Korry. Jego premiera miała miejsce 19 grudnia 2014 roku w Stanach Zjednoczonych i 4 czerwca 2015 roku w Polsce.

Opis[edytujedytuj kod]

Drużyna Awatara ucieka z ruin Zakładów Przyszłość. Magowie nie są w stanie przeciwstawić się gigantycznemu mechowi, a puls elektromagnetyczny Varricka dezaktywuje jedynie mniejsze mecha zbroje. Hiroshi Sato zostaje tymczasowo wypuszczony z więzienia, by pomóc przyjaciołom córki dostosować zbroje ważkolibrów do walki. W trakcie pracy Asami i jej ojciec dochodzą do porozumienia, a Varrick oświadcza się Zhu Li. Baatar Junior wyjawia drużynie, jak mogą pokonać gigantycznego mecha, opracowują więc plan wywiercenia w nim dziur za pomocą pił plazmowych ważkolibrów. Wylądowanie na olbrzymie okazuje się jednak ciężkim zadaniem, gdyż Kuvirze udaje się odeprzeć ich ataki. W końcu Hiroshi i Asami lądują na jego powierzchni, a mężczyzna wyrzuca córkę ze zbroi na moment przed zmiażdżeniem przez giga mecha. Mężczyzna tym samym poświęca swoje życie, by umożliwić drużynie Awatara wejście do wnętrza pancerza.

Zobacz też[edytujedytuj kod]

URN icon.png KSIĘGA IV: RÓWNOWAGA

1. „Po latach
2. „Samotna Korra
3. „Koronacja
4. „Wezwanie
5. „Wróg u bram

6. „Bitwa o Zaofu
7. „Spotkanie
8. „Wspomnienia
9. „Ostoja duchów
10. „Operacja Beifong

11. „Gambit Kuviry
12. „Dzień kolosa
13. „Ostatnia bitwa

Awatar: Legenda Aanga: WodaZiemiaOgień
Legenda Korry: PowietrzeDuchyZmianaRównowaga