Awatar Wiki
Advertisement
Ten artykuł dotyczy zaćmienia słońca. Jeżeli szukasz odcinków, zobacz „Dzień Czarnego Słońca, część 1: Inwazja” i „Dzień Czarnego Słońca, część 2: Zaćmienie”. Jeśli szukasz bitwy, zobacz Inwazja na Naród Ognia.

Tego dnia stało się coś okropnego, nie wiem co, ale wiem dlaczego... magowie ognia tracą moc podczas zaćmienia słońca!

Sokka do Aanga w Bibliotece Wan Shi Tonga[1].
Eclipse view

Dzień Czarnego Słońca charakteryzuje się całkowitym zaćmieniem słońca.

Dzień Czarnego Słońca, znany również jako zaćmienie słońca, to powtarzające się wydarzenie na niebie, podczas którego słońce jest całkowicie zasłonięte przez księżyc, czyniąc wszystkich magów ognia bezsilnymi. Wiadomo, że wydarzenie to miało miejsce tylko dwa razy w zapisanej historii[1].

Historia[]

Pierwszy odnotowany Dzień Czarnego Słońca został uznany za „najmroczniejszy dzień w historii Narodu Ognia[1]. Datą wystąpienia tego zjawiska był dziewiętnasty dzień siódmego miesiąca reguły kultywowania (培治) Roku Smoka, jak wskazano na papierze, który Sokka znalazł w Bibliotece Wan Shi Tonga[2].

W Dniu Czarnego Słońca, który miał miejsce pierwszego dnia ósmego miesiąca 100 o.Z., Stolica Narodu Ognia została zaatakowana, a celem było szybkie pokonanie Władcy Ognia Ozaia i zakończenie stuletniej wojny[3]. Jednakże Naród Ognia dowiedział się o planowanym ataku, gdy Azula, Mai i Ty Lee przeniknęły do Ba Sing Se i zostały poinformowani o planach przez Króla Ziemi Kueia, wierząc, że są sojuszniczkami Królestwa Ziemi. Dzięki temu błędowi Naród Ognia był w stanie przewidzieć atak i przygotować się na niego[4]. Siłom inwazyjnym udało się dotrzeć do Pałacu Królewskiego Narodu Ognia, ale nie były w stanie uciec po zakończeniu zaćmienia, co doprowadziło do zniewolenia dorosłych uczestników, podczas gdy młodsi członkowie uciekli na Appie[5].

Podczas gdy Dzień Czarnego Słońca był porażką dla sił szturmujących Stolicę, inne bitwy przeciwko Narodowi Ognia zakończyły się sukcesem, ponieważ król Bumi uznał zaćmienie za „odpowiednią chwilę” i w pojedynkę wyzwolił miasto Omashu, rozpoczynając w ten sposób ostateczne wyzwolenie okupowanych regionów Królestwa Ziemi[6]. Był to także dzień, w którym Zuko przeciwstawił się swojemu ojcu i oznajmił, że pomoże Drużynie Awatara pokonać go, a także dzień, w którym Iroh uciekł z więzienia[5] i uciekł do Królestwa Ziemi, torując drogę do ostatecznego wyzwolenia Ba Sing Se przez Porządek Białego Lotosu[6].

Wystąpienia[]

Awatar: Legenda Aanga[]

Księga III: Ogień (火)[]

Ciekawostki[]

  • Zaćmienia słońca nie mają znanego wpływu na magię wody, mimo że księżyc znajduje się przed słońcem. Jednakże podczas zaćmienia słońca księżyc znajduje się w fazie nowiu, co wyjaśnia, dlaczego magowie wody nie doświadczyliby wzmacniających efektów, jakie zapewnia księżyc w pełni.
  • Zaćmienie słońca to jedyne naturalne wydarzenie, o którym wiadomo, że sprawia, że magowie ognia są bezsilni[7].
  • Całkowite zaćmienie trwa tylko osiem minut[7].

Zobacz też[]

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 10. „Biblioteka” (30/61).
  2. Avatar Extras dla odcinka „Biblioteka”.
  3. Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 10. „Dzień Czarnego Słońca, część 1: Inwazja” (50/61).
  4. Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 19. „Guru” (39/61).
  5. 5,0 5,1 Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 11. „Dzień Czarnego Słońca, część 2: Zaćmienie” (51/61).
  6. 6,0 6,1 Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 19. „Kometa Sozina, część 2: Starzy mistrzowie” (59/61).
  7. 7,0 7,1 The Lost Lore of Avatar Aang (angielski), zarchiwizowana zawartość biblioteki online na temat serialu.
Advertisement