Awatar Wiki
Advertisement
Earth Kingdom emblem

Dynastia Hao była rodziną królewską, która rządziła jako Monarchowie Ziemi we wczesnej historii Królestwa Ziemi. Ich era stała się znana jako „okres Hao”[1].

Historia[]

Okres Hao charakteryzował się potężnymi namiestnikami, którzy budowali bardzo ekstrawaganckie, ale jednocześnie dobrze ufortyfikowane pałace; co najważniejsze, szczególny styl budynków siheyuan rozwinął się za panowania monarchów Hao. W tych kompleksach często znajdowały się żelazne sejfy ukryte w głębinach, a władca dworu uciekał i zamykał się za nieprzeniknionymi żelaznymi drzwiami, jeśli pałac został zaatakowany[1].

Ponadto za czasów dynastii Hao zdarzyło się jedno z niewielu dobrze odnotowanych przypadków opętania po erze Raavy, kiedy duch ptakosmoka przeleciał przez ciało syna gubernatora. W rezultacie chłopcu wyrosły pióra i dziób, a także rozwinął niezwykłe zdolności. Wydarzenie to zostało opisane przez skrybę, którego relację wieki później przeczytała Awatar Kyoshi[2].

Zobacz też[]

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Powieść „The Rise of Kyoshi”, rozdział 23. „Questions and Meditations”.
  2. Powieść „The Shadow of Kyoshi”, rozdział 5. „Cultural Diplomacy”.
Advertisement