Awatar Wiki
Advertisement
Spirit Emblem

Duch ważkokrólika to hybrydowe stworzenie ze świata duchów, które zamieszkuje Wschodnią Świątynię Powietrza[1].

Historia[]

Jinora jako jedyna widziała duchy ważkokrólików po przybyciu do Wschodniej Świątyni Powietrza, dzięki czemu mogła się z nimi bawić. Młoda mag powietrza nazwała jednego z nich Futrzak. Kiedy Tenzin przyszedł, żeby zabrać Jinorę ze sobą, jeden z ważkokrólików usiadł mu na głowie, sprawiając mu królicze uszy, co rozśmieszyło córkę mistrza magii.

Po kolejnej nieudanej próbie wejścia do świata duchów Tenzina i Awatar Korry duchy ważkokrólików znowu ujawniły się Jinorze i nalegały, by poszła za nimi do lasu. Dziewczynka krzyczała za odlatującymi stworzeniami, zwracając uwagę Kyi, która nie widziała duchów i spytała swoją bratanicę, za kim biegnie.

Dragonfly bunny spirits appear

Jinora przekonała duchy ważkokrólików do pojawienia się we Wschodniej Świątyni Powietrza.

Po trzeciej nieudanej próbie wprowadzenia Korry do świata duchów Kya zdała sobie sprawę, że Jinora ma połączenie z duchami i skłoniła ją do ujawnienia swojej tajemnicy. Dziewczynka niechętnie przyznała się do widzenia stworzeń, po czym sama przekonała duchy ważkokrólików do pokazania się pozostałym ludziom, którzy byli pozytywnie zaskoczeni. Ikki i Meelo zaczęli ganiać duchy, a Bumi nawiązał natychmiastową więź z jednym z nich i później nazwał go „Bum-Ju”, od „Bumi junior”.

Duchy ważkokrólików zabrały zebranych do dziczy, na co Tenzin przystał niechętnie, twierdząc, że świątynia powietrza jest najbardziej bogata w duchową energię. Stworzenia zaprowadziły grupę do starożytnego okręgu medytacyjnego magów powietrza w środku lasu. Tenzin przeprowadził ceremonię duchowego oczyszczenia, aby wzmocnić połączenie tego miejsca ze światem duchów, przez co ważkokróliki zaczęły uciekać, za co z kolei obraził się Bumi[1].

Dark Furry-Foot

Futrzak w mrocznej postaci pomógł Unalaqowi zmusić Korrę do otworzenia portalu.

Po wejściu do świata duchów z Korrą Jinora zgubiła się i poprosiła Futrzaka o pomoc. Duch ważkokrólika był znacznie większy w tym wymiarze i dziewczynka mogła przytulić go i pogłaskać po brzuchu na powitanie. Gdy wyraziła, że nie wie, jak odnaleźć się w świecie duchów, Futrzak zabrał ją do biblioteki należącej do Wan Shi Tonga. Ważkokrólik odsunął się na bezpieczny dystans, gdy duch biblioteki agresywnie zarzucił Jinorze, że pozwolił jej przebywać w budynku. Kiedy Wan Shi Tong powrócił z Unalaqiem, Futrzak zmienił się w mrocznego ducha pod wpływem negatywnej energii i schwytał dziewczynkę. Później w tej samej postaci duch zablokował Korrze drogę do Drzewa Czasu i uwięzionej tam Jinory. Gdy Unalaq zmusił Awatar do otworzenia północnego portalu duchów, Futrzak odleciał z młodą mag powietrza[2].

Po pokonaniu Mrocznego Awatara i ponownym zjednoczeniu Korry z Raavą Bumi i Bum-Ju radośnie odnowili więź. Duch przebywał z mężczyzną, kiedy Korra wygłaszała przemowę do Południowego Plemienia Wody na temat ich niepodległości oraz jej decyzji w sprawie niezamykania portali z powrotem[3].

Po harmonijnym zrównaniu Futrzak wrócił do swojej normalnej postaci, a Jinora adoptowała go na swojego zwierzaka[4].

Anatomia[]

Duchy ważkokrólików są małe i jednokolorowe. Posiadają unikalne kolory i wzory na futrze, dzięki którym można rozróżnić osobniki[1]. Choć większość jest na tyle mała, żeby móc usiąść komuś na głowie bez obciążania jej, duchy ważkokrólików potrafią przybrać wielkość zdatną do bycia ujeżdżanym przez dzieci[2].

Większość duchów ważkokrólików ma gładkie futro, ale nie wszystkie — niektóre charakteryzują się długim, kudłatym owłosieniem i bardziej puchatymi ogonkami. Na głowie mają dwa półprzezroczyste skrzydła w miejscu króliczych uszu[1].

Zachowanie[]

Bumi and dragonfly bunny spirits

Duchy ważkokrólików otoczyły medytującego Bumiego.

Są to stworzenia przyjazne, ale nie ujawniają się ludziom, jeśli nie czują od nich głębokiej więzi duchowej albo nie zostaną o to poproszone przez osobę, której ufają. Szybko się zaprzyjaźniają. Duchy ważkokrólików poruszają się w małych grupach i jeśli coś je wystraszy, uciekają wspólnie[1].

Powiązania ze światem rzeczywistym[]

Duch ważkokrólika przypomina zwierzęta, od których pochodzi jego nazwa — królika i ważkę. Od owada biorą się jego skrzydła, które przypominają przezroczyste skrzydła ważki. Poza tym reszta jego ciała jest najbardziej podobna do królika.

Ciekawostki[]

  • Wzory na futrze duchów ważkokrólików były inspirowane bliskimi fotografiami ważek, a barwy ciała Futrzaka w jego mrocznej postaci specjalnie zostały zaprojektowane, żeby bardziej przypominać owada[5].
  • Michael Dante DiMartino i Bryan Konietzko twierdzą, że duchy ważkokrólików mogą zmieniać wielkość w zależności od humoru[5].

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 Legenda Korry”, Księga II: Duchy, rozdział 9. „Przewodnik” (21/52).
  2. 2,0 2,1 Legenda Korry”, Księga II: Duchy, rozdział 10. „Nowa era duchowa” (22/52).
  3. Legenda Korry”, Księga II: Duchy, rozdział 14. „Światło w mroku” (26/52).
  4. The Legend of Korra: An Avatar's Chronicle”.
  5. 5,0 5,1 Komentarze twórców dla odcinka „Nowa era duchowa”.

Zobacz też[]

Advertisement