Awatar Wiki
Advertisement
Fire Nation emblem
White jade
Rozkoszna herbatka czy śmiertelna trucizna…?

Orszak królewski zbyt rzuca się w oczy. Jeśli chcę schwytać zbiegów, muszę być zwinna, szybka. Potrzebny mi niewielki oddział. Pora odwiedzić dawne przyjaciółki.

Azula do Lo i Li[1].

Drużyna Azuli była elitarną grupą złożoną z Azuli, Mai i Ty Lee, utworzoną przez księżniczkę w nadziei na pojmanie księcia Zuko i Iroh, a także schwytanie Awatara[1]. Drużyna rozpadła się po tym, jak Mai i Ty Lee zdradziły Azulę we Wrzącej Skale[2].

Historia[]

Uformowanie[]

Azula forms her team

Azula założyła swoją drużynę w Omashu.

Po tym, jak Azula udała się do Królestwa Ziemi z orszakiem królewskim z zamiarem zatrzymania swojego brata i stryja, Lo i Li doradziły jej, aby porzuciła Imperialnych Magów Ognia, aby zachować element zaskoczenia. Księżniczka Narodu Ognia zdała sobie sprawę, że musi być zwinna i szybka, jeśli chce skutecznie wypełnić swój obowiązek. Dlatego zdecydowała się porzucić swój orszak na rzecz małej, elitarnej drużyny składającej się z dwójki dawnych przyjaciółek: Mai i Ty Lee.

Azula najpierw odszukała zwinną Ty Lee, który w tym czasie podróżowała z cyrkiem Narodu Ognia, zarabiając na życie jako akrobatka. Chociaż dziewczyna początkowo odrzuciła ofertę księżniczki, by dołączyć do niej w jej misji „polowania na zdrajcę”, rozważyła to ponownie po tym, jak Azula zastraszyła ją podczas występu na żywo, zwiększając intensywność jej cyrkowych sztuczek.

Obydwie przyjaciółki udały się do Omashu, aby spotkać się z Mai. W chwili, gdy Azula wspomniała, że ​​jest na misji i potrzebuje obu przyjaciółek, Mai natychmiast się zgodziła, desperacko chcąc opuścić miasto[1].

Konfrontacja w Omashu[]

Mai, Ty Lee, and Azula

Pierwszym wspólnym zadaniem drużyny była wymiana Bumiego na Tom-Toma.

Zbesztawszy Ukano za jego niekompetencję, pierwszym zadaniem, jakie drużyna wykonał jako kolektyw, była wymiana króla Bumiego na młodszego brata Mai, Tom-Toma. Drużyna miała wrażenie, że będzie miała do czynienia z Oporem Omashu, chociaż kiedy Mai przerwała wymianę, Aang przypadkowo ujawnił się jako Awatar, odsłaniając swoje tatuaże.

Azula natychmiast ruszyła w pościg za Aangiem, co doprowadziło do pościgu w dół systemu transportowego Omashu, pozostawiając Mai i Ty Lee z Katarą i Sokką. Rodzeństwo z Południowego Plemienia Wody początkowo unikało konfliktu, ponieważ Tom-Tom nadal był pod ich opieką. Jednak gdy uciekali dla bezpieczeństwa, Ty Lee przewróciła Sokkę, przez co prawie zsunął się z rusztowania. Wywiązała się bitwa, podczas której Ty Lee i Mai zostały powstrzymane przez magię wody Katary. Kiedy Mai została obezwładniona przez lodowy atak Katary, Ty Lee interweniowała i zablokował chi magowi wody, tymczasowo pozbawiając ją zdolności, co przechyliło szalę zwycięstwa na ich korzyść. Teraz uwolniona z lodowatego uścisku, Mai przygotowała się do zadania ostatniego ciosu swoim nożami, ale została powstrzymana przez Sokkę i jego bumerang. Bitwa zakończyła się, gdy Appa wylądował na rusztowaniu i odrzucił obie dziewczyny potężnym machnięciem ogona.

Pościg Azuli za Awatarem w dół systemu został zatrzymany przez atak magii ziemi Bumiego, który pozwolił Drużynie Awatara na pomyślną ucieczkę. Po tym spotkaniu Azula i jej dwójka przyjaciółek przygotowywały się do rozpoczęcia polowania, a księżniczka oficjalnie ogłosiła, że ​​Awatar jest trzecim celem, obok Zuko i Iroh[1]. Jednakże przed opuszczeniem „Nowego Ozai” Azula chciała się upewnić, że miasto pozostaje pod kontrolą Narodu Ognia. Wdrożyła drakońską politykę, mimo że Mai i Ty Lee wyrazili co do niej wątpliwości, co doprowadziło pozostałych mieszkańców do otwartego buntu. Razem z garnizonem drużyna pokonała powstanie[3]. Po pokonaniu rebeliantów drużyna Azuli wyruszyła w pościg za Zuko, Iroh i Awatarem[1].

Pogoń za Drużyną Awatara[]

Tracking Appa

Azula i jej przyjaciółki wyśledziły Appę, podążając jego śladem.

Jakiś czas później drużyna Azuli nabyła pociąg czołgowy, którym ścigała liniejącego Appę. W końcu, jadąc szybko na mangustojaszczurach, stanęły twarzą w twarz z Drużyną Awatara, która zdecydowała się pozostać na miejscu, aby dowiedzieć się, kto ich ściga. Drużyna Azuli z łatwością uniknęła wszystkich ataków obronnych i ponownie zmusiła Drużynę Awatara do ucieczki.

Goniły Drużynę Awatara przez całą noc, pozbawiając ich snu. Docierając do Rzeki Nan Shan, Azula była w stanie przejrzeć podstęp Drużyny Awatara, zdając sobie sprawę, że próbowali ich wykiwać. Trzy dziewczyny porzuciły machinę i podróżowały na swoich mangustojaszczurach. Rozstały się, gdy Azula ruszyła za Aangiem, a Mai i Ty Lee tropiły Appę.

Mai i Ty Lee dogonili wyczerpane rodzeństwo z Plemienia Wody i szybko zyskały przewagę w następnej bitwie. Zostali jednak pokonane, gdy Appa zanurkował i wrzucił ich do rzeki potężnym machnięciem ogona.

Tymczasem Azula zdołała zlokalizować Aanga w Tu Zin, ale znalazła się w trójstronnej bitwie, gdy pojawił się Zuko. W końcu przybyła reszta Drużyny Awatara i Iroh, a bitwa przerodziła się w pojedynek sześciu do jednego. Księżniczka wycofała się, ale wcześniej strzeliła w Iroh precyzyjnym podmuchem ognia[4].

Wiercenie w zewnętrznym murze[]

Drużyna Azuli spotkała się z ministrem wojny Qinem i razem udali się do Ba Sing Se ogromnym wiertłem, którego celem było przewiercenie zewnętrznego muru i zdobycie miasta w imieniu Władcy Ognia. Chociaż Qin zapewnił ich, że nie mają się czego obawiać, ponieważ wszystko ułoży się idealnie, Azula pozostała w stanie wysokiej gotowości, wysyłając Mai i Ty Lee, aby zlikwidowały siły uderzeniowe Plutonu Terra, co udało im się łatwo i szybko wykonać.

Azula's team inside the drill

Drużyna Azuli odkryła, że Drużyna Awatara sabotuje wiertło Narodu Ognia.

Kiedy zaczęły napływać pierwsze raporty o możliwym sabotażu, Azula natychmiast udała się wraz z Mai i Ty Lee, aby zbadać sprawę i potwierdziła swoje podejrzenia, że ​​to ingerencja Drużyny Awatara spowodowała szkody. Zaatakowały intruzów, którzy szybko się wycofali. Na skrzyżowaniu drużyna Azuli rozdzieliła się, tak jak zrobiła to Drużyna Awatara, Azula ponownie podążała za Aangiem, a Mai i Ty Lee podążali za rodzeństwem z Plemienia Wody. Mai jednak odmówiła kontynuowania, gdy pościg doprowadził ich do zanurzenia się w rurze ze śluzem, stwierdzając, że Azula może „ją obrzucać błyskawicami”, ale nie zamierzała wskakiwać do śluzu; Ty Lee nie miała takich samych obaw i podjęła działania samodzielnie. Akrobatka została jednak zatrzymana, gdy Katara i Toph trzymały ją w bezpiecznej odległości, tkając wodę i kawałki ziemi.

W międzyczasie Azula zaczęła walkę z Aangiem na szczycie wiertła. Po wymianie kilku ataków księżniczce Narodu Ognia udało się go znokautować, jednak z powodu zatkania rury ze śluzem przez Katarę i Toph, została odrzucona na bok przez wodę ze śluzem, która eksplodowała z wiertła, uniemożliwiając jej w ten sposób dokończenie walki. Udało jej się wrócić na szczyt wiertła, choć w tym momencie było już za późno, aby powstrzymać Aanga przed zadaniem niszczycielskiego ciosu maszynie, a siła ciosu ponownie odrzuciła ją do tyłu. Skończywszy z Ty Lee w śluzie, Mai otworzyła jeden z włazów wiertła i stwierdziła ich porażkę[5].

Infiltracja Ba Sing Se[]

Kyoshi Warriors defending Appa

Drużyna Azuli napotkała Wojowniczki Kyoshi podczas tropienia Appy.

Jakiś czas później drużyna odnalazła zagubionego Appę, ponownie podążając śladem jego futra. Jednak nie znalazły Drużyny Awatara z latającym bizonem, ale Wojowniczki Kyoshi, które za wszelką cenę chciały dać Appie czas na ucieczkę. Azula kpiła z Wojowniczek Kyoshi, nazywając je „fankami Awatara”, po czym zaatakowała ich magią ognia za bycie przyjaciółkami Awatara. Mai i Ty Lee również dołączyły do walki. Ze swoją nienaganną celnością Mai natychmiast przyszpiliła jedną z wojowniczek do drzewa, komentując, jak ich kolorowe ubranie przyprawiało ją o mdłości, a Ty Lee powaliła inną Wojowniczkę Kyoshi swoim blokowaniem chi, wyzywająco stwierdzając, że nie są ładniejsze od nich. Tymczasem Suki i Azula walczyły jeden na jednego[6].

Bitwa zakończyła się wkrótce po ucieczce Appy na korzyść drużyny Azuli. Trzy dziewczyny schwytały wszystkie Wojowniczki Kyoshi i wysłały je do więzienia[7]. Ponadto najpierw ukradły ich ubrania i wykorzystały je do infiltracji stolicy Królestwa Ziemi.

Impersonating Kyoshi Warriors

Mai, Azula i Ty Lee przeniknęły na dwór Królestwa Ziemi, podszywając się pod Wojowniczki Kyoshi.

Przebrane za Wojowniczki Kyoshi, zostały powitane w Pałacu Królewskim Królestwa Ziemi przez Króla Ziemi jako goście honorowi[8]. Podczas prywatnej audiencji u Kueia dziewczyny dowiedziały się o planach nieuchronnej inwazji na Naród Ognia w Dniu Czarnego Słońca[9].

Zaproponowano im nocleg w domu w Górnym Pierścieniu. Tam Azula zdała sobie sprawę, że one, jako powiernicy króla, były w doskonałej pozycji, aby obalić go i zorganizować zamach stanu, uznając, że kluczem do sukcesu jest kontrolowanie Dai Li.

Mai i Ty Lee dostały rozkaz, aby zdemaskować swoją przykrywkę poprzez ujawnienie swojego pochodzenia jako Obywatelki Ognia. Wiedząc, że Dai Li będzie ich podsłuchiwać, rozmawiały o tym, jak z łatwością pokonały Wojowniczki Kyoshi, a następnie zabrały ich ubrania.

Katara disabled by Ty Lee

Drużyna Azuli obezwładniła Katarę.

Kiedy czekały, aż Dai Li przekażą wiadomość Long Fengowi, zostały poinformowane przez zaniepokojoną Katarę, która również była przekonana, że ​​rozmawia z Wojowniczkami Kyoshi, że Naród Ognia infiltruje miasto i widziała Zuko i Iroh w Jaśminowym Smoku. Po tym, jak Ty Lee z łatwością obezwładniła Katarę, mag wody została uwięziona w Kryształowych Katakumbach, a Azula postanowiła zastawić pułapkę na swojego brata i stryja; wysłała fałszywą wiadomość, zwabiając ich oboje do pałacu pod pretekstem, że zostali zatrudnieni, żeby podać herbatę Królowi Ziemi, choć tylko Zuko został schwytany i wtrącony do więzienia wraz z Katarą.

Później tej nocy Azula została zaciągnięta przed Long Fenga w jego celi więziennej i udając poddanie się Wielkiemu Sekretarzowi Ba Sing Se, zawarła z nim układ, który dał jej skuteczną kontrolę nad Dai Li w celu obalenia rządu Królestwa Ziemi podczas zamachu stanu w Ba Sing Se[9].

Następnego dnia Azula poleciła agentom Dai Li schwytać generałów Rady Pięciu, zyskując pochwały od swoich dwóch przyjaciółek za jej umiejętności wystąpień publicznych. Kiedy Sokka i Toph dowiedzieli się później o planach Azuli, próbowali ostrzec Króla Ziemi, ale Mai i Ty Lee na nich czekały. Cała czwórka wdała się w bitwę, ale bójka została szybko zakończona, gdy Azula zagroziła, że ​​zabije Kueia.

Po schwytaniu Rady Pięciu, Króla Ziemi i trzech członków Drużyny Awatara, Long Feng został zwolniony z więzienia i nakazał Dai Li aresztować Azulę, próbując oszukać ją i jej przyjaciółki. Jednak przyniosło to odwrotny skutek, ponieważ lojalność Dai Li przeniosła się na księżniczkę.

Ponieważ zagrożenie stanowił tylko Awatar, Azula poprowadziła Dai Li do walki z Aangiem i Katarą. Kiedy Zuko również dołączył do niej, Awatar poniósł porażkę i śmiertelne obrażenia z rąk księżniczki, choć udało mu się uciec dzięki interwencji Katary i Iroh. Gdy Katara uciekła z Aangiem, Iroh poddał się Azuli i Dai Li[10].

Powrót do Narodu Ognia[]

The group on Ember Island

Drużyna Azuli spędziła wakacje z Zuko na Żarzącej Wyspie.

Po udanym zamachu stanu Azula i jej zespół wróciły do domu[11], a kilka miesięcy później one i Zuko spędzili trochę czasu na Żarzącej Wyspie. Jednak doszło między nimi do konfliktu, chociaż siedząc przy ognisku i rozmawiając o tym, załagodzili sytuację i zawiązali więzi, gdy poznali się od innej strony; ostatnią noc spędzili niszcząc dom Chana[12].

Zdrada i rozpad[]

Dowiedziawszy się od stryja Mai, że Zuko został uwięziony we Wrzącej Skale, trzy dziewczyny udały się tam. Podczas gdy Mai rozmawiała z Zuko o ich rozstaniu i sposobie, w jakim z nią zerwał, Azula i Ty Lee przyszły sprawdzić, jak naczelnik sobie radzi i wywnioskowały, że Drużyna Awatara była zaangażowana w problemy, z którymi borykało się wówczas więzienie.

Kiedy doszło do ucieczki z więzienia, Azula i Ty Lee starły się z Sokką, Zuko i Suki na szczycie gondoli. Obie dziewczyny opuściły swoje przeciwniczki po wydaniu przez naczelnika rozkazu przecięcia liny gondoli. Jednak uciekinierom udało się wydostać z więzienia dzięki ingerencji Mai.

Mai and Azula's standoff

Konflikt Azuli i Mai ostatecznie doprowadził do trwałego rozwiązania drużyny.

Zdezorientowana rozumowaniem Mai, dlaczego sprzeciwiła się Azuli i pomogła Zuko, Księżniczka Ognia stanęła przed nią. Podczas tej konfrontacji Mai wyzywająco stwierdziła, że ​​Azula przeliczyła się, twierdząc, że jej miłość do Zuko jest większa niż strach przed księżniczką. Nie spodobało się to Azuli, która przygotowywała się do zaatakowania swojej byłej przyjaciółki błyskawicą, ale zanim to zrobiła, została zablokowana przez Ty Lee. Ponieważ księżniczka była sparaliżowana, obie dziewczyny próbowały uciec z więzienia, ale zostały natychmiast zatrzymane. Zraniona zdradą Azula nakazała uwięzić swoje byłe przyjaciółki. Drużyna została następnie rozwiązana, a dawne przyjaciółki prawie się nie widywały[2].

Członkinie[]

Wspólnicy[]

Ciekawostki[]

  • Grupa Azuli jest potocznie nazywana przez fandom Awatara „Aniołkami Ozaia” jako parodia „Aniołków Charliego”, a termin ten pojawił się nawet w Urban Dictionary[13].
  • Wszystkie członkinie chodziły razem do Królewskiej Akademii dla Dziewcząt.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 3. „Powrót do Omashu” (23/61).
  2. 2,0 2,1 Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 15. „Wrząca Skała, część 2” (55/61).
  3. Avatar: Generations, Navigator Games oraz Square Enix Mobile London, 10 sierpnia 2022, „Battle in New Ozai”.
  4. Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 8. „Pościg” (28/61).
  5. Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 13. „Wiertło” (33/61).
  6. Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 16. „Przygody Appy” (36/61).
  7. Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 14. „Wrząca Skała, część 1” (54/61).
  8. Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 18. „Król Ziemi” (38/61).
  9. 9,0 9,1 Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 19. „Guru” (39/61).
  10. Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 20. „Rozdroża przeznaczenia” (40/61).
  11. Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 1. „Przebudzenie” (41/61).
  12. Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 5. „Plaża” (45/61).
  13. Ozai's Angels on Urban Dictionary. Urban Dictionary. Opublikowano 6 listopada 2018 r.
Advertisement