Awatar Wiki
Advertisement
White jade
Rozkoszna herbatka czy śmiertelna trucizna…?

Chronicles of the Avatar[1] (pl. Kroniki Awatara) to seria książek z uniwersum Avatar Legends opublikowana przez Amulet Books. Pierwsze cztery tomy zostały napisane przez F. C. Yee z konsultacją Michaela Dante DiMartino, a piąty jest autorstwa Randy’ego Ribaya.

Pierwsza książka, „The Rise of Kyoshi” ukazała się 16 lipca 2019 roku i spełniała funkcję historii początków Awatar Kyoshi. Kontynuację, zatytułowana „The Rise of Kyoshi” wydano 21 lipca 2020 roku i zwieńczała ona historię. Trzecia, „The Dawn of Yangchen” miała premierę 19 lipca 2022 roku i była pierwszą książką w serii skupiającą się na Awatar Yangchen. Druga powieść Yangchen, „The Legacy of Yangchen” ukazała się 18 lipca 2023. Piąty tom z serii, „The Reckoning of Roku” zostanie wydany 23 lipca 2024 roku.

The Rise of Kyoshi[]

Information icon Osobny artykuł: The Rise of Kyoshi

The Rise of Kyoshi ma miejsce prawie czterysta lat przed wydarzeniami z „Awatara: Legendy Aanga” i opowiada historię Kyoshi w wieku nastoletnim oraz jako młodej dorosłej, śledząc jej postępy od dziewczynki skromnego pochodzenia z Portu Yokoya do bezlitosnej kobiety dążącej do sprawiedliwości, której obawiano się i wielbiono nawet setki lat po jej śmierci, jak i zahaczając o jej biseksualność. Pierwsza powieść Kyoshi składa się z 32 rozdziałów zawartych na 448 stronach w edycji z twardą okładką.

The Shadow of Kyoshi[]

Information icon Osobny artykuł: The Shadow of Kyoshi

The Shadow of Kyoshi opowiada dalszą część przygód Kyoshi prawie dwa lata po poprzedniej części. Powieść opowiada o dążeniach młodej Awatar do zaprowadzenia pokoju pomiędzy czterema narodami oraz jej konfrontacji z zagrożeniem ze świata duchów. Książka składa się z 27 rozdziałów oraz epilogu zawartych na 352 stronach.

The Dawn of Yangchen[]

Information icon Osobny artykuł: The Dawn of Yangchen

The Dawn of Yangchen to trzecia powieść z Chronicles of the Avatar oraz pierwsza opowiadająca o Yangchen. Książka przedstawia jej podróż z niepewnej młodej kobiety do ukochanej przywódczyni, opowiadając o przygodach jej i jej partnera, Kavika, w Bin-Er, mieście w Królestwie Ziemi, którym władają skorumpowani kupcy shang oburzeni nieprzewidywalnym Królem Ziemi i jego zachciankami. Trzeci tom składa się z 336 stron.

The Legacy of Yangchen[]

Information icon Osobny artykuł: The Legacy of Yangchen

The Legacy of Yangchen to druga powieść Yangchen, która kontynuuje jej historię. Składa się z 334 stron.

The Reckoning of Roku[]

Information icon Osobny artykuł: The Reckoning of Roku

The Reckoning of Roku to piąty tom z serii i pierwszy napisany nie przez F. C. Yee, a Randy’ego Ribaya. Książka będzie opowiadać o poczynaniach młodego Awatara Roko i ukaże się w lipcu 2024 roku.

Ciekawostki[]

  • 19 października 2021 roku ukazała się pudełkowa wersja dylogii Kyoshi. Ponadto 17 października 2023 roku wydano pudełkową edycję zawierającą wszystkie cztery wydane dotychczas powieści o Kyoshi i Yangchen.

Galeria[]

Przypisy

Zobacz też[]

Advertisement