Energia Chi

Chi to energia która jest potrzebna do używania magi. Najwięcej Chi potrzebuje Awatar, ponieważ używa wszystkich żywiołów. Ty Lee potrafi za pomocą odpowiednich ciosów blokować Chi u innych osób, przez co ci nie mogą się ruszać, lub są pozbawieni mocy. jest to dość niebezpieczne, szczególnie gdy Ty Lee wygląda na bezbronną nastolatkę. Blokowanie chi polega na uderzaniu w czakry (widząc jednak sceny walki Ty Lee - są to również zwykłe czułe punkty). Katara powiedziała Toph w odcinku Pościg : "Zwariowałaś? Te latające sztylety i błyskawice są dość groźne. Ale ostatnio jedna z nich zrobiła coś strasznego, co zablokowało moją moc…".W Legenda Korry niektórzy anty-magowie też posiadają te zdolość, nazywani są Blokerami Chi. Dowiadujemy się także o duchu światła i duchu ciemności które podtrzymują energię. Do odblokowania chi jest dobra Akupunktura.

Wykrycie ścieżek Chi[edytujedytuj kod]

Szamanka wykrywa ścierzki Chi

Tą umiejętność posiadała Szamanka .Z jej rozległej wiedzy w sprawach duchowych, szaman jest w stanie za pomocą ognia wyczuć chi ścieżek i zinterpretować energię duchową, podobną do uzdrowienia. Jest także wiedzę w hodowli zwierząt, które były w stanie często stada żubrów latania ponad pół wieku.

Przykłady Chi[edytujedytuj kod]

Ciekawostki[edytujedytuj kod]

Raava i Vaatu jako Yin i Yang, jako energia chi.

  • W prawdziwym życiu, chi to chińska koncepcja rozpowszechnione w tradycyjnej filozofii, medycyny i sztuki walki.
  • Chi występuje w trzecim oku Człowieka Spalinie i P'Li
  • Raava i Vaatu to energia Yin i Yang czyli chi, krażą razem do okoła utrzymując równowagę pomiędzy dobrem a złem.
  • Tatuaże Anga biegną wzdłuż ścieżek chi.