Awatar Wiki
Advertisement
Awatar Wiki
Ten artykuł dotyczy odcinka. Jeżeli szukasz przedstawienia stworzonego przez Pu-on Tima w wykonaniu aktorów z Żarzącej Wyspy, zobacz Chłopiec z lodowca.

Aang, jak długo tkwiłeś w górze lodowej?

Chłopiec w górze lodowej (ang. The Boy in the Iceberg) to pierwszy odcinek serialu animowanego Awatar: Legenda Aanga. Jego premiera miała miejsce 21 lutego 2005 roku w Stanach Zjednoczonych i 10 lipca 2008 roku w Polsce.

Opis[]

Podczas łowienia ryb, rodzeństwo Katara i Sokka znajdują Aanga, chłopca zamrożonego w górze lodowej. Po uwolnieniu go i jego latającego bizona Appy, dowiadują się, że jest on magiem powietrza i zabierają go do swojego plemienia. Tymczasem po zobaczeniu promienia światła wydobywającego się zza lodu, Książę Zuko, wygnany książę Narodu Ognia, płynie w to miejsce, mając nadzieję na znalezienie Awatara. Podczas zabawy, Katara i Aang niechcący aktywują statek-pułapkę, który zdradza Zuko ich położenie.

Wprowadzenie[]

Babcia opowiadała mi o tym, jak było kiedyś. O czasach, kiedy Awatar stał na straży pokoju między Plemionami Wody, Królestwem Ziemi, Narodem Ognia i Nomadami Powietrza. Ale pewnego dnia Naród Ognia zaatakował i wszystko się zmieniło. Tylko Awatar miał władzę nad czterema żywiołami i tylko on mógł powstrzymać wojowników ognia. Lecz właśnie wtedy, gdy świat najbardziej go potrzebował, Awatar zniknął. Minęło sto lat i dziś Naród Ognia bliski jest wygrania wojny. Dwa lata temu mój ojciec poprowadził naszych wojowników, by wesprzeć Królestwo Ziemi. Mój brat i ja zostaliśmy, by opiekować się plemieniem. Wielu ludzi sądzi, że cykl został przerwany i Awatar nie odrodził się wśród Nomadów Powietrza. Jednak ja nie tracę nadziei, wciąż wierzę, że pewnego dnia Awatar powróci, by uratować świat.

Streszczenie[]

Podczas łowienia ryb Sokka i jego siostra Katara kłócą się z powodu jej umiejętności tkania wody.

Katara i jej brat Sokka łowią ryby w małej łódce pomiędzy krami lodu. Kiedy chłopak gotów jest nabić rybę na włócznię, jego młodsza siostra z powodzeniem chwyta jedną w latającym bąblu wody dzięki magii. Nieświadomy tego, co robi Katara, Sokka ignoruje jej prośby spojrzenia na jej rybę i przypadkowo uderza bąbel tyłem swojej włóczni, uwalniając zwierzę z powrotem do wody i jednocześnie oblewając się zimną morską wodą. Wściekły brat wyrzuca Katarze, że za każdym razem, kiedy ta używa „swoich sztuczek”, on kończy mokry. Dziewczyna poprawia go, że to nie sztuczki, a magia wody, jednak nim jest w stanie zagłębić się w temat, Sokka odpowiada, że gdyby on miał takie moce, ukrywałby swoje „dziwactwo”. Rodzeństwo zaczyna się kłócić, jednak ich dyskusja zostaje przerwana, kiedy prądy morskie porywają ich nagle przyspieszającą łódkę. Sokka próbuje uratować sytuację, jednak wkrótce ich pojazd rozbija się o odległą krę lodu po środku oceanu, a rodzeństwo zdaje się tam utknąć.

Katara używa buławy Sokki, by uwolnić Aanga z góry lodowej.

Po dojściu do siebie Katara zaczyna krytykować umiejętności swojego brata w sterowaniu łódką, Sokka natomiast odpowiada, że dziewczyna mogła użyć magii wody, by odepchnąć ich z toru, na który sprowadziły je prądy. Kiedy kończy swój argument mówiąc, iż według niego dziewczyny „zawsze wszystko psują”, Katara wścieka się i zaczyna krzyczeć na brata, nieświadomie używając magii do rozbicia góry lodowej dryfującej tuż za nią. Rozpadające się fragmenty lodu wpadają do wody, odpychając krę, na której znajduje się rodzeństwo, jeszcze dalej. Po chwili z wody wyłania się kolejna góra lodowa, wytwarzająca oślepiające, jasnoniebieskie światło. Wewnątrz znajdują się dwie sylwetki, w jednej z których Katara rozpoznaje żyjącego jeszcze człowieka, natychmiastowo chwyta za buławę Sokki i biegnie do góry lodowej, pomimo ostrzeżeń brata. Rodzeństwo dociera do źródła światła i po kilku próbach Katara rozbija lód, w którym uwięziona jest owa postać. Dziewczyna zostaje odepchnięta przez podmuch wiatru. Dwójka w szoku obserwuje, jak lód pęka na dwie części, a z wewnątrz wylatuje silny promień światła, kierujący się prostu w niebo.

Książę Zuko, nastoletni chłopak z Narodu Ognia, który szukał Awatara przez dwa lata, obserwuje światło uderzające w niebo ze swojego okrętu. Jego stryjek, Iroh, który towarzyszył mu przez całą podróż, mówi nastolatkowi, że to tylko zorza polarna. Zuko rozkazuje załodze płynąć w stronę światła, nalegając, że to może być Awatar.

Katara i Sokka poznają Aanga po uwolnieniu go z lodowca.

Po rozbiciu lodu okazało się, że postać w środku to młody chłopak ze strzałkami na głowie i rękach. Sokka mierzy włócznią w jego kierunku, jednak chłopak zdaje się tracić przytomność i opada w objęcia Katary. Dziewczyna kładzie go na ziemi i próbuje pomóc, kiedy jej brat puka chłopaka rękojeścią włóczni w czoło. Tajemniczy chłopiec powoli otwiera oczy i widzi pochyloną nad nim Katarę o głębokich, niebieskich oczach. Natychmiastowo jego stan się polepsza i nagle pyta dziewczynę, czy chce z nim poślizgać się na pingwinach, na co ta się zgadza, chociaż jest mocno zdziwiona. Chłopiec zręcznie staje na nogach, wprawiając Sokkę w postawę obronną. Młody nastolatek wypytuje obcego jak znalazł się w górze lodowej. W odpowiedzi chłopiec odpycha włócznię Sokki od swojego ciała i odpowiada, że nie wie skąd się tu wziął.

Aang próbuje przekonać Sokkę, że nie jest szpiegiem Narodu Ognia.

Usłyszawszy warczenie dochodzące z wnętrza góry lodowej, chłopiec przeskoczył nad krawędzią krateru w lodzie, w którym znajdowała się olbrzymia, sześcionożna bestia, leżąca nieruchomo na dnie. Mija chwila, nim udaje mu się obudzić tę istotę. Niepewny Sokka pyta, czym jest towarzysz chłopca, na co ten odpowiada, że to Appa, jego latający bizon. Sokka zdaje się nie dawać wiary własnym uszom i odpowiada, że Katara to jego „latająca siostra”. Kiedy tajemniczy chłopak pyta, czy rodzeństwo mieszka w pobliżu, Katara zostaje uprzedzona przez brata, który zabrania jej odpowiadać, obawiając się, że mogą rozmawiać ze szpiegiem Narodu Ognia. Dziewczyna sarkastycznie zbywa obawy Sokki, po czym przedstawia się i swojego brata oraz pyta o imię chłopca. Nim ten jest w stanie odpowiedzieć, kicha i wzlatuje kilka metrów w powietrze. Ląduje bezpiecznie na ziemi i wraca do przywitania, przedstawiając się jako Aang. Zaskoczona przez wysokość jego skoku Katara stwierdza, że chłopiec musi być magiem powietrza; Aang potwierdza jej słowa.

Sokka pozostaje sceptyczny wobec umiejętności latania Appy, który pozostaje w wodzie przez całą ich podróż.

Przekonany, że oszalał, Sokka postanawia wrócić do domu; nie przechodzi jednak czterech kroków nim zdaje sobie sprawę, że utknął na krze lodowej po środku oceanu bez możliwości powrotu. Aang proponuje, że przetransportuje rodzeństwo do ich domu na grzbiecie latającego Appy. Katara z przyjemnością się zgadza, lecz Sokka dopiero po chwili uświadamia sobie, że nie ma innego wyjścia i wchodzi z siostrą na siodło Appy, wyraźnie dając znać, że nie wierzy w latające bizony. Aang krzyczy „Hop hop!” do swojego wierzchowca, a Appa wyskakuje kilka metrów w górę, po czym jednak opada do wody i zaczyna płynąć przed siebie. Sokka kontynuuje swoje sceptyczne wywody, lecz Aang stwierdza, że Appa musi być zwyczajnie zmęczony. Podczas podróży młody mag powietrza niekontrolowanie uśmiecha się do Katary, wywołując u niej zdziwienie i podsycając tym samym irytację Sokki.

Tymczasem Zuko stoi na pokładzie okrętu, obserwując wodę wokół. Iroh przychodzi na moment, by zachęcić bratanka do snu, uważając, że podobnie do swoich przodków, Zuko nie uda się schwytać Awatara, nawet jeśli go znajdą. Książę nie zgadza się ze słowami stryja, uważając, że mu się uda, ponieważ tylko dzięki temu osiągnięciu odzyska swój honor.

Po jakimś czasie, Katara pyta Aanga, czy zna los Awatara, skoro jest magiem powietrza, a obecny Awatar powinien być właśnie Nomadą Powietrza. Zagubiony chłopiec odpowiada, że znał ludzi, którzy znali Awatara, jednak on nigdy nie poznał go osobiście. Zawiedziona Katara kończy rozmowę, pozostawiając Aanga siłującego się z własnymi myślami.

Katara jest zaskoczona i zainteresowana tatuażami maga powietrza na ciele Aanga.

Aang zasypia na grzbiecie Appy i we śnie wspomina swoje ostatnie chwile przed zamarznięciem w górze lodowej. Leciał wtedy z Appą ponad wodą w trakcie wielkiego sztormu. Chłopiec i jego zwierzęcy towarzysz wpadli do morza przez warunki pogodowe i choć próbowali się wydostać, ich starania spełzły na niczym i wkrótce zaczęli tonąć. Powoli tracąc przytomność, Aang zaczął nagle wydzielać światło z oczu i tatuaży, po czym stworzył wielki bąbel powietrza wokół siebie i Appy, po czym go zamroził. Kiedy kula coraz bardziej zamarzała, Aang zostaje nagle obudzony przez Katarę, tym razem znajdując się w namiocie w Południowym Plemieniu Wody. Dziewczyna chce przedstawić go całej reszcie tutejszych mieszkańców i obserwuje, jak chłopiec się ubiera i wydaje się zaintrygowana tatuażami na całym jego ciele. Po chwili wyciąga Aanga z namiotu i przedstawia go całej wiosce – garstce kobiet i dzieci.

Aang kłania się z szacunkiem przed nowopoznanymi mieszkańcami południa, jednak wydaje się, jakby wszyscy się go bali; patrzą z przerażeniem i odsuwają się od niego. Kiedy Aang zastanawia się, o co może im chodzić, naprzeciw wychodzi starsza kobieta, wyjaśniająca, że nikt nie widział Nomadów Powietrza od stu lat i uznano ich za wymarłych. Katara przedstawia starszą kobietę jako swoją babkę, a ta nalega, by chłopiec mówił jej „babciu”. Przerywając rozmowę, Sokka zabiera Aangowi jego kostur i przygląda mu się. Całe życie słysząc o wojnie, Sokka zakłada, że to jego broń, a na dodatek najwyraźniej nieprzydatna, bo niezdatna do kłucia.

Aang lata za pomocą lotni wokół wioski, by udowodnić Socce, że ludzie umieją latać.

Aang odbiera Socce swoją własność i ukazuje, że jest to lotnia, używana przez magów powietrza do latania. Nastolatek nie wierzy magowi i pozostaje sceptyczny wobec niego; w odpowiedzi chłopiec wzbija się w powietrze i zaczyna latać wokół wioski, zręcznie kierując lotnią poprzez prądy powietrzne. Część mieszkańców jest zszokowana, a część wydaje się cieszyć chwilą braku monotonii. Aang próbuje lecieć z zamkniętymi oczami, by rozweselić więcej osób, jednak w tej samej chwili uderza w śniegową wieżę, powodując jej upadek.

Katara z dziećmi biegnie w kierunku Aanga, by mu pomóc, a Sokka próbuje odbudować swoją wieżę, teraz zrujnowaną i sypiącą się. Poirytowany wojownik mówi, że Katara i Aang jako magowie mogą się „wygłupiać cały dzień”. Mag powietrza wydaje się podekscytowany wiedzą, że Katara to mag wody, jednak jej babcia przerywa rozmowę, nim dziewczyna jest w stanie dłużej o tym porozmawiać. Kobieta nie chce, by jej wnuczka pokładała swoje nadzieje w jednym chłopcu, jednak Katara jest pewna, że w Aangu drzemie wielka mądrość.

Książę Zuko ćwiczy magię ognia w pojedynku z dwoma żołnierzami ognia.

Tymczasem na okręcie Narodu Ognia Zuko ćwiczy magię ognia pod opieką Iroh, pojedynkując się z dwoma żołnierzami. Po krótkiej wymianie ognia stryj księcia przerywa trening, z pewną niecierpliwością poprawiając pomyłki bratanka. Zirytowany Zuko wymaga od mężczyzny nauki kolejnej, bardziej zaawansowanej, sekwencji ruchów. Iroh nie zważa na słowa bratanka i każe mu udoskonalić podstawy, nim przejdzie dalej. Wściekły książę atakuje jednego z żołnierzy podmuchem ognia, przewracając go na ziemię. Ponownie wymaga od stryja dalszej nauki, wyjaśniając, że Awatar miał sto lat na opanowanie wszystkich żywiołów i nie mógłby zostać pokonany podstawową magią ognia. Iroh chwilę myśli nad słowami bratanka i w końcu zgadza się na wtajemniczenie go w zaawansowane ruchy, jednak najpierw chce skończyć swój posiłek, po czym zaczyna go jeść tuż przed twarzą zdegustowanego Zuko.

Sokka nie może uwierzyć, że Aang nie wie o Stuletniej wojnie.

Sokka wygłasza przemowę przed sześcioma chłopcami plemienia na temat praktyki żołnierskiej, zaznaczając, że są wojownikami, ale jeden z nich przerywa mu, zgłaszając, że musi wyjść do toalety. Pozostali jego uczniowie również się zgłaszają i opuszczają Sokkę. Aang wygłupia się z dziećmi po wyjściu z wychodka, a Sokka denerwuje się i każe Aangowi odejść, ponieważ są w środku ważnej lekcji „tylko dla wojowników”. Kiedy odwraca wzrok, okazuje się, że Aang zabrał młodych chłopców na zabawę na ogonie Appy. Sokka interweniuje i przerywa im zabawę, zaznaczając, że trwa Wojna i nie mogą tracić czasu na wygłupy. Zainteresowany Aang zeskakuje z zadu Appy i mówi, że nie słyszał o żadnej wojnie. Sokka w kompletnym szoku pyta Aanga, czy ten żartuje, jednak nim chłopiec ma szansę odpowiedzieć, jego uwagę odwraca obecność wydropingwina. Aang znika, ścigając pingwina, a Sokka zadaje to samo pytanie Katarze.

Katara wyznaje Aanggowi, że jest ostatnim magiem wody na Południowym Biegunie.

Jakiś czas później Katara odnajduje Aanga wśród stada wydorpingwinów. Nomada próbuje złapać jednego z nich, jednak żaden z jego sposobów nie wydaje się działać i zwierzęta przed nim uciekają. Katara zgadza się nauczyć go łapać pingwiny, jeśli Aang nauczy ją tkać wodę. Mag powietrza zgadza się na ten pomysł, jednak on umie tylko tkać powietrze. Zapytana o innych magów, Katara wyznaje, że jest jedynym magiem wody w Południowym Plemieniu Wody. Aang jest zszokowany i sugeruje, iż Katara może odnaleźć mistrza magii wody w Północnym Plemieniu Wody. Podekscytowany chłopiec proponuje zabrać ją na Biegun Północny na grzbiecie Appy, jednak Katara obawia się zostawić wioskę. Aang proponuje zostawić temat na później i skupić się teraz na łapaniu pingwinów. Dziewczyna opowiada mu o „starożytnej i tajnej sztuce”, po czym zwyczajnie wyciąga rybę i rzuca ją Aangowi, który zostaje całkowicie otoczony przez głodne wydropingwiny.

Katara i Aang docierają do wraku okrętu Narodu Ognia.

Po złapaniu pingwinów Aang i Katara ślizgają się na ich grzbietach w dół wzgórza, aż docierają na lodową równinę, w centrum której usytuowany jest magicznie usytuowany na górze lodowej wrak okrętu Narodu Ognia. Zapytana o jego historię, Katara opowiada, że ten statek to bardzo złe wspomnienie dla Plemienia Wody. Aang chce zwiedzić okręt, natomiast dziewczyna jest tego bardzo niepewna, ale Nomada odpowiada, że bycie magiem wymaga „odrzucenia strachu”. Kiedy para zwiedza statek, Katara wyjaśnia, że okręt pochodzi z czasów pierwszych ataków Narodu Ognia na Plemię Wody i jest niemal tak stary, jak jej babcia. Aang natomiast twierdzi, że ma przyjaciół na całym świecie, w tym w Narodzie Ognia, i nigdy nie słyszał o wojnie. Katara pyta go, jak długo przebywał w lodzie. Niepewny Aang zgaduje, że mógł tam być do kilku dni. Zdumiona Katara stwierdza, że Aang przebywał w górze lodowej cały wiek. Wyjaśnia, że wojna trwa prawie sto lat i jedyny powód, dla którego Aang mógł o niej nie słyszeć to to, że zamarzł w lodzie przed jej rozpoczęciem. Bezsilny Aang siada na metalowej podłodze z niedowierzaniem. Chcąc go rozweselić, dziewczyna mówi, że mogą być dobre strony tego zdarzenia, a Nomada dodaje, że dzięki temu poznał Katarę. Kiedy para postanawia opuścić okręt, Aang uruchamia mechanizm pułapki, która zamyka ich w pomieszczeniu i wypuszcza flarę w powietrze, sygnalizując ich lokację. Aang chwyta Katarę w ramiona i wyskakuje z nią przez otwór w suficie.

Zuko zauważa Aanga and Katarę po ujrzeniu flary ognia.

Z oddali książę Zuko zauważa flarę ognia przez lunetę, po czym widzi, jak Aang i Katara wyskakują z okrętu i uciekają. Zdaje sobie sprawę, że widział właśnie ostatniego maga powietrza, komentuje, że jest „skoczny jak na staruszka”, a następnie każe zbudzić swojego stryja informacją, że właśnie znaleźli Awatara. Szukając kierunku w którym zbiegł Aang, Zuko zauważa wioskę Południowego Plemienia Wody, dodając, że znalazł też kryjówkę Awatara.

Obsada[]

Postać Dubbing polski Wersja oryginalna
Aang Wit Apostolakis-Gluziński Zach Tyler Eisen
Katara Joanna Pach Mae Whitman
Sokka Jonasz Tołopiło Jack DeSena
Appa Dee Bradley Baker Dee Bradley Baker
Zuko Leszek Zduń Dante Basco
Iroh Mieczysław Morański Mako Iwamatsu
Kanna Elżbieta Kijowska Melendy Britt

Uwagi produkcyjne[]

Ciągłość serii[]

  • Ze wspomnień Aanga z odcinka „Sztorm” można dowiedzieć się, że został zamrożony pod wodą. Złość Katary sprawiła, że lód pękł i z oceanu wydostała się góra lodowa z zamrożonym chłopcem.
  • Opuszczony statek narodu ognia to ten sam okręt, który został zniszczony przez Hamę i innych magów wody we wspomnieniach z odcinka „Mroczna strona księżyca”.
  • Tytuły pierwszego i ostatniego odcinka serialu – „Awatar Aang” – dotyczą samego Aanga. Ukazują one jak bardzo zmienił się Aang – z młodego chłopca stał się w pełni spełnionym Awatarem.

Informacje o postaciach[]

  • Katara wyznaje, że jest jedynym magiem wody na Biegunie Południowym.
  • Podczas snu Aanga dowiadujemy się, jak został zamrożony w górze lodowej.

Błędy[]

  • Gdy Katara próbuje złapać rybę przy pomocy magii wody, zdejmuje jedną rękawiczkę. Jednak w późniejszych scenach nosi obie.
  • Po tym, jak łódź Sokki i Katary zostaje zniszczona i lądują na płycie lodu, są otoczeni przez inne lodowe kry pływające na wodzie. Jednak w następnych scenach większość z nich znika.
  • W scenie, w której Zuko prosi Iroh o naukę zaawansowanych ruchów magii ognia, pas księcia jest chwilowo srebrny, a nie złoty.
  • Gdy Sokka i Katara widzą Aanga w górze lodowej, między krą, na której się znajdują, a lodowcem jest tylko woda, lecz w kolejnych scenach w wodzie można zauważyć kry.
  • Kiedy góra lodowa wypływa na powierzchnię, wygląda jak zwykła kula z lodu bez powierzchni wokół, na której można stać. Katara jednak bez problemu się na niej utrzymuje, a fragment lodu wydaje się nie poruszać wraz z dodatkowym balastem mimo, iż wcześniej dryftował na wodzie.
  • Po tym, jak Appa kicha na Sokkę, fragment lodowca pokryty jest smarkami bizona. Kilka sekund później jest czysto, jakby incydent nie miał miejsca.
  • Kiedy Katara budzi Aanga z koszmaru, na jego lewej dłoni nie ma tatuażu maga powietrza.
  • Gdy Aang pozwala dzieciom używać ogona Appy jako zjeżdżalni, pierwsza scena pokazuje, że ogon bizona podpiera włócznia Sokki. W następnej scenie ogon leży na ziemi, a Appa jest odsunięty o kilka metrów, ale w kolejnych scenach ponownie opiera się o włócznię.
  • Po zderzeniu z wieżą Sokki, Aang jest przykryty śniegiem, jednak kiedy następnie Katara podchodzi pomóc mu wstać, Nomada siedzi na stercie śniegu.
  • Kiedy babcia przerywa rozmowę Katary i Aanga i zabiera dziewczynę do obowiązków, jej usta nie ruszają się podczas mówienia.
  • Gdy Katara i Aang idą w kierunku Appy, są kilka metrów od niego. Jednak po przejściu kolejnych kilku metrów są nadal w tym samym miejscu.

Ciekawostki[]

  • Jest to jedyny odcinek „Awatara: Legendy Aanga” wyposażony w rozszerzoną czołówkę.
  • Chociaż jest to pierwszy oficjalny odcinek serii, stworzono również próbny odcinek pilotażowy, który nigdy nie pojawił się na antenie telewizji.
  • Sokka wspomniał, że ma „gorączkę nocy letniej”, co jest rzeczywistym zjawiskiem, które występuje w letnim okresie na biegunach za kołami podbiegunowymi, kiedy słońce widoczne jest także o północy.
  • Jest to jeden z dwóch odcinków, na końcu którego ukazuje się napis „ciąg dalszy nastąpi”, pojawia się on także pod koniec pierwszej części „Wrzącej Skały”.
  • Twórcy serialu lubią myśleć, że Aang i Appa nie byli zamrożeni bezpośrednio w lodzie, a zamiast tego unosili się w kuli z energii[1].
  • Pierwotnie odcinek miał mieć tytuł „Chłopiec z tatuażami”[2].
  • Opis tego odcinka na platformie Netfliksa początkowo nazywał magami wody Katarę oraz Sokkę. Błąd został wkrótce naprawiony.

Zobacz też[]

Water Tribe emblem.png KSIĘGA I: WODA

1. „Chłopiec w górze lodowej
2. „Powrót Awatara
3. „Południowa Świątynia Powietrza
4. „Wojowniczki z Kyoshi
5. „Król Omashu
6. „Więźniowie
7. „Zimowe przesilenie, część 1: Świat duchów

8. „Zimowe przesilenie, część 2: Awatar Roko
9. „Zwój magii wody
10. „Jet
11. „Wielka przepaść
12. „Sztorm
13. „Błękitny Duch
14. „Wróżbiarka

15. „Bato z Plemienia Wody
16. „Dezerter
17. „Północna Świątynia Powietrza
18. „Mistrz magii wody
19. „Oblężenie Północy, część 1
20. „Oblężenie Północy, część 2

Awatar: Legenda Aanga: WodaZiemiaOgień
Legenda Korry: PowietrzeDuchyZmianaRównowaga

Przypisy

  1. Avatar: The Last Airbender—The Art of the Animated Series, strona 41.
  2. https://www.facebook.com/sifukisu.kungfu/photos/pcb.1325400980836089/1325400737502780/?type=3&theater