Awatar Wiki
Advertisement
Fire Nation emblem

Borsukożaba to chimeryczne, futrzane i skaczące stworzenie żyjące w zachodniej części Narodu Ognia.[1]

Historia[]

Borsukożaba przysłuchiwała się Zuko, kiedy ten ćwiczył w swoim obozie, w jaki sposób dołączyć do drużyny Awatara.[2]

Anatomia[]

Borsukożaba jest przeważnie brązowa z zielonym spodem. Ma biały pasek spływający od głowy wzdłuż pleców, a także na kończynach i twarzy. Jej łapy mają po cztery palce, zaś każda z tylnych kończyn ma cztery długie, ostre pazury. Ma żółto-zielone oczy ze źrenicami w kształcie krzyża.

Zachowanie[]

Na pierwszy rzut oka borsukożaba wydaje się być nieszkodliwa, ale jeśli zostanie zaatakowana przez drapieżnika, będzie bronić się, skacząc, drapiąc i gryząc ze złością. Stworzenie to lubi wszelkie dźwięki i przyciągają je wszelkie rozmowy ludzi, którzy znajdują się w pobliżu.[1]

Nawiązanie[]

Borsukożaba jest połączeniem dwóch zwierząt ze świata rzeczywistego, a mianowicie borsuka i żaby, co można wywnioskować z nazwy stworzenia.

Ciekawostki[]

  • Borsukożaba rechocze co dwie minuty.[3]

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Informacja ze starej oficjalnej strony serialu, pierwotnie na Nick.com (link). Obecnie nieaktualizowana.
  2. Ehasz, Elizabeth Welch, Hedrick, Tim (scenariusz) & Spaulding, Ethan (reżyseria). (14 lipca 2008). "Zachodnia Świątynia Powietrza". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 3. Odcinek 12. Nickelodeon.
  3. Avatar Extras dla odcinka "Wrząca Skała, część 1" na Nicktoons Network.
  4. Chan, May (scenariusz) & Dos Santos, Joaquim (reżyseria). (16 lipca 2008). "Wrząca Skała, część 1". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 3. Odcinek 14. Nickelodeon.

Zobacz też[]

Advertisement