Awatar Wiki
Advertisement
Ten artykuł buntu w Omashu. Jeżeli szukasz czegoś innego, zobacz Omashu (ujednoznacznienie).
White jade
Rozkoszna herbatka czy śmiertelna trucizna…?

Im mocniej rozprawiacie się z tym miastem, tym mocniej będziemy walczyć o naszą wolność!

Przywódca bandytów do Azuli[1].

Bitwa w Nowym Ozai[1] była zbrojnym powstaniem w Omashu, zwanym wówczas „Nowym Ozai”, przeciwko okupacji Narodu Ognia wiosną 100 o.Z. Sprowokowany surowym traktowaniem miejscowej ludności przez księżniczkę Azulę, bunt został stłumiony przez jej drużynę i orszak królewski.

Bitwa miała miejsce w kontekście końca wojny stuletniej, niedługo po tym, jak Omashu poddało się Armii Ognia. Od pierwszego dnia okupacji w mieście rozwijał się ruch oporu. Jednakże ta podziemna grupa ewakuowała się z miasta po interwencji Drużyny Awatara. Później Azula jeszcze bardziej zaostrzyła drakońskie traktowanie pozostałej rdzennej ludności, wywołując gwałtowne protesty. Przerodziły się one w pełną bitwę, gdy przywódca bandytów zmobilizował miejscowych do podjęcia próby zamachu stanu w celu obalenia okupacji Narodu Ognia[1]. Próba ta została udaremniona, a Omashu pozostawało pod kontrolą Narodu Ognia, dopóki nie zostało wyzwolone przez króla Bumiego latem 100 o.Z.[2].

Tło[]

Occupied gates of Omashu

Omashu zostało zajęte przez Naród Ognia.

Pod koniec wojny stuletniej Omashu było rządzone przez króla Bumiego i było jednym z głównych bastionów oporu przeciwko Narodowi Ognia w zachodnim Królestwie Ziemi[3]. W rezultacie Władca Ognia Ozai zarządził ofensywę Armii Ognia, aby ostatecznie podbić miasto[4][1]. Operacja ta zakończyła się na początku 100 o.Z., kiedy oddziały Narodu Ognia pod dowództwem Ukano rozpoczęły bezpośredni atak na Omashu. Zamiast stawiać opór, Bumi nakazał swoim żołnierzom poddanie się i dał się wziąć do niewoli. Zdał sobie sprawę, że nie może utrzymać miasta bez wielkich strat, i zamiast tego zdecydował się poczekać na odpowiednią okazję do kontrataku[5].

Zaskoczony i przerażony decyzją monarchy, a także okupacją Narodu Ognia, kapitan Yung zmobilizował resztki starego garnizonu i wielu obywateli do grupy oporu, która ukryła się w kanałach miasta. Jednakże grupie Yunga nie udało się osłabić okupantów Narodu Ognia i zamiast tego zaczęła walczyć o zapewnienie swoim członkom nawet podstawowych produktów[5][6].

Ostatecznie księżniczka Azula przybyła do Omashu, aby zwerbować swoją przyjaciółkę Mai do nowo utworzonej elitarnej drużyny, w skład której wchodziła już Ty Lee. Księżniczka postanowiła również skorzystać z okazji i zmienić nazwę Omashu na „Nowe Ozai”, aby uhonorować swojego ojca. Mniej więcej w tym samym czasie Drużyna Awatara potajemnie dostała się do miasta, mając nadzieję na uwolnienie Bumiego i wsparcie lokalnego ruchu oporu. Doprowadziło to do serii wydarzeń, w wyniku których członkowie ruchu oporu ewakuowali Omashu z pomocą Drużyny Awatara, Mai zgodziła się dołączyć do grupy Azuli, a Bumi pozostał jako więzień[5].

Niepokoje i ewentualna bitwa[]

Mimo że Awatar uciekł, a wielu zbuntowanych obywateli opuściło miasto, Azula czuła, że ​​Omashu pozostaje niepewne i zamierzała stłumić lokalny „chaos”. Wykorzystała niektórych członków orszaku królewskiego, którzy wcześniej służyli jako jej osobista straż, do wzmocnienia lokalnego garnizonu, a następnie osobiście ich przeszkoliła, aby „wyeliminowali słabości w szeregach Nowego Ozai”. Wciąż niezadowolona księżniczka przeczesała raporty garnizonu i zauważyła, że ​​aresztowań było raczej niewiele. Zamiast interpretować to jako oznakę rosnącej uległości, Azula podejrzewała zdradę stanu.

Azula reprimands guard

Strażnik próbował usprawiedliwić swoją litość, gdy Azula udzieliła mu reprymendy za odroczenie płacenia podatków Jade.

W ten sposób zwerbowała Ty Lee i Mai do przeprowadzenia własnego patrolu, śledząc miejscowych strażników. Przy okazji odkryła, że ​​jeden ze strażników opóźniał uiszczenie podatków obywatelom, którzy nie mogli ich natychmiast zapłacić, np. Jade. Wściekła Azula interweniowała i zażądała pobrania podatków, nawet przy użyciu brutalnej siły, jeśli to konieczne. Nakazała strażnikom włamać się do domów miejscowych, aby zabrać to, co „słusznie było należne Nowemu Ozai”. Nic dziwnego, że cywile byli wściekli, będąc świadkami tego nadużycia władzy, i stawiali opór. Pod przywództwem Azuli jej zespół i strażnicy pobili wściekłych cywilów, ku frustracji Ty Lee.

Mając dość tyranii Narodu Ognia, lokalny przywódca bandytów zaczął koordynować działania wściekłych i zbuntowanych obywateli. Pod jego okiem spontaniczne protesty szybko przekształciły się w poważny sprzeciw wobec okupacji. Ostatecznie orszak królewski odkrył, że ​​powstańcy planują zamach stanu. Dowiedziawszy się o tym, Azula wyruszyła na rynek, gdzie zażądała od obywateli nazwisk spiskowców. Zagroziła, że jeśli odmówią zastosowania się, spali takie firmy, jak Podwójna Kluska, popularna restauracja zarządzana przez Lee. Zamiast ich przekonać, obywatele zaatakowali, aby ratować budynki, co doprowadziło do wściekłej bitwy na rynku. Kiedy obie strony się starły, stało się jasne, że niektórzy protestujący byli członkami ruchu rebeliantów. Ostatecznie uzbrojeni cywile nie mogli się równać z siłami zawodowymi Azuli i wielu zostało schwytanych.

Po przesłuchaniu aresztowanych powstańców Azula zdołała zlokalizować bandytę, który przewodził powstaniu. Wraz z orszakiem królewskim, Mai i Ty Lee, księżniczka zaatakowała go i jego lojalnych zwolenników, pokonując ich po ciężkich walkach. Jednak nawet w obliczu upadku swojego powstania bandyta z dumą powiedział Azuli: „Poniosłaś porażkę”, wiedząc, że jej brutalne stłumienie powstania jedynie wzbudzi dalszy opór. To wyzwanie rozgniewało Azulę tak bardzo, że zemdlała, co spowodowało, że Ty Lee i Mai zabrały ją w bezpieczne miejsce[1].

Następstwa[]

Niedługo po pokonaniu rebelii w Omashu, drużyna Azuli opuściła miasto i wyruszyła na polowanie na Awatara[7]. Omashu zostało ostatecznie wyzwolone w Dzień Czarnego Słońca latem. Tego dnia król Bumi uciekł z więzienia i w pojedynkę odzyskał całe Omashu, wykorzystując utratę magii ognia przez garnizon Narodu Ognia[2].

Wystąpienia[]

Gry Awatara[]

Zobacz też[]

  • Bunty magów ziemi

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 Avatar: Generations, Navigator Games oraz Square Enix Mobile London, 10 sierpnia 2022.
  2. 2,0 2,1 Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 19. „Kometa Sozina, część 2: Starzy mistrzowie” (59/61).
  4. Magpie Games, gra fabularna „Avatar Legends: The Roleplaying Game” — Wan Shi Tong's Adventure Guide, 2022, s. 124.
  5. 5,0 5,1 5,2 Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 3. „Powrót do Omashu” (23/61).
  7. Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 8. „Pościg” (28/61).
Advertisement