Awatar Wiki
Advertisement

Proszę, wysłuchaj mnie. Nie musimy walczyć. Możesz zakończyć to tutaj i zaprzestać swoich działań.

Bitwa w Lesie Wulong to ostatnia bitwa wojny stuletniej, odbywająca się równocześnie z wyzwoleniem Ba Sing Se oraz agni kai Zuko i Azuli. Armada sterowców z Narodu Ognia z samozwańczym Królem Feniksem Ozaiem na czele, zamierzała zniszczyć Królestwo Ziemi korzystając ze spotęgowanej siły magii ognia podczas przelotu Komety Sozina. Ich operacja została zakłócona przez kilku członków Drużyny Awatara[1].

By przywrócić równowagę, Aang, który był już wtedy w pełni ukształtowanym Awatarem i odzyskał zdolność wejścia w Stan Awatara, wykorzystał magię energii do odebrania Ozaiowi jego magii ognia. Cała flota sterowców została zniszczona, poza jednym statkiem powietrznym, który został porwany przez Drużynę Awatara. Tereny, w których odbyła się walka, zostały bardzo mocno zniszczone[2].

Zwycięstwo Awatara w tej bitwie zdecydowało o zakończeniu wojny stuletniej i całkowitej przegranej Narodu Ognia[2].

Historia[]

Dzień przed zaćmieniem, Władca Ognia Ozai dowiedział się, że jego wojska nie są w stanie przejąć pełnej kontroli nad Królestwem Ziemi ze względu na liczne rebelie na kontynencie. W niektórych z nich Naród Ognia tracił przejęte terytoria. Książę Zuko doradził swojemu ojcu, że bunty nie zakończą się dopóki mieszkańcy królestwa mają nadzieję na zwycięstwo. Księżniczka Azula zasugerowała doszczętne spalenie terytoriów Królestwa Ziemi, by zmiażdżyć tę nadzieję. Ozai zgodził się z nią i zaplanował wykorzystanie swojej nowej floty sterowców do przelotu nad terytorium wroga i spopielenia go, by uciszyć swoich przeciwników raz na zawsze[3].

Przed wyruszeniem do Ba Sing Se, Ozai rozkazał Azuli zostać w Narodzie Ognia i pilnować ojczyzny, ku jej przerażeniu, gdyż spalenie Królestwa Ziemi było jej pomysłem i chciała stać u boku ojca, kiedy będą to robić. Mężczyzna wyjaśnił, że potrzebuje kogoś do sprawowania pieczy nad krajem podczas jego nieobecności oraz następcy. Następnie mianował się Królem Feniksem i odszedł, by przygotować sterowce do podróży[3].

Kiedy Zuko dołączył do Drużyny Awatara i dowiedział się, że Aang ma zamiar pokonać Władcę Ognia dopiero po Komecie Sozina, ostrzegł chłopca o zamiarach Ozaia[3]. Dwa dni przed przybyciem komety lunatykujący Aang dostał się na tajemniczą wyspę na środku oceanu. Jak się okazało, tą wyspą był w rzeczywistości gigantyczny lwiożółw, który nauczył chłopca magii energii i zaprowadził go do Lasu Wulong, w którym Ozai zamierzał rozpocząć swój atak. Tymczasem, bez wielu sojuszników czy armii Plemion Wody i Królestwa Ziemi, pozostali członkowie Drużyny Awatara spotkali się z Porządkiem Białego Lotosu, gdzie postanowiono, że Zuko i Katara polecą do Narodu Ognia, by pokonać Azulę, sam zakon uwolni Ba Sing Se spod okupacji, a Sokka, Toph i Suki zaatakują flotę sterowców Narodu Ognia w ich bazie na wyspie niedaleko wybrzeży Królestwa Ziemi[4].

Bitwa[]

Początek[]

Sokka, Toph i Suki dostali się na pokład sterowca i przejęli nad nim dowodzenie, po czym pozbyli się jego załogi. Nie byli jednak w stanie dogonić sterowca Władcy Ognia, który prowadził flotę na czele, więc samozwańczy Król Feniks bez oporu mógł rozpocząć palenie lasu. Aang jednak na niego czekał i za pomocą magii ziemi oraz magii ognia zniszczył sterowiec Ozaia, który musiał wystrzelić się by uniknąć zderzenia z gruntem i stawić czoła Awatarowi. Mężczyzna szczęśliwie stwierdził, że jego dziadkowi i ojcu nie udało się go odnaleźć, a teraz świat przyprowadził mu go niczym „zrządzeniem opatrzności”. Aang poprosił go o zakończenie swojego ataku na Królestwo Ziemi, lecz Ozai nie miał zamiaru się wycofywać i rozpoczął bitwę z Awatarem[1].

Ozai's enhanced firebending

Ozai oznajmił Aangowi, że posiadał „całą moc tego świata”.

Widząc początek bitwy, Sokka stwierdził, że walka z Ozaiem należy do Aanga, natomiast oni wciąż powinni skupić się na zniszczeniu floty. Chłopak zmienił kurs porwanego sterowca i zderzył się z pozostałymi statkami powietrznymi, jednak nie udało mu się uszkodzić ich wszystkich[1]. Sokka i Toph zostali oddzieleni od Suki kiedy ich sterowiec zaczął pękać i zostali zmuszeni do poprowadzenia misje dalej bez niej[2].

Tymczasem Aang i Ozai wydawali się być równie uzdolnieni w boju. Chociaż młody Awatar miał po swojej stronie wszystkie cztery żywioły, wspomagane Kometą Sozina zdolności Ozaia zmusiły go do przejścia do defensywy. Władca Ognia rozpoczął agresywny ostrzał błyskawicami. Aangowi udawało się unikać śmiertelnych piorunów, jednak został zmuszony do przechwycenia ostatniej salwy, choć udało mu się ją przekierować. Ozai był przerażony, wierząc, że zostanie trafiony i zabity przez swój własny atak. Jednakże, Aang wciąż nie chciał go zabijać i przekierował błyskawicę w nieboskłon. Ozai wykorzystał miłosierdzie Awatara i przeszedł do ponownego ataku, wyrzucając chłopca w stronę płytkiego jeziora na dnie skalnego lasu. Aang uratował się przed śmiertelnym upadkiem za pomocą magii wody, a kiedy spojrzał w górę, zobaczył Władcę Ognia zbliżającego się do niego, gotowego kontynuować walkę. Przytłoczony i przestraszony chłopiec otoczył się barierą z ziemi[1]. Ozai śmiał się i drwił z jego pokojowej natury, ogłaszając, że Nomadowie Powietrza nie są godni by żyć w jego świecie, po czym znów zaatakował[2].

Airship battle

Po przejęciu kontroli nad jednym sterowcem Narodu Ognia, Sokka wykorzystał go do zderzenia się z pozostałymi.

Sokka i Toph kontynuowali ofensywę. Za pomocą magii metalu Toph była w stanie wygiąć ster statku powietrznego, który gwałtownie zmienił kurs i uderzył w sąsiadujące sterowce. Żołnierze Narodu Ognia zauważyli ich i zaatakowali. Sokka złapał Toph za rękę i zeskoczył z dachu sterowca. By spowolnić ich upadek, wbił swój miecz w bok pojazdu, co mu się po części udało. Oboje spadli na wystającą krawędź sterowca, przez co Sokka złamał sobie nogę. Dwóch kolejnych żołnierzy przygotowywało się do strzelenia w nich i kiedy śmierć wydawała się bliska, para została ocalona przez zeskoczenie na sterowiec przelatujący poniżej, którym kierowała Suki. Statek powietrzny uderzył w ten, na którym przed chwilą byli Sokka i Toph, a wkrótce okazało się także, że porwany sterowiec jest jedynym ocalałym z całej floty, a ich zadanie się powiodło[2].

Ozai powoli niszczył kamienną barierę Aanga. Nie będąc w stanie wytrzymać gorąca, tarcza pękła, a zdesperowany Aang próbował odbić ogień magią powietrza, przez co został odrzucony do tyłu. Po chwili wleciał w skalną kolumnę, a wystający z niej kamień trafił Aanga w plecy, prosto w ranę po błyskawicy Azuli, co przypadkowo odblokowało jego siódmą czakrę i wprowadziło go w samoobronną potęgę Stanu Awatara. Nieświadomy tego Ozai wciąż drwił z Aanga, podchodząc do gruzów, w których wylądował po zderzeniu. Nagle świecąca ręka Aanga uniosła się spod kamieni i złapała Ozaia za brodę. Zaskoczony mężczyzna próbował kontratakować, lecz jego ogień bez problemu został odbity przez Awatara. Chłopiec uderzył Ozaia bardzo silnym podmuchem powietrza, który podrzucił go kilka razy po ziemi i wepchnął plecami w kamienny filar[2].

Powrót Stanu Awatara[]

Elemental tornado

Aang wszedł w Stan Awatara i otoczył się tornado żywiołów.

Aang otoczył się czterema żywiołami i zaatakował Ozaia. Napędzając się magią ognia, mężczyzna próbował uciekać przed ścigającym go przeciwnikiem. Jego kontrataki były z łatwością przyćmiewane przez moc Awatara. Podczas gdy Ozai musiał omijać i manewrować wokół kamiennych filarów, z których składał się las, Aang zwyczajnie przelatywał przez nie, równając je z ziemią. Wkrótce Awatar schwytał Władcę Ognia za pomocą macki z wody i przykuł go do podłoża za pomocą magii ziemi. Głosami wszystkich poprzednich Awatarów, chłopiec powiedział, że Naród Ognia zniszczył równowagę świata i Ozai musi zapłacić „najwyższą cenę”. Mężczyzna z przerażeniem patrzył, jak Aang przygotowuje atak składający się ze wszystkich czterech żywiołów, jednak zanim go uderzył, chłopiec odzyskał panowanie nad własnym ciałem i przerwał cios, ratując życie swojego wroga[2].

Aang wypuścił Ozaia z kamiennych kajdanów. Ten zadrwił twierdząc, że pomimo bycia najpotężniejszym magiem na ziemi, wciąż jest zbyt słaby, by zabijać. Mężczyzna spróbował zaatakować chłopca, jednak ten wyczuł jego ruch poprzez sejsmiczny zmysł i szybko zneutralizował zagrożenie, okalając jego ręce ziemią i pozostawiając go na klęczkach. Następnie Aang użył magii energii, by odebrać Ozaiowi jego zdolności magiczne. Początkowo wydawało się, że zła energia Władcy Ognia przezwycięży czystą energię Aanga, jednak w ostatniej chwili dobra energia całkowicie pochłonęła Ozaia[2].

Energybending

Aang wykorzystał magię energii na Ozaiu.

Wyczerpany po tym wydarzeniu Ozai próbował zaatakować, jednak nie wydobył z siebie żadnego płomienia i się przewrócił, po czym spytał Aanga, co mu zrobił. Chłopiec odpowiedział, że całkowicie odebrał mu magię ognia, której już nigdy nie wykorzysta do nagięcia czyjejś woli według swoich zamiarów. Prezentując swoją nowozdobytą kontrolę nad Stanem Awatara, Aang chwilowo podwyższył poziom morza w okolicy, by ugasić pożary w Lesie Wulong.

Sokka, Suki i Toph przylecieli do Aanga, gdy Kometa Sozina odleciała. Gratulowali mu zwycięstwa, a po ujrzeniu nieruchomego Ozaia na ziemi zastanawiali się, czy chłopiec go zabił, na co sam mężczyzna odpowiedział, że jeszcze żyje. Aang objaśnił im swoją nową moc, a Sokka, suki i Toph wykorzystali okazję, by zadrwić z Władcy Ognia[2].

Skutki[]

Ozai in prison

Ozai został uwięziony po porażce.

Tytuły Króla Feniksa i Władcy Ognia zostały odebrane Ozaiowi, a on sam został aresztowany i uwięziony za zbrodnie przeciwko światu. Krótko istniejący tytuł Króla Feniksa został od razu zniszczony, a władza nad narodami powróciła do głów ich państw. Po obaleniu Ozaia, jego syn Zuko został koronowany na Władcę Ognia.

Po wstąpieniu na tron, Władca Ognia Zuko uwolnił wszystkich więźniów wojennych schwytanych w dniu inwazji na Naród Ognia i oficjalnie ogłosił koniec wojny stuletniej. Oznajmił, że zamierza zachować swój sojusz z Awatarem, a jego celem stała się odbudowa świata podzielonego i zranionego przez wojnę[2].

Wystąpienia[]

Awatar: Legenda Aanga[]

Księga III: Ogień (火)[]

Ciekawostki[]

  • Kolejność, w której Aang stworzył swoją kulę z czterech żywiołów (powietrze, ogień, ziemia, woda), była przeciwieństwem Cyklu Awatara: woda, ziemia, ogień, powietrze.
  • Pierwszy pokaz zdolności Ozaia był prawie identyczny z wizją Awatara Roko podczas zimowego przesilenia, w której Władca Ognia strzelał ciągłymi strumieniami ognia ze swoich rąk i ust[5].
  • W tej bitwie Aang użył technik magii, które zostały ukazane po raz pierwszy, w szczególności magia wody na odległość, pociski z ziemi, dalekosiężne ogniste bicze oraz silny wiatr zdolny do erozji dużego filaru skalnego[6].
  • Nazwa miejsca, w którym odbywała się bitwa, to nawiązanie do „Cowboy Bebop”, jednego z ulubionych anime Bryana Konietzko. Wulong to nazwa waluty w tym świecie.
  • Shiro Shinobi nawiązał do tej bitwy podczas ekscytującego meczu walk magicznych w radio[7].

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 20. „Kometa Sozina, część 3: Morze ognia” (60/61).
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 2,6 2,7 2,8 2,9 Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 21. „Kometa Sozina, część 4: Awatar Aang” (61/61).
  3. 3,0 3,1 3,2 Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 18. „Kometa Sozina, część 1: Król Feniks” (58/61).
  4. Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 19. „Kometa Sozina, część 2: Starzy mistrzowie” (59/61).
  5. Awatar: Legenda Aanga”, Księga I: Woda, rozdział 8. „Zimowe przesilenie, część 2: Awatar Roko” (8/61).
  6. Avatar Extras dla odcinka „Kometa Sozina, część 4: Awatar Aang”.
  7. The Lost Lore of Avatar Korra (angielski), zarchiwizowane informacje z gry przeglądarkowej „Welcome to Republic City”.

Zobacz też[]

Advertisement