Awatar Wiki
Advertisement

Raava! Tylko razem możemy zwyciężyć!

Wan namawiający Raavę, aby się z nim połączyła[1].

Bitwa podczas Harmonijnego Zrównania była konfrontacją, która miała miejsce w świecie duchów podczas Harmonijnego Zrównania w 9829 p.Z. Wan i Raava walczyli z Vaatu o losy duchowego i fizycznego świata. Bitwa zakończyła się trwałym połączeniem Wana i Raavy jako zwycięzców oraz uwięzieniem Vaatu w Drzewie Czasu, co wyznaczyło koniec ery Raavy i początek ery Awatara[1].

Historia[]

Preludium[]

Wieki przed tym Harmonijnym Zrównaniem Vaatu przełamał podział oddzielający świat fizyczny od duchowego, pozwalając duchom na swobodne poruszanie się po nim[1]. Wygrawszy swój poprzedni pojedynek, Raava trzymała Vaatu w szachu przez prawie dziesięć tysięcy lat, dopóki Vaatu nie zmanipulował Wana, aby użył magii ognia, aby uwolnić go z uścisku Raavy[2]. Kiedy Wan zdał sobie sprawę z powagi swojego błędu i po zobaczeniu wpływu, jaki Vaatu ma na spokojne duchy, wyruszył w podróż, aby otrzymać od lwiożółwi wszystkie cztery żywioły, aby pomóc powstrzymać Vaatu. Jednakże, ponieważ żaden człowiek nigdy wcześniej nie nosił więcej niż jednego żywiołu, lwiożółw powietrza zdecydował, że Raava musi nieść za niego ten żywioł, dopóki go nie opanuje, łącząc je w ten sposób w parę. Razem trenowali opanowanie czterech sztuk tkania przez prawie rok. Na kilka dni przed Harmonijnym Zrównaniem Vaatu wpłynął na duchy, aby zmroczniały i zniszczyły ludzką osadę, co spowodowało poważne osłabienie Raavy. Skurczona do rozmiarów, w których mieściła się w czajniku Wana, nie była w stanie sama stawić czoła Vaatu[1].

Bitwa[]

W świecie duchów Vaatu przybył przez północny portal duchowy, podczas gdy Wan i Raava weszli przez południowy. Mroczny duch rzucił wyzwanie Raavie, ale Wan wystąpił w jej obronie. Wykorzystując swoją magię ognia, Wan zaatakował Vaatu, chociaż mroczna istota z łatwością uniknęła jego ognia i kontratakowała się swoimi mackami i promieniami energii. Ponieważ sam nie mógł się równać z Vaatu, Wan wezwał Raavę, aby mu pomogła, łącząc ich energie. Mając teraz dostęp do wszystkich czterech żywiołów, Wanowi udało się kilka razy trafić Vaatu. Jednakże jego połączenie z Raavą naraziło go na śmiertelne niebezpieczeństwo i chociaż nie poddał się i kontynuował walkę, skutki uboczne zbyt długiego przebywania w nim ducha światła rozproszyły go, umożliwiając Vaatu uderzenie go wiązką energii i unieruchomienie na ziemi w pobliżu południowego portalu duchów.

Wan imprisons Vaatu

Awatar Wan złapał Vaatu w kuli żywiołów, a następnie uwięził go w Drzewie Czasu podczas Harmonijnego Zrównania.

Kiedy planety ułożyły się w jedną całość, a portale duchowe połączyły się, wyznaczając początek Harmonijnego Zrównania, Vaatu rozpraszała perspektywa zakończenia ery Raavy i panowania przez następne dziesięć tysięcy lat. Wan wykorzystał to na swoją korzyść i położył rękę na portalu duchowym, używając wzmocnionej energii duchowej, aby trwale związać swojego ducha z duchem Raavy. Dzięki tej więzi powstał Duch Awatara, czyniąc Wana pierwszym Awatarem w cyklu reinkarnacji, a skutki uboczne trzymania ducha w swoim ciele już nie występowały. Dzięki swojej nowo odkrytej sile w postaci Stanu Awatara, Wan zaczął atakować jeszcze raz i udało mu się złapać mrocznego ducha w klatce żywiołów, po czym uwięził go w zagłębieniu Drzewa Czasu[1].

Następstwa[]

Wan closing the Southern spirit portal

Wan zamknął portale duchów.

Wan zamknął północny portal duchów z wnętrza Świata Duchów i poprowadził duchy ze świata fizycznego z powrotem do świata duchów przez portal południowy, po czym również go zamknął, tak aby żaden człowiek nigdy nie był w stanie fizycznie wejść do świata duchów i uwolnić Vaatu. Ponieważ duchy nie wędrowały już po świecie, lwiożółwie zrezygnowały ze swojej roli obrońców ludzkości i przestały dawać im moc żywiołów. Wan, jako Awatar, miał działać jako pomost między dwoma światami i używać mocy Raavy, aby utrzymać pokój. Pojawienie się Awatara, zamknięcie portali duchów i koniec ochrony ludzkości przez lwiożółwi całkowicie zmieniło świat w ciągu następnych dziesięciu tysiącleci[1].

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 Legenda Korry”, Księga II: Duchy, rozdział 8. „Początki, część 2” (20/52).
  2. Legenda Korry”, Księga II: Duchy, rozdział 7. „Początki, część 1” (19/52).
Advertisement