Awatar Wiki
Advertisement

Ponieważ, pomimo małej liczebności jego armii, umiał dostrzec swoją przewagę. Wróg stał pod wiatr, a wtedy wiało. Jego zabezpieczenia spłonęły w kilka chwil.

Azula wyjaśniająca, jak Władca Ognia Sozin wygrał bitwę[1].

Bitwa o Han Tui była starciem w początkowej fazie wojny stuletniej, w której siły Narodu Ognia pod dowództwem Władcy Ognia Sozina pokonały wojsko Królestwa Ziemi w mieście Han Tui[1].

Bitwa[]

Miasto Han Tui zostało oblężone przez armię Władcy Ognia Sozina. Pomimo przewagi liczebnej wroga Sozin wykorzystał swoją pozycję; przedłużająca się susza zarówno ograniczyła zaopatrzenie obrońców, jak i stworzyła idealne warunki do wybuchu pożaru, a pozycja Han Tui z wiatrem w stosunku do armii Narodu Ognia oznaczała, że ​​płomienie rozprzestrzeniły się w kierunku miasta. Po całkowitym zniszczeniu obrony w ciągu kilku minut siły Sozina zajęły miasto, tym samym wygrywając bitwę[1].

Ciekawostki[]

  • Bitwa o Han Tui przypomina bitwę o Czerwone Klify z okresu Trzech Królestw, kiedy watażka Sun Quan odniósł zdecydowane zwycięstwo nad flotą Cao Cao. Zaatakował ogniem wroga, który był w przeciwnym kierunku do wiatru.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 7. „Samotny Zuko” (27/61).
Advertisement