Awatar Wiki
Advertisement

Nie zrobią mi krzywdy, dopóki jestem spokojny.

Aang przekonując przyjaciół o swoim bezpieczeństwie w obecności skorpiopszczoły.

Bee Calm (pol. Bądź spokojny, dosł. Pszczeli spokój) to komiks, którego akcja odbywa się w trakcie Księgi I: Wody, pierwotnie wydany w czerwcu 2005 roku w serii „Nick Mag Presents: Avatar: The Last Airbender[1], a później 5 czerwca 2011 roku przez Dark Horse Comics w zbiorze przygód The Lost Adventures.

Opis[]

Aang, Katara i Sokka trafiają na rój skorpiopszczół w lesie. Aangowi wydaje się, że jest w stanie sobie z nimi poradzić, ale wkrótce przekonuje się, żeby nie lekceważyć tych nieprzyjaznych insektów.

Streszczenie[]

Aang covered in bees

Rój skorpiopszczół przeraża Momo dokładnie w tym samym momencie, w którym Aang prosi przyjaciół o zachowanie spokoju.

Drużyna Awatara podróżuje przez las. Sokka ostrzega ich przed możliwą obecnością żołnierzy Narodu Ognia i nakazuje zespołowi ostrożność. Kiedy skorpiopszczoła ląduje na nosie Aanga, Sokka zapomina o swojej paranoi i mówi chłopcu o niebezpieczeństwie. Aang uspokaja nastolatka i mówi mu, że skorpiopszczoła nie zrobi mu krzywdy, dopóki on sam nie będzie stanowił dla niej zagrożenia. Katara i Sokka stają się bardzo niespokojni, kiedy rój tych owadów pokrywa całe ciało ich przyjaciela. Nagły wrzask przerażonego Momo wprowadza skorpiopszczoły w stan niepokoju, a wystraszony tą sytuacją Aang odpycha od siebie wszystkie owady podmuchem powietrza.

Sokka radzi Aangowi, by jak najprędzej dostał się do widocznej niedaleko kolumny dymu, który odstraszy skorpiopszczoły. Ujeżdżając kulę powietrza, młody Awatar uwalnia się od roju owadów, ale wpada w kolejne tarapaty: żołnierza Narodu Ognia, który rozpalił wcześniej ognisko, przez które własnie przeleciał chłopiec. Aangowi udaje się jednak uciec, kiedy skorpiopszczoła, która przyczepiła mu się do ubrania, siada na nosie mężczyzny. Gdy przeciwnik kuli się ze strachu, uciekający Aang rzuca mu poradę — pszczoła nie zrobi mu krzywdy, jeśli on nie skrzywdzi jej.

Uwagi produkcyjne[]

Ciągłość serii[]

Ciekawostki[]

  • Bee Calm” ukazało się w pierwszym wydaniu „Nick Mag Presents: Avatar: The Last Airbender” 12 września 2006 roku wraz z komiksami „Sokka the Avatar” i „Water War[1].
  • Tytuł tego komiksu to gra słowna — słowo „bee” oznacza pszczołę, ale wymawia się je tak samo, jak „be”, czyli być.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Magazine Scans. Distant Horizon.

Zobacz też[]

Advertisement