Awatar Wiki
Advertisement
Firebending emblemEarth Kingdom emblem

Baraz to obywatel Królestwa Ziemi pochodzenia Narodu Ognia. Ze względu na swoje korzenie wraz z Ahnah zostali uwięzieni przez Imperium Ziemi w czasie czystki etnicznej. Udało im się uciec w 174 o.Z., a w trakcie ucieczki poznali Bolina i Varricka, z którymi współpracowali w celu przekroczenia granicy[1].

Biografia[]

Zanim armia Kuviry rozpoczęła podbój, Baraz mieszkał w Królestwie Ziemi. Jednak kiedy armia przejęła kontrolę nad jego domem, został jeńcem ze względu na swoje pochodzenie obcej rasy. Barazowi udało się uciec z obozu wraz z Ahnah i innymi magami ognia i wody.

Pewnego dnia idąc przez las Baraz, Ahnah i pozostali zbiegowie obserwowali, jak Bolin i Varrick wpadają w zastawioną przez więźniów pułapkę. Po zobaczeniu ich mundurów Imperium Ziemi uznali, że dwaj mężczyźni pracują dla Kuviry, pomimo nalegań, że byli dezerterami. Po uwolnieniu ich z sieci związali im ręce i zamierzali wykorzystać ich do przejścia przez pobliskie przejście graniczne. Kiedy magowie wody napełniali swoje bukłaki, Varrick zapytał, co zamierzają zrobić, a Baraz i Ahnah wyjawili mu swoje plany. Bolin wykorzystał magię lawy, aby trzymać zbiegów z dala od siebie i ponownie przeprosił ich za to, co ich spotkało i jeszcze raz powiedział, że nie są już po stronie Kuviry. Varrick dodał, że jeśli zostaną schwytani na przejściu, to obaj trafią z powrotem w jej ręce. Ahnah nie chciała im wierzyć, ale Baraz przekonał ja, że Bolin mógłby utopić ich w lawie, gdyby chciał ich śmierci. Mężczyzna dodał, że przejście graniczne jest ich jedyną nadzieją na wolność. Bolin zgodził się i ostudził lawę. Pomimo ostrzeżeń Varricka, że mogą zostać rozpoznani, grupa postanowiła podjąć ryzyko.

Bolin and Baraz shaking hands

Ahnah i Baraz podziękowali Bolinowi i Varrickowi za pomoc i zaoferowali transport na północ.

Początkowo udało im się wykorzystać mundury, aby oszukać strażników przejścia granicznego, którzy pozwolili im przejść. Po chwili jednak zostali rozpoznani i wywiązała się bitwa pomiędzy żołnierzami Imperium Ziemi a zbiegami. Kiedy zostali otoczeniu przez wiele mecha zbrój, Baraz spalił linę, która go trzymała i wraz z Ahnah próbowali z nimi walczyć, lecz opancerzeni żołnierze byli dla nich zbyt silni. Uratowała ich interwencja Varricka, który unieszkodliwił pancerze impulsem elektromagnetycznym. Wynalazca zamierzał opuścić grupę i uciec, lecz Bolin nie zgodził się i wykorzystał magię lawy, aby odpędzić żołnierzy. Widząc, że można im zaufać, zbiegowie zaoferowali Varrickowi i Bolinowi transport łodzią na północ[1].

Umilali sobie czas podczas podróży, opowiadając historie, choć szybko okazały się one nudne. Varrick wkrótce rozweselił towarzystwo, opowiadając fabułę swojego następnego filmu, w którym protagonistą jest Bolin walczący z dawnymi wrogami Awatar Korry: Amonem, Unalaqiem, Vaatu i Zaheerem. Bolin zapytała Baraza i Ahnah czy oszalał, jeśli podoba mu się historia Varricka, ale mag ognia odpowiedział, że to tylko film i nie powinien się tym przejmować tak bardzo[2].

Umiejętności[]

Magia ognia[]

Baraz był wystarczająco biegły w magii ognia, aby utrzymywać dystans od kilku żołnierzy i mecha zbrój. Z łatwością tworzył ogniste łuki, bomby i sztylety. Znał również manewry defensywne i potrafił zablokować swoim własnym płomieniem strumień ognia wystrzelonym w jego kierunku przez żołnierza w pancerzu.

Wystąpienia[]

Legenda Korry[]

Księga IV: Równowaga (平衡)[]

Ciekawostki[]

  • Baraz próbował zupy z kory i cebuli w 168 o.Z., ale był nią obrzydzony i przysiągł już nigdy jej nie jeść. Przez lata pamiętał jej smak i wzdrygał się na jego myśl[2].
  • Wygląd Baraza jest mieszanką Spike’a Spiegela z „Cowboy Bebop” i Mugena z „Samurai Champloo”. Wszystkim trzem głosu udzielił angielski aktor Steve Blum[3].
    • Pierwotnie wygląd Baraza zaprojektowany przez Eugene’a Lee za bardzo przypominał Spike’a Spiegela i Bryan Konietzko cofnął jego linię włosów, aby rozróżnić postacie[3][4].

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Legenda Korry”, Księga IV: Równowaga, rozdział 7. „Spotkanie” (46/52).
  2. 2,0 2,1 Legenda Korry”, Księga IV: Równowaga, rozdział 8. „Wspomnienia” (47/52).
  3. 3,0 3,1 Komentarze twórców dla odcinka „Spotkanie”.
  4. The Legend of Korra—The Art of the Animated Series, Book Four: Balance, s. 86.
Advertisement