Awatar Wiki
Advertisement
Long Feng and Dai Li agents
To jest zwyczajny projekt konstrukcyjny.
Ta strona jest w trakcie budowy. Prosimy o wkład w pomoc w tworzeniu jej.
White jade
Rozkoszna herbatka czy śmiertelna trucizna…?

Odkupienie i przeprosiny są dla słabych. Nie jestem nic winna. Jestem Azula, córka Ozaia, Króla Feniksa! Jestem prawowitym Władcą Ognia! I nie znoszę wtrącających się duchów!

Azula do ducha świątyni.

Azula in the Spirit Temple (pl. Azula w świątyni duchów) to samodzielna powieść graficzna ze świata Awatara, skupiona na Azuli. Powieść została napisana przez Faith Erin Hicks, a ilustracje wykonał Peter Wartman. Początkowo historia miała zostać wydana 26 września 2023 roku, jednak została kilkukrotnie przełożona. Dark Horse podał ostateczną datę premiery na 1 listopada 2023 roku[1][2][3]. Komiks koncentruje się na konfrontacji Azuli z jej przeszłością[4].

Opis[]

Azula kontynuuje swoją kampanię destabilizacji Narodu Ognia przeciwko swojemu bratu, Władcy Ognia Zuko.

Jednak po nieudanym ataku na ostatni cel Azula odnajduje tajemniczą leśną świątynię zamieszkałą przez jednego mnicha… czy może jest to coś bardziej tajemniczego? Azula musi zmierzyć się ze swoją przeszłością i stawić czoła szansie na odkupienie[5].

Uwagi produkcyjne[]

Transkrypcja[]

Information icon Osobny artykuł: Transkrypcja:Azula in the Spirit Temple

Ciągłość serii[]

  • Z wyjątkiem Ningki (która opuściła grupę przed wydarzeniami z tego komiksu)[6][7], wszystkie zdemaskowane Wojowniczki Ognia przedstawione w trzeciej części Smoke and Shadow pojawiają się ponownie w „Azula in the Spirit Temple”.
    • Jedna z wcześniej nienazwanych Wojowniczek Ognia została zidentyfikowana jako Chiyou.
  • Komiks potwierdza, że Azula zarówno uważa się za prawowitego Władcę Ognia, jak i pragnie uczynić Zuko lepszym (z jej punktu widzenia) władcą. O tych pozornie sprzecznych przekonaniach wspomniano już w mediach Avatar Legends: The Roleplaying Game[8][9].
  • Deklaracja Azuli złożona duchowi: „Jestem Azula, córka Ozaia, Króla Feniksa! Jestem prawowitym Władcą Ognia!”, przypomina tę wypowiedzianą przez Zuko w odcinku „Samotny Zuko”: „Nazywam się Zuko. Syn Ursy i Władcy Ognia Ozaia. Książę Narodu Ognia i następca tronu”.

Błędy[]

  • W duchowej wizji pokazującą moment, gdy Azula po raz pierwszy świadomie użyła magii ognia, Ozai nosi królewskie regalia, w tym koronę Władcy Ognia, mimo że był wtedy tylko księciem.

Przypisy

  1. Avatar: The Last Airbender--Azula in the Spirit Temple TPB. DarkHorse.com. Opublikowano 9 maja 2023 r.
  2. Avatar: The Last Airbender--Azula in the Spirit Temple Paperback – September 26, 2023. Amazon. Opublikowano 2 lutego 2023 r.
  3. Revealed today at #SDCC! Avatar: The Last Airbender--Azula in the Spirit Temple, a standalone graphic novel by @FaithErinHicks, @Peter_Wartman, Adele Matera, @Comicraft - Summer '23. More details to come. #dhsdcc2. Dark Horse Comics (24 lipca 2022). Opublikowano 24 lipca 2022 r.
  4. DeArmitt, Grant (3 listopada 2022). Stream the Water, Earth, Fire, Air Avatar panel from NYCC. Popverse. Opublikowano 1 grudnia 2022 r.
  6. Magpie Games, gra fabularna „Avatar Legends: The Roleplaying Game” — Starter Set, 2023, okładka.
  7. Magpie Games, gra fabularna „Avatar Legends: The Roleplaying Game” — Starter Set, 2023, s. 5.
  9. Magpie Games, gra fabularna „Avatar Legends: The Roleplaying Game” — Wan Shi Tong's Adventure Guide, 2022, s. 26.
Advertisement