Awatar Wiki
Advertisement
Avatar Studios

Logo Avatar Studios

Avatar Studios to firma produkcyjna należąca do Nickelodeon, za którą odpowiadają twórcy „Awatara”, Bryan Konietzko i Michael Dante DiMartino[1]. Studio zostało zapowiedziane 24 lutego 2021 przez platformę streamingową Paramount+. Odpowiedzialne będzie za całkowicie nowe materiały z uniwersum Awatara, w tym nowe seriale, shorty, spin-offy oraz filmy kinowe[2][3].

Projekty[]

Według DiMartino i Konietzko studio ma wielowarstwowy plan na przyszłość serii „Awatar”. Te projekty rozszerzą w głównej mierze nieodkrytą przeszłość, a także przyszłość świata. Każdy z nich będzie „Awatarem”, lecz ze swoim własnym tonem i wyglądem[4]. Potwierdzono także, że studio nie ma planów stworzyć adaptacji serialowych lub filmowych komiksów ani książek[5]. Nowa twórczość rozszerzy kanoniczną zawartość z książek dodatkowych[5].

Obecnie Avatar Studios pracuje nad czterema serialami telewizyjnymi i trzema nowymi animowanymi filmami, pierwszy z których będzie reżyserowany przez Lauren Montgomery[6]. Produkcja jednego z filmów miała rozpocząć się późnym 2021[3]. Ten oraz kolejne filmy zostaną stworzone za pomocą hybrydowej animacji 2D z elementami CGI. DiMartino i Konietzko zastanawiali się nad połączeniem 2D i 3D oraz nad czystym 3D, lecz odrzucili te pomysły[5]. W produkcji znajdzie się także nowy serial[7]. Viacom wystawił ogłoszenia o pracę w Avatar Studios w styczniu 2022. Grafiki koncepcyjne pierwszego filmu miały zostać ukazane podczas wydarzenia Annecy International Film Animation Festival, na których widniało miasto z murem i wysoką wieżą (przypominające fortecę generała Fonga) z napisem „Powrót Awatara” i symbolem magii ziemi[8][9].

Ciekawostki[]

  • Twórcy wierzą, że teraz posiadają wolność i wsparcie, by stworzyć każdy projekt z uniwersum „Awatara” o jakim pomyślą[4].
  • Podczas gdy Avatar Studios zajmuje się materiałami animowanymi, publikacje wciąż będą częścią serii w przyszłości[4].
  • Według prezesa Nickelodeon Briana Robbinsa, sukcesy „Awatara: Legendy Aanga” i „Legendy Korry” na Netfliksie i Paramount+ bezpośrednio przyczyniły się do stworzenia Avatar Studios[10].
  • Jeremy Zuckerman, kompozytor oryginalnych ścieżek dźwiękowych „Legendy Aanga” i „Legendy Korry”, potwierdził współpracę z Avatar Studios[11].

Przypisy

Advertisement