Awatar Wiki
Advertisement

Avatar Legends: The Roleplaying Game (pl. Legendy Awatara: Gra fabularna) to nadchodząca gra fabularna typu „pen and paper” tworzona przez Magpie Games, osadzona w świecie Awatara, w którym gracze wcielają się w bohaterów z czterech narodów, walczących w imię dobra w złożonym i dopracowanym świecie. Gra została udostępniona pierwotnie w przedsprzedaży na crowdfundingowej platformie Kickstarter 3 sierpnia 2021 roku, co równocześnie umożliwiło twórcom osiągnięcie zasięgów oraz zrozumienie potencjalnej popularności gry. Kampania zakończyła się 2 września 2021 roku i zebrała ponad 9,5 miliona dolarów[4][5].

Starter z podstawowymi zasadami, metodą tworzenia postaci oraz przygotowaną przygodą, The Forbidden Scroll został wydany za darmo 12 lipca 2021 roku[6]. Cyfrowa wersja podstawowego podręcznika została wydana partiami od 24 lutego 2022, z dodatkową zawartością stopniowo wydawaną wkrótce po nim[1][2]. Fizyczne kopie gry mają zostać wydane latem 2022 roku[3].

Głównym projektantem gry jest Brendan Conway. Gra oparta jest na systemie RPG Powered by the Apocalypse. Kampania crowdfundingowa dla Avatar Legends na Kickstarterze zebrała 9,53 miliona dolarów[7].

Opis[]

Dołącz do swoich przyjaciół w tej wyjątkowej okazji do powrotu do uwielbianego świata ― tym razem jako bohaterowie historii! Stawiając czoła przeznaczeniu, gracze stworzą bohaterów za pomocą archetypów ― szablonów, które pomogą im stworzyć oraz odegrać oddanych protagonistów w świecie znanym z „Awatara: Legendy Aanga” oraz „Legendy Korry”.

W Avatar Legends: The Roleplaying Game ty i twoi przyjaciele mogą chronić kupców przez Triadą Potrójnej Groźby w Mieście Republiki, podróżować przez portal duchów, aby uratować dzieci porwane do świata duchów, wynegocjować pokój pomiędzy zwaśnionymi osadami w Królestwie Ziemi, lub podążać za sekretami (lub złoczyńcami), które odkrywają w trakcie swoich przygód[8]!

O grze[]

W tej grze fabularnej gracze mogą stworzyć własne postacie za pomocą archetypów, z którymi powiązane są doświadczenia życiowe bohaterów, na podstawie których można dobrać swój styl gry, a także wybrać grę magami jednego z czterech żywiołów, wojownikami sztuk walki, lub technologicznymi znawcami. Przygodę prowadzi mistrz gry (MG), a gracze wcielają się w swoje postaci w trakcie jednej z pięciu er, gdzie walczą o równowagę świata, jednocześnie starając się osiągnąć cele, które sami sobie ustalili, a także zyskać wewnętrzną harmonię[6][9].

Forma narracji w tej grze ma podobną strukturę do seriali; poszczególne sesje nazywane są odcinkami, a kampanie ― sezonami[10].

Podręczniki[]

Tytuł Premiera Uwagi
Quickstart 12 lipca 2021 Darmowa, ograniczone zasady
Podstawowy podręcznik 24 lutego 2022 (cyfrowo)[11] Główny podręcznik
Wan Shi Tong's Adventure Guide 17 marca 2022[11][12] Rozszerzenie z przygodami
Starter Set 12 kwietnia 2023 Zestaw startowy z przygodą
An Urgent Request 12 maja 2023 Oddzielna przygoda
Republic City 26 lipca 2023 Rozszerzenie (Miasto Republiki)
The Spirit World Rozszerzenie (świat duchów)

Ery[]

Gra Avatar Legends: The Roleplaying Game została zaprojektowana, by historia mogła się toczyć w jednej z pięciu możliwych er, z której każda odpowiada czasom innego Awatara (poza erą wojny stuletniej) oraz skupia się na innych motywach, które definiują typ możliwej rozgrywki. Podstawowy podręcznik zawiera rozdział składający się z ponad pięćdziesięciu stron, który opisuje poszczególnie każdy z możliwych settingów oraz przykładowych bohaterów i zaczepki fabularne dla każdej z nich.

Nowe informacje na temat świata stworzono w ścisłej współpracy z Avatar Studios, a twórcy seriali Bryan Konietzko i Michael Dante DiMartino byli szczególnie zaangażowani w tworzenie nowych materiałów o czasach Awatara Roko[13][14].

Archetypy[]

Archetypy wyznaczają rolę społeczną, jaką postać odgrywa w drużynie oraz jak ta rola łączy się z konfliktami, którym stawiają czoła. Archetyp pomaga stworzyć osobowość, relacje oraz styl walki, niezależnie od tego, czy gra się magiem, czy niemagiem[6].

  • The Bold (Śmiałek)
  • The Guardian (Opiekun)
  • The Hammer (Młot)
  • The Icon (Ikona)
  • The Idealist (Idealista)
  • The Successor (Następca)
  • The Adamant (Nieugięty)
  • The Pillar (Filar)
  • The Prodigy (Talent)
  • The Rogue (Łotr)
  • The Elder (Starszy)
  • The Razor (Brzytwa)
  • The Destined (Wybraniec)
  • The Foundling (Podrzutek)[11]

Legendy[]

Gracze Avatar Legends: The Roleplaying Game reprezentowani są przez archetypy, lecz bohaterowie historii mogą natknąć się na znane postaci podczas swoich przygód. Osoby takie jak Awatar Aang, stryj Iroh, czy generał Kuvira nazywani są legendami i są potężnymi postaciami, które mogą być lubianymi nauczycielami lub stanowić godnych przeciwników, w zależności od sytuacji. Każda legenda posiada wiedzę oraz specjalne techniki, które może przekazać młodym bohaterom. Niektóre legendy znajdują się w podstawowym podręczniku, podczas gdy inne zostały zawarte dopiero w rozszerzeniach. Poniżej znajdują się znane legendy[11][14].

Przygody[]

  • The Forbidden Scroll (pl. Zakazany zwój): gotowa kampania osadzona w roku 95 o.Z. w okolicznościach koronacji Władcy Ognia Ozaia. Drużyna bohaterów próbuje skraśc historyczny zwój ze Smoczych Katakumb w Hari Bulkan, lecz zostaje aresztowana przez Mędrca Ognia Baia. Starszy Mędrzec Ognia Niuan uwalnia bohaterów i oddaje im zwój, obiecując im pomóc, jeśli pomogą mu także wydostać się z miasta[6].
  • The Vanishing Act (pl. Sztuczka ze znikaniem): gotowa kampania osadzona w erze Aanga, zawarta w podstawowym podręczniku. Legendarny Karnawał Latających Koi rozłożył się w środkowym pierścieniu Ba Sing Se, zachwycając odwiedzających śmiałymi pokazami artystycznymi i magicznymi. Rose, córka ważnej dyplomatki, zaginęła, uczestnicząc w festiwalu. Jej matka Lei jest zaniepokojona, zastanawiając się kto i dlaczego mógł porwać jej dziecko.
  • Adventure Booklet 1: Earth & Root (pl. Przygoda 1: Ziemia i korzeń): Rangi, towarzyszka Awatar Kyoshi, dała bohaterom zadanie odnaleźć niesławnego daofei, podczas gdy ona sama musi spełnić swoje obowiązki. Postaci muszą dowieść swojej wartości, poprzez schwytanie bandyty, nim Rangi wróci ze swojej podróży.
  • Adventure Booklet 2: Fire & Brimstone (pl. Ogień i siarka): bohaterowie ery Awatara Roko odwiedzają stolicę Narodu Ognia, gdzie mistrz magii wody Taqukaq odnalazł skrytkę ze skradzionymi skrzyniami z Królestwa Ziemi pełnymi metalu meteorytowego. Kiedy mężczyzna tworzy dywersję, bohaterowie muszą odkryć prawdę stojącą za tą podejrzaną kradzieżą.
  • Adventure Booklet 3: Ash & Steel (pl. Popiół i stal): w trakcie wojny stuletniej bohaterowie zostali wyznaczeni do ochrony uciekinierów z Narodu Ognia, którzy w zamian za bezpieczne schronienie w Ba Sing Se oferują plany skradzione z pałacu Władcy Ognia Ozaia. Gdy knowania Wielkiego Sekretarza Long Fenga rozjaśniają się, postaci muszą zdecydować, komu zaufać w tej pajęczej sieci kłamstw.
  • Adventure Booklet 4: Air & Wind (pl. Powietrze i wiatr): ekspedycja archeologiczna odkryła skrytkę zaginionych zwojów Nomadów Powietrza, lecz korporacja finansująca wyprawę zamierza przejąć artefakty i wykorzystać je. Bohaterowie muszą pomóc grupie archeologów schronić się w Akademii Magii Metalu Toph Beifong, nim będzie za późno.
  • Adventure Booklet 5: Water & Mist (pl. Woda i mgła): Prezydent Zhu Li Moon martwi się o swojego męża Varricka, który nie wrócił z meczu walk magicznych. Podczas gdy kobieta zmaga się z polityką, drużyna bohaterów zostaje zwerbowana, by odkryć zagadkę jego zaginięcia.
  • Biblioteka: nie jest to gotowa przygoda, ale podręcznik Wan Shi Tong's Adventure Guide oferuje zaczepki kampanii, które bohaterowie mogą odkryć, jeżeli kiedykolwiek znajdą się wewnątrz Biblioteki Wan Shi Tonga.
  • Nienazwana przygoda: część ekskluzywnego PDF-a dostępnego wyłącznie dla osób, które wpłaciły na rzecz gry podczas kampanii na Kickstarterze[15].

Twórcy[]

  • Menadżer projektu: Elizabeth Chaipraditkul
  • Projektant główny: Brendan Conway
  • Kluczowi projektanci: Brendan Conway, James Mendez Hodes, Marissa Kelly, Mark Díaz Truman
  • Pozostali projektanci: Sharang Biswas, Lee Francis IV, Yeonsoo Julian Kim, Daniel Kwan
  • Dodatkowo: Elizabeth Chaipraditkul, Brendan Conway, Miguel Ánguel Espinoza, Marissa Kelly, Mark Díaz Truman
  • Scenariusz: Sharang Biswas, Elizabeth Chaipraditkul, Brendan Conway, James Mendez Hodes, Yeonsoo Julian Kim, Simon Moody, Lysa Penrose, Mark Díaz Truman
  • Redakcja: Monte Lin, Kate Unrau
  • Układ i projekt graficzny: Miguel Ángel Espinoza
  • Dyrektor artystyczny: Marissa Kelly
  • Grafiki: Avatar Studios & Viacom International Incorporated, Miguel Ángel Espinoza, Abe Dieckman, Patrick Spaziante, Richard Suh
    • Dodatkowe grafiki: Pete Hague, Syd Mills
  • Korekta: Katherine Fackrell

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Core Book PDF Delivery. Kickstarter, 9 lutego 2022 (angielski).
  2. 2,0 2,1 Getting Your PDF. Kickstarter, 21 lutego 2022 (angielski).
  3. 3,0 3,1 Shipping Timeline Update. Kickstarter, 8 grudnia 2021 (angielski).
  4. Avatar Legends RPG on Kickstarter August 3rd!. MagpieGames.com, 12 lipca 2021 (angielski).
  5. Avatar Legends: The Roleplaying Game — Kickstarter Trailer. YouTube.com, 3 sierpnia 2021 (angielski).
  6. 6,0 6,1 6,2 6,3 Magpie Games, gra fabularna „Avatar Legends: The Roleplaying Game” — Quickstart, 2021.
  7. Avatar Legends becomes the highest funded TRPG on Kickstarter within its first week. Dicebreaker, 5 sierpnia 2021 (angielski).
  8. Avatar RPG. MagpieGames.com, 12 lipca 2021 (angielski).
  9. You can now play the Avatar: The Last Airbender tabletop RPG with free quickstart rules. Dicebreaker, 12 lipca 2021 (angielski).
  10. Avatar Legends RPG does justice to The Last Airbender and Korra's storytelling, but fumbles combat - preview. Dicebreaker, 9 sierpnia 2021 (angielski).
  11. 11,0 11,1 11,2 11,3 Avatar Legends: The Roleplaying Game Kickstarter. MagpieGames.com, 1 września 2021 (angielski).
  12. Wan Shi Tong PDF and Core Book Updates!. Kickstarter.com, 9 marca 2022 (angielski).
  13. We are the designers of Avatar Legends: The Roleplaying Games. AMA!. MagpieGames.com. 31 sierpnia 2021 (angielski).
  14. 14,0 14,1 Avatar Legends: The Roleplaying Game - Kickstarter preview. Kickstarter.com, 27 lipca 2021 (angielski)
  15. Final Stretch Goal Unlocked: All-Star Actual Play Video. MagpieGames.com, 31 sierpnia 2021.

Zobacz też[]

Advertisement