Awatar Wiki
Advertisement
Waterbending emblem.pngEqualists icon.pngWater Tribe emblem.pngURN icon.png

Era magii dobiegła końca! Rozpoczęła się nowa era! Era równości!

przemowa Amona podczas „Objawienia[1].

Amon, urodzony jako Noatak, to charyzmatyczny, tajemniczy przywódca antymagicznych rewolucjonistów znanych jako Równościowcy. Ich celem ostatecznym było zaprowadzenie pełnej równości poprzez pozbycie się magów z całego świata[4]. Jako zwinny, sprawny oraz przebiegły wojownik, Amon był nieustraszony w walce ze swoimi przeciwnikami, nie zważając na ich potężne zdolności czy wprawę jako magów[1].

Podając się za niewinnego niemaga, któremu duchy powierzyły zdolność trwałego usunięcia możliwości używania magii każdemu magowi, moc, którą do tego czasu posiadał jedynie Awatar, Amon zdobył pewność siebie i poparcie wielu osób z podobnymi poglądami. Jednakże, kiedy nastąpił całkowity podbój Miasta Republiki przez Równościowców, prawdziwa tożsamość Amona ujrzała światło dziennie, dzięki działaniom Awatar Korry. W rzeczywistości był on uzdolnionym magiem krwi urodzonym w Północnym Plemieniu Wody o imieniu Noatak, synem zbiegłego szefa mafii, Yakone’a. Amon i jego młodszy brat, były radny Tarrlok, byli nieświadomymi narzędziami zemsty ich ojca przeciwko Awatarowi Aangowi. Po ujawnieniu jego tożsamości oraz dezercji swoich zwolenników, Amon uciekł z miasta wraz z Tarrlokiem, który postanowił wysadzić zbiornik paliwa ich motorówki, w wyniku czego obaj zginęli[5].

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Legenda Korry”, Księga I: Powietrze, rozdział 3. „Objawienie” (3/52).
  2. Informacje z dawnej gry przeglądarkowej „Welcome to Republic City”, pierwotnie na stronie Nick.com. Gra została wyłączona, ale zawartość zarchiwizowano przez fanowską stronę The Lost Lore of Avatar Korra (angielski).
  3. Legenda Korry”, Księga I: Powietrze, rozdział 11. „Trupy w szafie” (11/52).
  4. Legenda Korry
  5. Legenda Korry”, Księga I: Powietrze, rozdział 12. „Koniec gry” (12/52).
Advertisement