Awatar Wiki
Advertisement
Fire Nation emblem

Jak fale zamazujące odciski stóp na piasku, Żarząca Wyspa daje każdemu czysty start. Żarząca Wyspa odkrywa prawdziwą osobowość.

Żarząca Wyspa to jedna z zewnętrznych wysp północnej części Narodu Ognia. Położona wśród palm i bujnej roślinności, jest domem dla wielu luksusowych kurortów i domów wakacyjnych dla bogatych i wpływowych. Wielu wysokich rangą urzędników Narodu Ognia ma tu domy wakacyjne, a wyspa jest postrzegana jako najlepsze miejsce na wakacje w Narodzie Ognia. Prywatne plaże z czarnym piaskiem są otoczone górami i wydmami, które tworzą prywatną atmosferę dla odwiedzających. Plaże należą do najpopularniejszych w kraju i są gospodarzem wielu popularnych gier w piłkę kuai. Wyspa jest mniej znana jako dom Ta Min w latach po śmierci Awatara Roko, a także dom Lorda Zuko po tym, jak abdykował z tronu w 167 o.Z..

Historia[]

Turystyka zawsze była niezbędna dla gospodarki Żarzącej Wyspy, wyspa ma własnego ministra turystyki. W 296 p.Z. minister turystyki odwiedził posiadłość rzekomego Awatara, Yuna i podarował mu ogniste lilie.

Wśród wielu osób posiadających domy na wyspie były Lo i Li, bliźniaczki doradczynie księżniczki Azuli, a także rodzina Władcy Ognia Ozaia. Ten konkretny dom został opuszczony, ale rodzina królewska spędzała tam lato, gdy Azula i Zuko byli jeszcze dziećmi. Dom Lo i Li był raczej mały w porównaniu do pozostałych, ale mimo to był luksusowy. Trzeci dom należał do Admirała Chana, który przez jakiś czas przebywał na urlopie na wyspie.

Według Lo i Li, żarząca Wyspa ma tendencję do wywoływania u odwiedzających pewnego rodzaju samopoznania[1]. Nawiązano do tego, gdy Aang, Sokka, Katara, Zuko, Toph i Suki odwiedzają tę wyspę, aby obejrzeć sztukę Chłopiec z lodowca, która symbolizuje samopoznanie zespołu[2]. Wielu dowiedziało się o sobie rzeczy, których wcześniej nie byli świadomi, w tym tajemnic swoich przyjaciół i rodziny.

Wiele lat po zakończeniu Wojny stuletniej Aang zabrał swojego syna, Tenzina, na Wyspę, gdzie budowali zamki z piasku[3]. Po abdykacji z tronu Narodu Ognia na rzecz swojej córki w 167 o.Z., Zuko zdecydował się opuścić stolicę Narodu Ognia i zamieszkać na Żarzącej Wyspie.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 5. „Plaża” (45/61).
  2. Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 17. „Teatr z Żarzącej Wyspy” (57/61).
  3. Legenda Korry”, Księga II: Duchy, rozdział 3. „Wojny domowe, część 1” (15/52).
Advertisement