Awatar Wiki
Advertisement
Fire Nation emblem

Żółwiokrab to gatunek hybrydy, zamieszkujący wybrzeża Narodu Ognia.

Historia[]

Przed wstąpieniem na tron książę Ozai i jego rodzina często wyjeżdżali na wakacje na Żarzącą Wyspę. Podczas jednego z takich wypoczynków na lokalnej plaży, Zuko zobaczył drapieżnego ptaka, który próbował schwytać żółwiokraba. Chłopiec podbiegł do niego i złapał małego żółwiokraba, aby go ocalić, ale wkrótce zdał sobie sprawę, że w ten sposób sokół może umrzeć z głodu. Nim podjął decyzję, wielka fala porwała go i zwierzątko do morza.

Po wojnie stuletniej Zuko odwiedził swojego ojca w więzieniu, a Ozai przypomniał mu o tej sytuacji jako dowodzie na niezdecydowaną naturę nowego Władcy Ognia[1].

W latach 150. młoda Asami Sato lubiła jeść makaron z żółwiokrabem wraz ze swoją matką[2].

Anatomia[]

Żółwiokrab posiada czerwonawą głowę, szczypce i odnóża kraba oraz żółwią skorupę o zielonawej barwie.

Zachowanie[]

Żółwiokraby wydają się spokojne i delikatne. Pomimo twardych skorup stanowią pożywienie dla orłów.

Powiązania ze światem rzeczywistym[]

Zgodnie z nazwą, jest to krzyżówka kraba i żółwia. Kraby to stawonogi, które zamieszkują plaże i baseny skalne, a żółwie to bardzo stary gatunek, który pierwszy raz pojawił się już w triasie; dziś istnieje od dwóch do trzech setek gatunków żółwi.

Przypisy

  1. Komiks „The Promise Part Two”.
  2. Komiks „Skyscrapers”.

Zobacz też[]

Advertisement